Skip to main content
Beantwoord

Hopelijk Android 14 in 2026

• January 18, 2026
  • 11 reacties
  • 278 keer bekeken

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Met de komst van de F1pro app in 4k zou het mooi zijn dat android 14 voor de KPN+ box actief wordt.

De app ondersteunt dit namelijk vanaf android 14.

Ik kijk er naar uit :)

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@vankol, deze wens ligt bij de ontwikkelaars. Als het zover is zullen we daarover ook wel een product update plaatsen. Je kunt je daar ook op abonneren (rechtsboven)

11 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 21, 2026

Hoi ​@vankol, deze wens ligt bij de ontwikkelaars. Als het zover is zullen we daarover ook wel een product update plaatsen. Je kunt je daar ook op abonneren (rechtsboven)

Forum|alt.badge.img
  • February 5, 2026

@vankol , je hebt om 4k te kijken het nieuwe premium abonnement  nodig van f1tv , ik zit ook te wachten op die android 14, kan niet wachten..

Het 4k kijken kan ook op een android tv, volgens website f1tv.

Helaas nog niet dus via de tv+ /tv+ soundbox van kpn.

Hou het forum in de gaten bij produktupdates tv+  !

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 6, 2026

4k F1TV is mogelijk met Apple tvOS en Android-TV/Google-TV OS 14.

Weet jij een televisietoestel die al 14 heeft? ​@ErnestvdH . Voor Android-TV is 14 nog niet eens uitgerold bij mijn weten. Ik wacht er met m'n Nokia streamingbox 8000 ook al bijna 2 jaar op. Was wel aangekondigd maar wegens problemen is de uitrol toendertijd gestaakt.

Ik zie de kpn box dus eerder naar 12 gaan dan 14. Met 11 loopt de kpn box DIW7022 wel achter; de Soundbox zit wel op 12.

Voor F1 in 4k ben je sneller met de Google Streamer of de Apple TV. Ook op de wat oudere Chromecast Google-TV 4k kan het.

Met dus F1TV Premium. Met het Pro abonnement, gekoppeld aan Viaplay, is er sowieso geen 4k.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Ik hoop dat KPN slim is en de DIW7022 zo snel mogelijk upgrade naar Android tv versie 14.

Eerst naar versie 12 gaan is hetzelfde als het paard achter de wagen spannen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Met de komst van de F1pro app in 4k zou het mooi zijn dat android 14 voor de KPN+ box actief wordt.

De app ondersteunt dit namelijk vanaf android 14.

Ik kijk er naar uit :)

De DIW7022 werkt perfect met 4K

Ik kan diverse streamingdiensten perfect in 4K kijken.

Kan nergens vinden dat F1 TV pro niet op een 4K box met Android TV versie 11 niet werkt.

Je moet wel via F1 TV Pro het premium pakket afnemen (dat kan niet via ViaPlay).

Maar om diverse andere reden vind ik ook dat KPN urgent Android TV versie 14 erop moet zetten.

En zoals ik al schreef, niet eerst versie 12, want dat is het paard achter de wagen spannen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 6, 2026

F1tv pro premium werkt niet op het kastje van kpn met android 11. Daar werkt wel het standaar abbonement op.

Voor de premium diensten en dus 4k ben je android 14 nodig.

Gebruik zelf hier nu een google streamer 4k, daar werkt het super op. Zo ook 4k van andere apps netflix disney prime etc.

Gebruik daar ook de android versie van kpntv+ op. En moet zeggen ik vind het beeld kwaliteit net zo goed als van het kpn tv+ kastje. 

Daar komt ook bij dat apps op het kpn kastje de apps regelmatig vast lopen. Youtube netflix. Als dit dan komt door android 11??

Op de google streamer 4k nergens last van.

Heb een foto bijgevoegd voor bevestiging dat f1tv pro premium niet werkt.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Hier kan ik ontkrachten. Op Amazon Firestick 4k 2de Gen(Android TV 11) werkt F1TV 4k, maar op Xiami Box S 3de Gen (Android TV 14) werkt alleen 1080p.

De tekst zou suggereren dat telefoons met oude OS geen 4k ondersteunen, terwijl telefoons helemaal geen 4k ondersteunen.

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • February 6, 2026

We gaan het afwachten, heb inmiddels wel premium abb. genomen. Op jaarbasis net zo duur al de standaard versie die je per maand betaald.

Heb begrepen dat KPN in ontwikkeling is voor update Android14?

Voor beide boxen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • February 8, 2026

Hier kan ik ontkrachten. Op Amazon Firestick 4k 2de Gen(Android TV 11) werkt F1TV 4k, maar op Xiami Box S 3de Gen (Android TV 14) werkt alleen 1080p.

De tekst zou suggereren dat telefoons met oude OS geen 4k ondersteunen, terwijl telefoons helemaal geen 4k ondersteunen.

Tja, dat kan ik niet beoordelen. Gebruik hier de google streamer 4k, en daar dus 4k beeld.

Vind trouwens met deze streamer het beeld van kpn tv (android tv app) het beeld ook mooier dan met het kpn tv+ kastje

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 8, 2026

Ik hoop dat bij de volgende update KPN eindelijk Android TV versie 14 erop zet.

Alleen ben ik bang van niet.

Persoonlijk vind ik dat KPN wel de nieuwste Android versie erop moet zetten en daarna pas verder gaan met updates.

Want de update die ze nu maken, zijn misschien helemaal niet nodig of anders bij Android TV versie 14

Forum|alt.badge.img
  • February 8, 2026

Android 14 is in ontwikkeling!  Medio 2026 staat op de  planning.