Skip to main content

Beter beeld

Een woordvoerder van NLZIET bevestigt dat de streams van de belangrijkste Nederlandse zenders al enige tijd niet met 6 maar met met 7,5Mbps worden afgeleverd bij de abonnee. Dit betekent dat NLZIET bij de meeste tv-zenders een betere kijkervaring levert dan de op IP gebaseerde bruikleendecoders van Ziggo(Next Mini) en KPN (TV+). In het geval van KPN TV+ lijkt het om een tijdelijke situatie te gaan. KPN wil aan het overgrote deel van de gebruikers van de nieuwste bruikleendecoder TV+ binnen enkele weken de zogenaamde HD Glas-streams gaan leveren. Deze hebben een bandbreedte van 12,5Mbps. De huidige HD-streams worden met net iets mindere bandbreedte geleverd dan die van NLZIET. Hogere bandbreedte resulteert in een betere beeldkwaliteit.
Bron : TotaalTV

In het bovenstaande artikel lees ik in de gemarkeerde tekst dat KPN de bandbreedte naar 12,5 Mbps wil gaan verhogen.

Mijn vermoeden is dat dit alleen voor abonnees van KPN glasvezel aansluitingen van toepassing is en niet voor Hussel Internet 50 Mbps, correct?

Omdat wij in een Caiway gebied zitten kunnen wij geen KPN glasvezel aansluiting bestellen.

Onze voorkeur gaat echter uit naar glasvezel en dan hebben wij alleen de keuze tussen Caiway en Delta maar dit zou niet onze eerste keuze zijn.


Sinds deze week gebruiken wij een Samsung Neo QLED TV en dan wil je ook optimaal gebruik maken van de geboden beeldkwaliteit.

 

 

Er is geen tijdspad op aangegeven. Alleen zeg maar de intentie.

Aangezien er ook voor HDglas nog steeds geen “vanaf 1” is op de Arrissen en Arcadyan ga ik er mijn hand niet voor in het vuur steken. Want ook dat was beloofd.


Dan wachten wij maar weer geduldig af….


Ik heb n 1Gbit KPN glasvezel verbinding en ‘n KPN TV+ 

Ook heb ik LG OLED TV met de LG KPN TV APP

Via beiden zie ik op mijn Asus modem een bitrate van 50Mbps

Dat zijn hele andere getallen, dan in de vorige berichten 

 


@Ericsson-Eifel Je reageert op een topic uit 2023. Als jij dat je snelheidsprobleem aan KPN ligt, graag een eigen topic aanmaken met alle relevante informatie.

(p.s. we ondersteunen geen eigen routers. dus voor een analyse zal het KPN modem er eerst tussen moeten - of je moet een abonnement op de service+ desk hebben → telefonisch )