Skip to main content
Beantwoord

Home Cinema (JVC) set aansluiten op tv ontvanger

• February 24, 2025
  • 8 reacties
  • 113 keer bekeken

Hoe kan ik mijn al wat oudere jvc home cinema setje aansluiten op de tv ontvanger zodat het geluid via de boxen loopt? Er zit geen HDMI aansluiting op de home cinema setje alleen scart aansluitingen. Is dit wel mogelijk?

Beste antwoord door PeterG

Helaas geef je vage omschrijving ​@jaapie 2 .

Ik heb een JVC 5.1 setje.

Een type nummer helpt al beter. Maar omdat je 5.1 noemt mag je aannemen dat ie gewoon een optical input heeft. Ook wel S/PDIF. 

En de KPN DIW7022 heeft een optische uitgang! Dus een optisch kabeltje is voldoende. Al verkrijgbaar bij de bouwmarkt in de buurt.

Zie ook dit artikel van mijn hand. Staat ook duidelijk waar de optical uitgang van de kpn ontvanger zit.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 24, 2025

Beste ​@jaapie 2 bedoel je aansluiten op je tv toestel of je tv decoder van KPN?

Welk merk en type tv decoder heb je van KPN?

Wat is het typenummer van de JVC set?

Meestal heeft een audiosysteem wel iets van AUX aansluitingen of zo.

Kun je eens een foto plaatsen van de aansluitingen zijde van de JVC?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 24, 2025

Ik heb een JVC 5.1 setje. En een super klein tv ontvanger van KPN met een HDMI aansluiting en een ethernet aansluiting.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 24, 2025

Ik heb een JVC 5.1 setje. En een super klein tv ontvanger van KPN met een HDMI aansluiting en een ethernet aansluiting.

Beste ​@jaapie 2 graag van beide merk en typenummer om je te kunnen helpen plus een foto van de achterkant van de jvc

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@jaapie 2, welkom op onze community! We denken graag even mee! Ik dénk dat het t makkelijkst is als je jouw JVC set aansluit op de TV en de TV op onze KPN TV ontvanger. Meestal werkt dat het beste.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 27, 2025

Beste ​@Thomas van KPN  en ​@jaapie 2 meestal willen de mensen bijvoorbeeld radio luisteren zonder dat de tv aan is en daar was mijn advies (ten onrechte???) op gebaseerd.

Maar jouw oplossing is er uiteraard ook 1 als je alle geluid via de JVC wil laten lopen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is zeker het overwegen waard als je m zo gebruikt JanD!
@jaapie 2 kom je er een beetje uit?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • March 3, 2025

Helaas geef je vage omschrijving ​@jaapie 2 .

Ik heb een JVC 5.1 setje.

Een type nummer helpt al beter. Maar omdat je 5.1 noemt mag je aannemen dat ie gewoon een optical input heeft. Ook wel S/PDIF. 

En de KPN DIW7022 heeft een optische uitgang! Dus een optisch kabeltje is voldoende. Al verkrijgbaar bij de bouwmarkt in de buurt.

Zie ook dit artikel van mijn hand. Staat ook duidelijk waar de optical uitgang van de kpn ontvanger zit.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 4, 2025

Het is al gelukt, thanx