Skip to main content
Vraag

Hoeveel TV apparaten op mijn abonnement?

• December 7, 2024
  • 15 reacties
  • 201 keer bekeken

Beste heer, mevrouw,

Al jaren zijn we klant bij kpn. Ik heb een vraag over tv- ontvangst.

Enige jaren geleden konden we slechts twee toestellen aansluiten met 1 abonnement.

Vraag: is dat nog zo? Wat zijn de alternatieven? Wat zou u adviseren.

wij zijn momenteel (nog) bij Ziggo.

Alvast dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Ludo Fassaert

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2024

Als er nog geen glasvezel is aangelegd lijkt me de bandbreedte nog gelijk. En dus geschikt voor 2 tv's. 

Hoeveel tv's wil je aansluiten? Een derde kan ook maar dan via de smart-tv app.

Als je hier je postcode + huisnummer invult krijg je de 'snelheid' te zien die mogelijk is op je adres.

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2024

Beste Peter G.

Dank. Dat is nog hetzelfde: 2 toestellen. 

Er ligt nu glasvezel in huis en zal eind deze maand aangesloten worden. 

Wat betekent dit dan? Meer toestellen of andere mogelijkheden?

Groet,

Ludo Fassaert

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2024

Ligt eraan welk glasvezel. Via ODF en Delta Fiber levert KPN niet.

Ik verwacht dat het niet Glaspoort of KPN Netwerk is gezien je reactie. Anders zou er wel “er is binnenkort glasvezel” of “er is glasvezel” vermeld zijn geweest.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 7, 2024

Beste ​@L F als je glasvezel hebt kun je in de regel maximaal 6 tv-decoders van KPN aansluiten plus de nodige TV-app's op diverse toestellen.

Een TV-abo bestaat altijd uit internet plus minimaal 1 tv-decoder, uit te breiden tot maximaal 6, opnemen-pakket kun je aanschaffen om op te kunnen nemen. Zonder opnemen-pakket kun je tot maximaal 1 week terug kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2024

Hoi ​@JanD . De vraag is: welk glasvezel….

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2024

Ik heb een kpn glasvezel (oranje kabel).

Daarvoor krijg ik volgende week een glasvezelkastje van KPN toegestuurd.

Deltakabel (groen) ligt ernaast, voor het geval dat….

Mijn voorkeur gaat uit naar KPN. 

Ik heb de link gelezen: wat een mooie blackfriday aanbiedingen. Echter dat is alleen voor nieuwe klanten???

groet,

Ludo Fassaert

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2024

Bij mijn weten liepen de Black Friday aanbiedingen t/m 1 december. Black Friday was 29 november. Ik zie de Black Friday aanbiedingen niet meer op de bestelpagina.

NB wat bevalt er niet bij Ziggo? Problemen mee?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 7, 2024

Beste ​@L F als ik het goed lees ben je klant bij KPN voor internet en voor tv kijken bij Ziggo.

Je bent dus een bestaande klant bij KPN en dan gelden de aanbiedingen voor nieuwe klanten niet voor jou.

Ben je echter contractvrij, dan kun je je abo verlengen met 1 of 2 jaar met een leuke korting of cadeau.

Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2024

Ben al jaren bij KPN. Geen tv, doordat slechts 2 toestellen per abonnement mogelijk waren.

Zou moeten kijken wanneer het contract afloopt. Ik log zo in bij mijn KPN.

Dank alvast. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2024

Nagekeken. Kan nergens vinden dat ik nog gebonden ben aan een contract. In 2021 juli afgesloten voor twee jaar. Dus kan nu per maand opzeggen. 

Dan kan er een mooi aanbod aankomen??? Moet ik daarvoor bellen naar kpn?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 7, 2024

Nee want u bent geen nieuwe klant. Om nieuwe klant te worden moet je 6 maanden geen klant zijn geweest. Ik raad u aan helemaal niets te doen tot de glasvezelaansluiting echt werkt en daarna te informeren naar de mogelijkheden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2024

Dat is een dure combi. Internet bij KPN en tv bij Ziggo. TV Start neem ik aan.

TV erbij bij KPN:

In je huidige abonnement (nog uit te breiden met tv): 1 ontvanger met basispakket: € 10,00. Extra ontvanger € 5. Derde tv via smart-tv app (= gratis) doen ben je bovenop je internet € 15,00 per maand kwijt voor je tv. Nu, via koper nog 3 tv's. Via glas zelfs tot 6 ontvangers.

Dat betaal je nu vast niet aan Ziggo…. (hoeveel tv's wil je aansluiten?)

Je bent contractvrij dus kun je ná de omzetting naar glasvezel ook kiezen voor het nieuwe abonnement met de TV+ (Android-TV) ontvangers. 

Zowel in je huidige abonnement als het nieuwe zijn via glasvezel tot 6 ontvangers mogelijk. En ook nog tot 2 tv's met de smart-tv app. Da's al 8. In het nieuwe abonnement kost de eerste ontvanger € 12,50.

Als bestaande klant kom je niet in aanmerking voor de '’nieuwe klanten lokkertjes'’. Ook niet bij vernieuwen van je abonnement naar de huidige propositie.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 7, 2024

Nagekeken. Kan nergens vinden dat ik nog gebonden ben aan een contract. In 2021 juli afgesloten voor twee jaar. Dus kan nu per maand opzeggen. 

Dan kan er een mooi aanbod aankomen??? Moet ik daarvoor bellen naar kpn?

Beste ​@L F nee, dan kun je de link gebruiken die ik eerder meestuurde in mijn reactie.

https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 7, 2024

Dank,

ik ga alles op een rijtje zetten om zonder Ziggo verder te kunnen.

Verder geen probleem met Ziggo, maar 1 aanbieder is handiger.

groet,

Ludo

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2024

maar 1 aanbieder is handiger.

en kost dus minder. Zeker ruim € 20 minder.

Mijn advies is verder gelijk aan ​@JanD .

Oriënteer je nu, wijzig pas als de omzetting naar glasvezel is afgerond.