Skip to main content
Beantwoord

Ik ben ontevreden over de Postnl bezorger die mijn TV ontvanger bezorgde

• May 5, 2025
  • 21 reacties
  • 281 keer bekeken

Wellicht is dit al in andere links ter behandeld, maar ik meld dit toch (nog eens).

Het betreft de bezorging van uw pakketten door PostNL (of anderen). 

Bij bezorging van de pakketten is het voor veel bezorgers te veel moeite om aan te bellen en wordt het pakket snel bij de voordeur gezet of in een bij de voordeur staande kliko container gelegd. 

Als voorbeeld; afgelopen zaterdag verwachtte ik een nieuwe KPN TV ontvanger. De PostNL kwam idd, zag mij door het raam op de bank zitten, maar legde desondanks het pakket snel buiten bij de voordeur en stapte razendsnel, nog voordat ik bij de voordeur was, weer in zijn bus. 

Belachelijk hoe het pakket is bezorgd, maar ik heb het in elk geval.

Echter, later op de dag ontving ik een e-mail bericht dat de bezorger het pakket niet heeft kunnen bezorgen en dat ik het op het dichtstbijzijnde PostNL punt kan ophalen…

Bovendien wordt er hierdoor op MIJN KPN nog steeds aangegeven dat ik nog een lopende bestelling heb die eerst volledig actief moet zijn voordat ik andere aanpassingen kan doen. 

Mijn vraag hierbij is dus, daar ik de ontvanger wel degelijk al in bezit heb en deze ook is  aangesloten en ook werkt, dit inmiddels dus is opgelost.

Verder als advies aan u KPN, kijkt u alstublieft goed uit welke koeriersdiensten u uw toch doorgaans best prijzige pakketten laat bezorgen en laat u hierbij vanuit de praktijk door bedrijven en consumenten goed informeren over hoe de dames en heren bezorgers van de diverse koeriersbedrijven menen post en pakketten menen te moeten bezorgen. 

Houdt er u er bijv ook rekening mee dat, mocht u bijv post en pakketten hebben waarvoor voor ontvangst getekend moet worden, de betreffende bezorgers dit niet afwachten.

Ik weet bijv niet of dit laatste in mijn geval nodig was geweest, maar ik heb door het handelen van de bezorger niets kunnen tekenen.

Beste antwoord door Zofman

Even een on-topic reactie van mijn kant:

We wijzen vaak naar bedrijven als Postnl, Dhl DPd e.d

In mijn geval zou ik aan kpn adviseren om geen dhl te gebruiken. Die leggen alle pakketjes in de centrale hal van mijn flat, scannen ze af en brengen niet aan de deur. Gevolg. Pakketjes worden gestolen. Dus fouten gebeuren bij elk bedrijf.

Ik denk dat het probleem ligt bij de pakketbezorger, die op zijn beurt weer te weinig krijgt per pakketje van de bezorgdienst.

Dat geldt voor elke bezorgdienst. De ene bezorger gaat er netter mee om dan de ander.

Er zou een strengere kwaliteitscontrole moeten komen en een betere vergoeding voor de bezorgers.

Kpn kan hier niet veel aan doen, behalve druk zetten op hun bezorgpartner(s)

Jan

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

21 reacties

• May 5, 2025

Hier kan KPN denk ik niet zoveel aan doen. Als het een ander pakketje had geweest, dan had hetzelfde gebeurt. Toch? 

PostNL heeft op dezelfde manier hier wel eens een nieuwe telefoon bezorgt. Lag ook naast de voordeur. 

