Skip to main content

Is er iemand met een Philips OLED televisie die ervaringen met onderstaande kan delen?

  • Krijg je ook om de paar uur onderstaande OLED waarschuwing?
  • Zo ja:
    • Is dat alleen als je lang een KPN decoder (ofwel: HDMI) gebruikt hebt, en dus niet bij “normaal” (kabel) tv kijken?
  • Of zo nee:
    • Televisie misschien nooit uren achter elkaar aan?
    • Gebruik je de televisie misschien ook voor andere dingen dan alleen een decoder via HDMI?
    • Of heb je misschien een instelling gevonden dat-ie dat gewoon doet als de televisie in stand-by staat, en niet al na een paar uur gebruik?
    • Of misschien een instelling in Philips Android TV dat het scherm uitgaat als de decoder geen beeld geeft?

 

Ik werd om hulp gevraagd door iemand met een nieuw-uit-doos Philips 48OLED807, die blijkbaar om de paar uur krijgt:

Opgelet

Voor een optimale beeldkwaliteit moet uw TV het OLED-display vernieuwen.

Het vernieuwen duurt ongeveer 10 minuten in de standby-modus. Later kunt u de TV inschakelen.

Stand-by: in <x> seconden.

pLater] tMeer informatie] tNu]

 

Iets meer details:

  • Het gaat hier om een KPN TV+ Box, maar als het aan gebruik HDMI ligt dan is het denk ik hetzelfde voor alle apparaten via HDMI.
  • Door gebruik van radio in de KPN TV+ Box is de televisie feitelijk de hele dag aan, maar ik denk dan: het is OLED, op de KPN TV+ Box staat bij de radio “schermbeveiliging aan”, dus géén beeld, dus scherm feitelijk uit? Het apparaat staat alleen niet in stand-by inderdaad.
  • OLED-instellingen niet veranderd. Ik weet helaas niet wat de “Meer informatie” knop laat zien.
  • Wel is de Philips screensaver, die juist tijdens het lege scherm voor de KPN TV+ Box radio kanalen verstopt. (Zoals elders beschreven, hetgeen blijkbaar/gelukkig niet ook deze melding tegenhoudt.) Ik heb nog niet kunnen testen of het daardoor komt.

Heb ik ook met mijn Phillips Oled TV niets bijzonders aan.

Als je hem af en toe in de standby zet krijg je dit niet meer te zien onder het kijken.

Heeft niets met KPN tv box te maken, is gewoon de TV zelf die dit uitmaakt,bij mij na een uurtje of 5

Je kan de melding ook negeren en als je later de TV op standby zet gebeurd de refresh als nog.

 


Hoi @Arjan van B 
Dat is normaal bij een OLED, dit is om het inbranden van het scherm te voorkomen en dus ook erg belangrijk om dit wel te doen.
Zo te zien heeft jouw tv een grondige reiniging nodig.
Dus in jouw geval zou ik in de TV zelf even de OLed reiniging op gang zetten dit doe je door naar instellingen te gaan 

Dus op je TV zelf:
Menu
Alle instellingen
Algemene instellingen
Geavanceerd
Oled scherminstellingen
restbeelden verwijderen

Je kunt ook inspreken Restbeelden verwijderen door op de knop met de kleurtjes te drukken

Dit proces gaat ongeveer een uur duren, dit komt omdat het uitgebreid en grondig gaat gebeuren.
Dus een betere reiniging dan de stansdaard optie
Laat het dus 1 uur op standby staan, niet even kijken tussentijds, want dan begint hij van voren af aan opnieuw.

De aansluitingen van de KPN+ of andere  apparaten staan hier buiten, het is gewoon een instelling van de TV zelf


is gewoon de TV zelf die dit uitmaakt,bij mij na een uurtje of 5

Maar dat is toch belachelijk snel? Andere merken doen dat niet.

 

Je kan de melding ook negeren en als je later de TV op standby zet gebeurd de refresh als nog.

Jammer genoeg heb je dan wel de afstandsbediening van de televisie nodig (niet die van de KPN TV+ Box) om die keuze voor “Later” te maken.

 

Zo te zien heeft jouw tv een grondige reiniging nodig.

Het ding is een paar dagen geleden nieuw uit de doos neergezet. En de teller van hoelang het scherm gebruikt is lijkt ook door te tellen tijdens gebruik van TV+ Radio, waarbij het scherm helemaal leeg is.

 

De aansluitingen van de KPN+ of andere  apparaten staan hier buiten, het is gewoon een instelling van de TV zelf

Zou het soort gebruik nog uitmaken? Uren lang TV+ Radio, waarbij het beeld “stil staat” terwijl er niks te zien is telt misschien anders mee dan TV+ televisie kijken.

 

Trouwens, ik lees nu dit:

Screen recovery mechanisms

When the TV is switched OFF (standby mode) for approximately 30 minutes, the TV’s automated recovery mechanisms will be initiated in the background.

