Skip to main content

Is er een senioren afstandsbediening die werkt op de KPN Experiabox? 

Onze moeder van 82 verdwaalt in alle knopjes op de witte afstandsbediening. 

Een afstandsbediening met een paar grote knoppen en VOORAL een grote Netflix knop is wat we nodig hebben. Supersimpel dus: aan, en uit, tv en Netflix. 

Kan iemand ons daaraan helpen? 

Hallo @Iris B. de Experiabox is een modem, daar bestaat geen AB voor.

Welk merk en type tv-decoder heeft ze van KPN in bruikleen?

Er zijn zwarte "Comfort" afstandsbedieningen. Die hebben nog best veel knopjes. En geen knop voor Netflix. 

Er zijn zwarte "Comfort" afstandsbedieningen. Die hebben nog best veel knopjes. En geen knop voor Netflix. 

Maar welke KPN tv ontvanger heb je?

Arcadyan HMB 2260

Arris VIP 2952

Arris VIP 5202

Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Soms staat het op de voorkant, het staat zo wie zo op de onderkant.

@Marlon92 

Niet elke ab werkt op dezelfde KPN tv ontvanger, vandaar dat die info heel belangrijk is. 

Nu nog graag een reactie van @Iris B. 😉

Hallo @Iris B. ,

Heeft jouw moeder KPN TV+? Dat is de DIW7022-ontvanger.

Dan is er een speciale comfort-afstandsbediening te koop waarmee je ook een knop hebt die je kunt gebruiken voor Netflix. Er is namelijk een knop beschikbaar die je (eenmalig) kunt programmeren en dan ga je daarmee voortaan in één keer naar Netflix.

Die kun je hier bestellen: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/

Meer informatie over deze afstandsbediening staat hier beschreven: 

Heeft jouw moeder een oudere ontvanger? Dan is er een andere alternatieve afstandsbediening beschikbaar, maar die heeft geen Netflix-knop:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?soPos=730

Dank jullie wel. Een wat latere reactie hier want ik moest er natuurlijk even heen om het type te ontdekken. Er staat inderdaad op DIW7022. Ik ga het advies doorsturen aan de techneut in de familie en dan hoop ik dat het probleem is opgelost.

Erg fijn dat jullie zo snel reageerden! 

Er staat inderdaad op DIW7022. Ik ga het advies doorsturen aan de techneut in de familie en dan hoop ik dat het probleem is opgelost.

Erg fijn dat jullie zo snel reageerden! 

Mooi zo👍 Dan kun je dus inderdaad die gewenste afstandsbediening bestellen. 

Deze moet je voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) bestellen:  Zie hier.

Comfort+ voor TV+ afstandsbediening

@joop2011 

Die link had ik toch twee dagen terug al geplaatst? 

@Noordzee 

Mijn excuus, ik zie het.

@joop2011

Die link had ik toch twee dagen terug al geplaatst? 

Beter een keer "te veel" dan een keer te weinig. 😉

Reageer