• May 5, 2025

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik laat meestal de pakketten bezorgen in een pakketautomaat niet al te ver van mijn huis. Maar de laatste twee bestellingen van KPN kwamen op een PostNL punt terecht wat veel verder ligt vanaf mijn huis. Op het laatste pakket, en op het pakket daarvoor waarschijnlijk ook, zat een Herroutering sticker waarop staat afleveren bij PostNL locatie, en dat het aan mij moet worden uitgereikt. Het zal met legitimatie te maken. Maar volgens hoort PostNL het pakket dan gewoon bij je thuis adres af te geven, al is het ook genoeg in pakketautomaten terecht gekomen, terwijl dat eigenlijk niet goed is. Dat was voor mij geen probleem overigens. Blijkbaar is er nu voor een andere oplossing gekozen om het pakket gewoon bij een PostNL punt af te geven. Als ontvanger zoek je het dan maar uit hoe je het thuis krijgt blijkbaar. Ik weet niet wie die keuze voor dergelijke afleveringen maakt, ik vermoed PostNL. Maar zo zou het toch niet moeten werken. PostNL heeft graag dat je een pakketautomaat kiest om pakketten te ontvangen, maar daar ben je snel klaar mee als de pakketten daar niet terecht komen. Weet niet of KPN überhaupt weet dat pakketten op een dergelijke wijze worden afgeleverd. Zo nee, misschien kunnen ze dit eens opnemen met PostNL. De legitimatie overigens bij het bedrijf  komt niet verder dan de code inscannen van uit de app. Wat dat betreft kan je het pakket dus net zo goed in een pakketautomaat leggen, dan tikje een code in en heb je pakket ook. in Mijn KPN staat overigens ook dagen dat de bestelling nog niet helemaal is afgerond, heb ik al een andere ticket over aangemaakt. Ik vermoed niet dat dat, in mijn geval , met de aflevering van de pakketten te maken. In de PostNL staat gewoon dat de pakketten zijn opgehaald. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 5, 2025

In dit geval kun je je klacht het beste bij PostNL neerleggen ​@jespstev 

KPN heeft het niet bezorgd, maar PostNL.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • May 5, 2025

Ondanks dat we gepensioneerd zijn en voor PostNL bezorging bijna altijd wel thuis zijn, maar voor het gemak en zekerheid laten we het toch bij een PostNL punt (Primera) bezorgen op 150 mtr loopafstand van onze woning. PostNL promoot uit milieu overwegingen deze bezorg keuze dan ook liever. 

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2025

@Marlon92 : Dat schreef ik ook niet. Mijn verhaal was bedoelt als waarschuwing en advies aan KPN. Een attentie voor de heden ten dage zeer gebrekkige werkwijze van de diverse koeriersbedrijven. 

Misschien kan KPN bijv wel overwegen met andere koeriers dan PostNL te gaan werken.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 5, 2025

@Marlon92 : Dat schreef ik ook niet. Mijn verhaal was bedoelt als waarschuwing en advies aan KPN. Een attentie voor de heden ten dage zeer gebrekkige werkwijze van de diverse koeriersbedrijven. 

Misschien kan KPN bijv wel overwegen met andere koeriers dan PostNL te gaan werken.

Welke koeriers zou je dan adviseren? Als ik verhalen van AMP koeriers hier leest, ben ik blijk niet in hun verzorgingsgebied te wonen. Andere koeriers (DHL,DPD,GLS,UPS...) werken precies zo goed (zo slecht) als PostNL

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@jespstev! Begrijpelijk dat je hier niet tevreden over bent. Zo hoort het ook niet te gaan. 

In dit geval kun je je klacht het beste bij PostNL neerleggen ​@jespstev 

Dit is ook in het algemeen mijn advies. Het zou super zijn als de bezorging op alle momenten probleemloos verliep, maar in de praktijk werkt dat helaas vaak toch anders. Ik heb ook wel eens pakketjes tegen de deur bezorgd gekregen terwijl ik thuis was. 
Als je dit meldt bij het koeriersbedrijf dan kan deze dit in elk geval bespreken met de koerier zelf zodat dit hopelijk niet nogmaals gebeurt. 

Fijn dat je het pakket in elk geval binnen hebt. Als de bestelling nu nog steeds open staat in je MijnKPN, maak dan een belafspraak met ons. Mijn collega kan dan een ticket aan laten maken om die bestelling te laten sluiten en dan is dat hopelijk ook snel afgerond. 🙂

• May 7, 2025

Welke koeriers zou je dan adviseren? Als ik verhalen van AMP koeriers hier leest, ben ik blijk niet in hun verzorgingsgebied te wonen. 

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij bezorgen die door het hele land. Maar dan alleen bij nieuwe klanten die 1 cent moeten pinnen en hun legitimatiebewijs moeten laten zien. Later als de klant het abonnement verlengd met nieuw toestel word deze bezorgt door PostNL. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 7, 2025

Welke koeriers zou je dan adviseren? Als ik verhalen van AMP koeriers hier leest, ben ik blijk niet in hun verzorgingsgebied te wonen. 

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij bezorgen die door het hele land. Maar dan alleen bij nieuwe klanten die 1 cent moeten pinnen en hun legitimatiebewijs moeten laten zien. Later als de klant het abonnement verlengd met nieuw toestel word deze bezorgt door PostNL. 