Oh, Philips, waarom pas na 30 minuten?

 

En dit suggereert meer dan 10 uur wachttijd, maar “suppose” is nogal vrijblijvend:

Recovery notification

Suppose the TV set remains switched on for many hours (10 or more), meaning the recovery mechanism was not executed in standby mode. In that case, the TV will display a notification message advising to put it into standby mode.

If this prompt is not dismissed by selecting ‘Later’ within 2 minutes, the TV set will automatically switch to standby mode and start the screen recovery process. Switching the TV on again is possible. However, this will interrupt the recovery mechanism, and the TV will show the notification message soon again.

En ja, ook weer lastig voor TV+ radio luisteren, die gaat dus gewoon uit na die 2 minuten, en als je dan niet weer waarom en ‘m weer aanzet, dan herhaalt het zich. Wat een slecht systeem.


 

De aansluitingen van de KPN+ of andere  apparaten staan hier buiten, het is gewoon een instelling van de TV zelf

Zou het soort gebruik nog uitmaken? Uren lang TV+ Radio, waarbij het beeld “stil staat” terwijl er niks te zien is telt misschien anders mee dan TV+ televisie kijken.

Ja daar kan een OLED TV niet tegen dan brandt het scherm in.
En omdat te voorkomen moet je de reiniging op gang zetten.
Als je radio luistert dan kun je beter het scherm uitzetten op je TV.


Maar hoe kan OLED inbranden als de TV+ Box helemaal niks laat zien tijdens radio luisteren?


Duurt geen 10 uur maar 1 uur>
Wat is het typenummer van je TV?


Het voordeel van een OLED TV is het bijzonder mooie beeld.
Het nadeel is dat hij niet tegen langdurige stilstaande beelden kan.
Wil je dat niet dan zou je een miniled TV kunnen  aanschaffen.
Duurder, maar kan niet inbranden,
Het beeld is een fractie minder dan een OLED, maar praktisch te verwaarlozen.


Maar hoe kan OLED inbranden als de TV+ Box helemaal niks laat zien tijdens radio luisteren?

Ik denk dat hij wel wat laat zien, maar dat weet ik niet ik gebruik mijn TV niet om radio te luisteren.


Jammer genoeg heb je dan wel de afstandsbediening van de televisie nodig (niet die van de KPN TV+ Box) om die keuze voor “Later” te maken.

Ik zie hier het '’jammere'’ niet van in. Die ligt toch ook op het tafeltje naast je of voor je?

Zonder de Philips ab kun je ook de mooie functies van die tv zelf niet gebruiken. Mijn moeder (85) gebruikt dat smart gebeuren liever dan via de kpn box…

Enne… radio doe je toch beter via een op de box aangesloten soundbar (of versterker)? Dan is 't (radio) geluid ten allen tijde ook mooier dan via welke tv ook.

❕ En als de tv toch niet uit "kan”, zet dan het beeldscherm uit. Jawel, met de Philips ab. Via het snelmenu op de ab van Philips. En dan kiezen voor '’veelgebruikte instellingen'’ en dan '’scherm uit'’. Alleen dán is het écht uit en telt het niet mee voor de speeluren.


Ik heb deze melding op onze OLED tv ook om de zoveel tijd.

Alles wordt dan op het scherm gereset.

Als ik de melding krijgt, pak ik de LG ab en druk ik op ok.

De tv gaat dan uit (althans dat denk je) en op de achtergrond maakt hij dan alles in order.

Duurt een paar uur.

 

@huistijger 

Op zich valt dat inbranden nog wel mee bij OLED.

Je moet hem dan wel enkele uren aan hebben staan met hetzelfde logo of beeld.

Bij Plasma schermen brande het veel sneller in.😉😊

 

En Sony en het Chinese bedrijf Philips gebruiken beide het OLED scherm van LG. 

 

Beeld OLED is inderdaad heel erg mooi. 

 

P.S.

Als de tv bij radio luisteren aanstaat en je ziet niets, dan heb je een zwart scherm.

Houd een OLED ook niet echt van.

Je kan dan beter via de Toslink (de audio fiber) op de KPN tv decoder gebruiken en tv 100% uit (misschien alleen aan voor het zoeken op de juiste zender).

Of een losse speaker of Radio.


Goedendag, 

is er een oplossing voor bovenstaande vraag ::

Iemand ervaring met melding "OLED-display vernieuwen" op Philips OLED .


ik krijg het niet meer uit beeld en na uren op stand-by nog steeds de pop up in mijn tv scherm 

 

groet Saskia


Je moet het nu echt zelf in gang zetten zoals ik hierboven schreef @Saskiatjuh 
Laat hem desnoods de hele middag zo staan en niet even kijken of het al klaar is want dan begint hij van voren af aan.
En je kunt wel schreeuwen hier met grote letters, maar dit heeft niets met de KPN  te maken dus je kunt beter schreeuwen bij de leverancier van je TV of op  www.philips.nl

Wacht niet te lang want als het echt ingebrandt is dan moet er een nieuw OLED scherm in en dat is geen garantie, want je hebt vaak genoeg de waarschuwing gekregen en geen actie ondernomen.
En ik kan je verzekeren dat een nieuw scherm even duur of misschien nog duurder is dan een nieuw toestel.


