Is er iemand met een Philips OLED televisie die ervaringen met onderstaande kan delen?
- Krijg je ook om de paar uur onderstaande OLED waarschuwing?
- Zo ja:
- Is dat alleen als je lang een KPN decoder (ofwel: HDMI) gebruikt hebt, en dus niet bij “normaal” (kabel) tv kijken?
- Of zo nee:
- Televisie misschien nooit uren achter elkaar aan?
- Gebruik je de televisie misschien ook voor andere dingen dan alleen een decoder via HDMI?
- Of heb je misschien een instelling gevonden dat-ie dat gewoon doet als de televisie in stand-by staat, en niet al na een paar uur gebruik?
- Of misschien een instelling in Philips Android TV dat het scherm uitgaat als de decoder geen beeld geeft?
Ik werd om hulp gevraagd door iemand met een nieuw-uit-doos Philips 48OLED807, die blijkbaar om de paar uur krijgt:
Opgelet
Voor een optimale beeldkwaliteit moet uw TV het OLED-display vernieuwen.
Het vernieuwen duurt ongeveer 10 minuten in de standby-modus. Later kunt u de TV inschakelen.
Stand-by: in <x> seconden.
pLater] tMeer informatie] tNu]
Iets meer details:
- Het gaat hier om een KPN TV+ Box, maar als het aan gebruik HDMI ligt dan is het denk ik hetzelfde voor alle apparaten via HDMI.
- Door gebruik van radio in de KPN TV+ Box is de televisie feitelijk de hele dag aan, maar ik denk dan: het is OLED, op de KPN TV+ Box staat bij de radio “schermbeveiliging aan”, dus géén beeld, dus scherm feitelijk uit? Het apparaat staat alleen niet in stand-by inderdaad.
- OLED-instellingen niet veranderd. Ik weet helaas niet wat de “Meer informatie” knop laat zien.
- Wel is de Philips screensaver, die juist tijdens het lege scherm voor de KPN TV+ Box radio kanalen verstopt. (Zoals elders beschreven, hetgeen blijkbaar/gelukkig niet ook deze melding tegenhoudt.) Ik heb nog niet kunnen testen of het daardoor komt.