Volgens hun bezorgen ze voor KPN en Odido. Maar ik heb nog nooit een telefoon via deze bedrijf ontvangen in Brabant. Het is de werkwijze van deze koerier, bij hun fout (geen internet verbinding met hun scanner) is de klanten de dupe en ze weigert te bezorgen en vaak gaan de bestelde producten rechtsreek retour naar verzender.

• May 7, 2025

Het is de werkwijze van deze koerier, bij hun fout (geen internet verbinding met hun scanner) is de klanten de dupe en ze weigert te bezorgen en vaak gaan de bestelde producten rechtsreek retour naar verzender.

Dat die scanner geen internet verbinding heeft is hun aan te rekenen natuurlijk. Dat da zo vaak gebeurt snap ik ook niet. Maar verder is het de opdracht van de verzender, KPN dus, om dat zo te doen. Nieuwe klanten moeten die 1 cent pinnen met pincode, niet contactloos dus, en zich legitimeren. Als dat niet lukt, dan mag het toestel niet overhandigd worden. Dat zal ook in Brabant zo gaan denk ik.

• Topper
  • May 8, 2025

zonder enig bericht aan ontvanger en verzender moet aan post.nl-bezorger plots een nummer gegeven worden. Handtekening (zoals afgesproken en altijd vereist geweest) ? Nee, u moet een nummer hebben.  PostNL app: nada, niets, geen "hulp” … Misschien e-mail … pc opstarten doet / mobiel opstarten doet / tablet opstarten doet … bezorgen moet dus wachten en wachten…. Voorheen: handtekening : duurt 1 seconde, bezorger hup naar volgende bestelling maar nu: je pc/mobiel/tablet uren aan laten en wachten, wachten, wachten op e-mail met dat nummer…. ….. deze "oplossing” is zeker verzonnen  met AI want een normaal denkend mens KAN zoiets doms NIET verzinnen, toch???

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 8, 2025

Gelukkig gaan steeds meer mensen inzien dat aan huis laten bezorgen eigenlijk niet meer kan. Afhalen bij een afhaalpunt is voor iedereen beter en is ook beter voor het milieu. 

• May 8, 2025

Gelukkig gaan steeds meer mensen inzien dat aan huis laten bezorgen eigenlijk niet meer kan. Afhalen bij een afhaalpunt is voor iedereen beter en is ook beter voor het milieu. 

Niet iedereen is valide Joep en niet iedereen woont dicht bij een afhaalpunt. Het gaat dus over een strikt achterhaalde mentaliteit, wat nu steeds meer actueel wordt, dat door degene die moeten leveren steeds meer wordt overgedragen aan de helpende burger in de samenleving.

Jij doet dat, maar daar mag KPN als leverancier in mijn ogen geen winst over maken. De samenleving kan niet zonder bezorgdiensten. De opsteller geeft aan, dat we meer aandacht moeten hebben op de kwaliteit van de bezorging, daar is de oplossing van afhaalpunten volstrekt onvoldoende in.    

• Topper
  • May 8, 2025

update m.b.t nummer i.p.v. handtekening:

weer gewoon handtekening zetten !!!!

Gezond verstand heeft gezegenvierd, hoera !!

beter voor milieu: beter 1 bestelbus die alles vervoert dan 200 auto's, scooters, rollators etc. etc.

per wijk !!

Weet je wat goed is voor het milieu: nooit meer iets kopen/bestellen etc. etc. dus 

alle winkels etc. LEEG !!

Vooruitgang!!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@dommeke Ik merk in een aantal reacties van je vandaag dat je erg negatief bent. In principe niks mis mee, maar je geeft zelf ook geen advies en voegt concreet weinig toe met je reacties hier. Ik heb één reactie hierom ook verwijderd. 
Daarnaast val je ook andere communityleden aan. 

Zie onze huisregels. Houd hier rekening mee in je toekomstige reacties. We willen dat iedereen zich hier welkom voelt.

• May 8, 2025

Beste Sanne, ​@Sanne van KPN 

Je schrijft dat ik me in een aantal reacties niet aan de huisregels van KPN, terwijl er volgens mij juist in staat dat ik dat wel doe en in elke letter die ik schrijf rekening mee hou.

Dus wil je even aangeven welke communityleden ik aanval, als dat op waarheid berust en ik nog steeds kan lezen wat ik zou hebben geschreven dan zal ik ze daadwerkelijk als dat zo mocht zijn direct mijn gemeende exuces aanbieden. 