En Sony en het Chinese bedrijf Philips gebruiken beide het OLED scherm van LG. 

Hoi @joop2011 
Waarom zeg je altijd weer Het Chinese bedrijf Philips
Je zegt toch ook niet het Koreaanse bedrijf LG?
En waar dacht je dat Sony voor bedrijf is?

 


Goedendag, 

is er een oplossing voor bovenstaande vraag ::

Iemand ervaring met melding "OLED-display vernieuwen" op Philips OLED .


ik krijg het niet meer uit beeld en na uren op stand-by nog steeds de pop up in mijn tv scherm

Kijk ook eens even of er een update is van de TV.

Ik had dit ook een tijdje,na een update was dit verdwenen.

 


Goedendag, 

is er een oplossing voor bovenstaande vraag ::

Iemand ervaring met melding "OLED-display vernieuwen" op Philips OLED .


ik krijg het niet meer uit beeld en na uren op stand-by nog steeds de pop up in mijn tv scherm 

 

groet Saskia

 

Zie mijn bericht boven deze, daar is het uitgelegd.

Ik heb LG OLED, maar ook ik krijg deze melding.

Pak dan de ab van de tv en klik op ok.

Zie verder mijn eerdere bericht. 

 

En wat @huistijger ook schrijft.

Laat hem een paar uur werken.

Bij mij duurt het meestal 2 uur. (in die tussentijd niets doen).


Bedankt Joop voor de reactie dit allemaal al gedaan , tv nu 12 uur stand-by gestaan, bij het opstarten gelijk weer in beeld de pop up.

Ik krijg het niet weg ook niet na uren stand-by te hebben gestaan.

Ik wordt er moedeloos van, 


Bel de zaak op waar je de TV vandaan hebt of bel Philips op of start een chat op www.philips.nl

Het zit in je TV, de apparatuur van de KPN staat er geheel buiten.


Wat gebeurt er als je melding weg klikt ,blijft de melding dan weg of komt gelijk weer terug weer terug.

Of is het alleen bij aanzetten?

Plaats eens een foto van het scherm.


Ik krijg gelijk de melding bij het opstarten,als ik daar opklik gaat de tv uit . ik kan ook niet meer in de instellingen van de tv .

 


Link PHILIPS


Je moet het nu echt zelf in gang zetten zoals ik hierboven schreef @Saskiatjuh 
Laat hem desnoods de hele middag zo staan en niet even kijken of het al klaar is want dan begint hij van voren af aan.
En je kunt wel schreeuwen hier met grote letters, maar dit heeft niets met de KPN  te maken dus je kunt beter schreeuwen bij de leverancier van je TV of op  www.philips.nl

Wacht niet te lang want als het echt ingebrandt is dan moet er een nieuw OLED scherm in en dat is geen garantie, want je hebt vaak genoeg de waarschuwing gekregen en geen actie ondernomen.
En ik kan je verzekeren dat een nieuw scherm even duur of misschien nog duurder is dan een nieuw toestel.

De grote letters zijn de titel van deze topic met je schreeuwen, er worden vragen gesteld aan mij die ik beantwoord.

Staat het je niet aan,  reageer dan niet.

 


Jah…..van het stroom halen zul je misschien al gedaan hebben.

Is er niet 1 toets op de afstandsbediening waar hij op reageert?

Ik lees op het grote boze internet dat langdurig de knop met het huisje indrukken ook nog wel eens wil helpen.

Anders weet ik het ook niet meer.


Bedankt voor de reacties .

Ik zoek nog even verder


Bedankt Joop voor de reactie dit allemaal al gedaan , tv nu 12 uur stand-by gestaan, bij het opstarten gelijk weer in beeld de pop up.

Ik krijg het niet weg ook niet na uren stand-by te hebben gestaan.

Ik wordt er moedeloos van, 

 

Ik zie dat je met de Philips ab op de ok toets hebt geklikt en dat hij uit ging.

Daarna mag je echt helemaal niets meer doen, anders stopt het.

 

Anders ga naar instellingen.

Ik weet niet waar die bij het Chinese merk Philips zitten.

Maar dat kan je in de gebruikershandleiding zeker vinden.


Conclusie lijkt me dat de Philips 48OLED807 niet de beste keuze is als je de TV+ Box een groot deel de dag aan hebt staan. Bijvoorbeeld om radio te luisteren, ookal laat het beeld dan niks zien.

(En ook niet voor wie tijdens televisie kijken niet gestoord wil worden door een melding die alleen met de Philips afstandsbediening weg te krijgen is.)