Skip to main content

Goedenavond, zou met de nieuwste update het probleem van het bevriezen van zenders worden opgelost? Sedert enige tijd bevriest het beeld om de zoveel minuten !! en moet je naar een andere zender schakelen en dan weer terug om dit op te lossen.

Het is sedert vandaag (5 maart) verschrikkelijk. Ik cast nu de uitzendingen via mijn iPad. En dat levert geen enkel probleem op. 

Is het toeval dat er afgelopen nacht ook werkzaamheden zijn uitgevoerd aan het KPN-netwerk?

Modem herstart, KPN TV+ box al meerdere malen herstart.😡😡

Ik heb precies hetzelfde!!! Hoor graag of je een oplossing hebt of krijgt 


Hoe is de ontvanger dan verbonden met het modem? Is dat bekabeld of draadloos? Mocht het draadloos zijn dan adviseer ik je om het ook eens bekabeld te testen. Verder wil ik je wijzen op onze artikelen in de kennisbank: 

 

Mochten de problemen aanhouden dan kan je het beste even bellen met 0800-0402 voor een-op-een contact en een storingsanalyse. 


Deze zit al jaar en dag aangesloten middels een TPlink via stopcontact. Dit heeft jaren goed gewerkt, maar de laatste weken helaas niet meer. Een rechtstreekse kabel trekken kan wel tijdelijk, maar is geen oplossing. Zijn er oplossingen vanuit KPN die wel goed werken draadloos? Ik heb geen v12 modem helaas.


Draadloos kunnen we nooit helemaal garanderen @skabla. Je kunt overwegen om een DVS van KPN te testen. Al kan ik dat niet garanderen, werkt het niet dan kun je deze binnen twee weken weer retourneren. Maar mocht het enigszins mogelijk zijn dan zou mijn advies toch bekabeld aansluiten zijn.


Het gekke is, dat het alleen bij Nederlands 1 en 2 is. En bij de andere zenders werkt het prima. Hoe kan dat?

 

Rechtstreeks is helaas geen optie


Welke ontvanger heb je @skabla ?

Even van belang voor de opties voor verbinding. 

Kabel kan altijd. Er is altijd een route. En die TP LINK is al jaren oud zeg je. Het is steeds drukker op het stroomnet. Zonnepanelen zijn ook zeer nadelig voor z'n verbinding. 

Kpn geeft zelfs met de verbindingsset die via hun eigen webshop te koop is geen ondersteuning bij problemen met die verbinding. 

Wat mij betreft heeft dvs maar één doel: wat tijd winnen om, bij voorkeur binnen 1 jaar, de kabel te leggen / trekken. 

Webshop kpn

http://apparatuurvoorthuis.kpn.com

Hoi @Florisjanw 

Hoe is jou TV + box verbonden? En met welk modem? (!)


Zo'n kleine arris:

 

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4875601/tv-klanten-kpn-kunnen-nieuwe-4k-ontvanger-krijgen

 

 


Wij hebben er de laatste weken ook last van. Ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten. Gister Mes op tafel terug zitten kijken. Viel regelmatig stil.


Is dat via een oudere ontvanger @Nick83 ? Of via de TV+?

Hier opnames  ia Arcadyan rtl4 en sbs6 zonder problemen. 

Van npo nemen we nooit op. Dat kan je tot een week terugkijken, wordt niet door reclame onderbroken en kan gewoon door gespoeld!


Is dat via een oudere ontvanger @Nick83 ? Of via de TV+?

Via tv+.


Wat is de TV+?


Wat is de TV+?

Dit:

https://www.kpn.com/televisie.htm


TV+ is de ontvanger die bij het nieuwste abonnement zit. @skabla .Af te nemen sinds januari 2023. Werkt op Android-TV. De Arris op Linux. 

- @Nick83 

Van npo nemen we nooit op. Dat kan je tot een week terugkijken, wordt niet door reclame onderbroken en kan gewoon door gespoeld!

Npo terugkijken kan ook nog via npo start. App op de ontvanger aanwezig. 

Ik ga dan maar uit van een kleine storing op platform gisteren. Weinig meldingen nog.


Uit het niets zijn de problemen ineens weg, en alles werkt weer zoals het hoort…..lijkt me toch een storing bij KPN geweest…..


@skabla Fijn dat het dan toch is opgelost!


Nou, wel gek dat ineens dingen opgelost zijn…...