Skip to main content

Sinds begin december 2023 is de NPO Start app van onze LG tv's verdwenen. NPO zou een vernieuwde app beschikbaar hebben gesteld, maar de LG Store biedt deze niet aan voor onze tv's die overigens wel aan de specs voldoen. 

Als alternatief is de NPO Start ook beschikbaar op kanaal 205 van de KPN tv-ontvanger (Arris). Maar wanneer ik een programma-stream start, dan loopt die app vast. Zwart beeld, geen enkele respons op het drukken van bedieningsknoppen. Alleen het uit-en-aanzetten van de ontvanger helpt ons uit de vastloper. 

Heeft iemand (goede) ervaringen met de NPO Start app op kanaal 205 op de KPN tv-ontvanger?

Is deze app soms OOK sinds december vernieuwd door NPO?

Hallo @StephanP ,

Heb je de app al via het menu van jouw ontvanger geprobeerd? Dat is een alternatief. Om de NPO Start app te openen, ga je via het menu naar ‘Apps op TV’ en kies je de NPO app.

Bron: 

 


Hoe oud is Uw LG tv? Die van ons heeft de oude npo app geupdate naar de nieuwe en werkt perfect.


Onze 32" LG tv's zijn niet zo oud en voorzien van softwareversie 05.30.40 en webOS TV 4.9.7-17.

Dat is volgens de NPO-specs.
(https://service.npo.nl/on...niet-op-mijn-lg-televisie)
(https://service.npo.nl/on...e-app-wel-op-mijn-smarttv)

Ik vermoed dat er iets speelt met de maat (32") van de TV's


Hallo @StephanP ,

Heb je de app al via het menu van jouw ontvanger geprobeerd? Dat is een alternatief. Om de NPO Start app te openen, ga je via het menu naar ‘Apps op TV’ en kies je de NPO app.

 

Ik schreef: Als alternatief is de NPO Start ook beschikbaar op kanaal 205 van de KPN tv-ontvanger (Arris). Maar wanneer ik een programma-stream start, dan loopt die app vast. Zwart beeld, geen enkele respons op het drukken van bedieningsknoppen. Alleen het uit-en-aanzetten van de ontvanger helpt ons uit de vastloper. 


Hallo @StephanP ,

Heb je de app al via het menu van jouw ontvanger geprobeerd? Dat is een alternatief. Om de NPO Start app te openen, ga je via het menu naar ‘Apps op TV’ en kies je de NPO app.

 

Ik schreef: Als alternatief is de NPO Start ook beschikbaar op kanaal 205 van de KPN tv-ontvanger (Arris). Maar wanneer ik een programma-stream start, dan loopt die app vast. Zwart beeld, geen enkele respons op het drukken van bedieningsknoppen. Alleen het uit-en-aanzetten van de ontvanger helpt ons uit de vastloper. 

Correctie!

Ik heb het toch even geprobeerd en het lijkt erop dat “Apps op TV” toch echt iets anders is dan NPO Start op kanaal 205. (?)

  NPO Start via Menu - Apps op TV werkt.

Bedankt @Noordzee 


Mooi zo! 👍🏽 En graag geholpen natuurlijk.