Skip to main content
Beantwoord

Ik ben het niet eens met mijn laatste factuur, is ineens veel hoger

• April 14, 2025
  • 9 reacties
  • 135 keer bekeken

Goedemiddag zojuist kreeg ik de nieuwe factuur binnen. Het bedrag is van 81.15 euro naar 109.98 euro gegaan. Gebeld en kreeg uitleg dat het allemaal was verhoogd. 

En daar moest ik het maar mee doen. Maar ruim 35%???

En er was ook niemand die mij daar verder mee kon helpen.

Dit is toch niet de gang van zaken.

Weet nu al dat ze einde contract een klant kwijt zijn.

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@StritLo 

Is dit een nieuw afgesloten abonnement of loopt het al langer?
In het laatste geval: heb jij wellicht de betaaldatum aangepast?

Zie KPN website → Een andere afschrijfdatum kiezen? Geen probleem! | KPN

Goed om te weten:

• Je ziet 1 keer een ander factuurbedrag. Je past je betaaldatum én factuurperiode aan. Geen zorgen: je betaalt niet dubbel en je contract blijft hetzelfde. De maand erop is het bedrag weer wat je gewend bent.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 14, 2025

Dag ​@StritLo kunt u een screenshot plaatsen van de tweede pagina van de factuur? Wel even alle persoonlijke gegevens wegpoetsen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2025

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 14, 2025

Normaal gesproken wordt er per maand gefactureerd. In dit geval is het een periode van 13 april t/m 22 mei dus bijna anderhalve maand. Kan dat wellicht de oorzaak zijn van het hogere bedrag?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2025

Goedemiddag Joep,

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

maar dan moeten ze deze toelichting geven als ik telefonisch om uitleg vraag toch?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 14, 2025

Dat zou je inderdaad wel denken maar ik moest ook even heel goed kijken hoor. Is het u helemaal duidelijk??

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2025

Dan vraag ik mij wel af waarom ze tot 22 mei gaan rekenen en niet van 13 april tm 12 mei?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 14, 2025

Hallo ​@StritLo 

Is dit een nieuw afgesloten abonnement of loopt het al langer?
In het laatste geval: heb jij wellicht de betaaldatum aangepast?

Zie KPN website → Een andere afschrijfdatum kiezen? Geen probleem! | KPN

Goed om te weten:

• Je ziet 1 keer een ander factuurbedrag. Je past je betaaldatum én factuurperiode aan. Geen zorgen: je betaalt niet dubbel en je contract blijft hetzelfde. De maand erop is het bedrag weer wat je gewend bent.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 14, 2025

Goedemiddag RBxx 

Abonnement loopt al langer maar ik heb inderdaad de betaaldatum aangepast. 

Dus dan zou dat het wel eens kunnen zijn inderdaad. 

Bedankt.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 14, 2025

Daar lijkt het dan wel op ​@StritLo , zoals uitgelegd wordt op de genoemde webpagina.

• Na de aanpassing kan je factuur hoger of lager zijn. Dit hangt af van wanneer we de factuur maken.

• Je krijgt de factuur nog 1 keer op de oude dag. De periode van je abonnement is daar aangepast. De 2e factuur na de aanpassing is op de dag die jij koos. 3 dagen daarna schrijven we 't van je rekening af.

Je krijgt eenmalig een factuur over een langere periode om de periode naar de nieuwe datum te overbruggen. De volgende factuur komt op de nieuwe datum met het bedrag dat je gewend bent.