Het lijkt er meer op dat ik iets heb geschreven wat jou niet aanstaat. Maar we vinden niet allemaal hetzelfde en daarvoor zijn forums om daar na eerlijke discussie uit te komen. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als je aangeeft dat “maar de vraagensteller krijgt een nergens op slaand antwoord van  ​@Sanne van KPN en ​JanD” hoop ik dat je begrijpt dat dat op zijn zachtst gezegd niet bepaald vriendelijk overkomt als we beiden de topicstarter proberen te helpen. Naast dat er advies in beiden berichten gegeven wordt.

Het lijkt er meer op dat ik iets heb geschreven wat jou niet aanstaat. Maar we vinden niet allemaal hetzelfde en daarvoor zijn forums om daar na eerlijke discussie uit te komen. 

Klopt. Maar als veel van je recente reacties erg negatief van aard zijn en de sfeer dat niet ten goede komt wil ik je hier wel op wijzen, want dat is wat nu gebeurt. Eerlijke discussie en concrete feedback: graag! 

Laten we het nu weer on topic houden. Als je het hier verder over wilt hebben mag je me een privébericht sturen of een eigen topic starten. 🙂

• May 8, 2025

Als je aangeeft dat “maar de vraagensteller krijgt een nergens op slaand antwoord van  ​@Sanne van KPN en ​JanD” hoop ik dat je begrijpt dat dat op zijn zachtst gezegd niet bepaald vriendelijk overkomt als we beiden de topicstarter proberen te helpen. Naast dat er advies in beiden berichten gegeven wordt.

Klopt. Maar als veel van je recente reacties erg negatief van aard zijn en de sfeer dat niet ten goede komt wil ik je hier wel op wijzen, want dat is wat nu gebeurt. Eerlijke discussie en concrete feedback: graag! 

Laten we het nu weer on topic houden. Als je het hier verder over wilt hebben mag je me een privébericht sturen of een eigen topic starten. 🙂

Sanne, 

Ik houd me aan de huisregels en stuur dus geen prive berichten naar moderators. Maar soms is een bericht prikkelend bedoeld, wat niet direct negatief is. Ik vind  (als ervaringsdeskundige hierin) dat wat was geschreven (en ik beantwoorde) direct met dit forum te maken heeft en dat dit ook op forum moderators sloeg een voorbeeld hiervan was. Teveel berichten worden beantwoord op grond van de header of op het laatst geschreven vericht.

Ik heb geprobeerd dit voor andere forum contributors duidelijk te maken. Dat jij dit negatief vind is jouw oordeel. Ik kan het niet terugzien, maar het was zeker kritisch beschreven. Iets wat ik juist zo waardeerde in de nu jammergenoeg heen gegane WJB. 

Ik ben geen heilige maar voor ik een langere draad beantwoord, probeer ik wel kennis te nemen van alle berichten in de volledige draad. 

Ik hoop dat deze discussie van ons bijdraagt dat anderen dat ook gaan doen.  

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • Antwoord
  • May 8, 2025

Even een on-topic reactie van mijn kant:

We wijzen vaak naar bedrijven als Postnl, Dhl DPd e.d

In mijn geval zou ik aan kpn adviseren om geen dhl te gebruiken. Die leggen alle pakketjes in de centrale hal van mijn flat, scannen ze af en brengen niet aan de deur. Gevolg. Pakketjes worden gestolen. Dus fouten gebeuren bij elk bedrijf.

Ik denk dat het probleem ligt bij de pakketbezorger, die op zijn beurt weer te weinig krijgt per pakketje van de bezorgdienst.

Dat geldt voor elke bezorgdienst. De ene bezorger gaat er netter mee om dan de ander.

Er zou een strengere kwaliteitscontrole moeten komen en een betere vergoeding voor de bezorgers.

Kpn kan hier niet veel aan doen, behalve druk zetten op hun bezorgpartner(s)

Jan

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 8, 2025

Ik ontvang ook wel eens een pakketje als ik iets niet in een lokale winkel kan kopen.

Ik heb zowel bij o.a. DHL als bij PostNL standaarfd ingesteld dat het naar het dichtstbijzijnde ophaalpunt gebracht wordt.

Het voordeel ervan is dat ik er niet speciaal thuis voor hoef te blijven en ik het pakketje naar verhouding eerder in mijn bezit heb.

Maar dat is een persoonlijke keuze.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 9, 2025

Ik vind DHL juist fijn omdat ze hebben ook veel afhaallocaties en -automaten, bovendien kan man in 3 verschillende tijdsvenster (onder andere ook avondbezorging) kiezen. Andere bezorgers hebben weer andere voordelen zoals live tracking, dan weet je precies wanner je snel van de supermarkt naar huis lopen moet.

GLS live tracking