Skip to main content

sinds 3 weken KPN

tv aangesloten via WiFi nederland  1 rtl 4 en 6 bevriezen 

kan de TV niet opstarten met de KPN afstandsbediening ( wel aanzetten maar daarna heb ik de AB van mijn TV nodig  dit zowel bij de tv in de huiskamer als in de slaapkamer

2x KPN wifi verstrerkers aangeschaft waarvan 1 bekabeld

Monteur langs geweest die heeft de glasvezelbox vervangen en de TV;s afgesteld probleem was 2 dagen verholpen

Welk modem heeft u? Heeft u de zwarte WiFi versterkers van KPN? Gebruikt u de tv ontvangers? 


Modem KPN Box 12  2x Super Wifi 2 waarvan 1x bekabeld 

 

Als ik de KPN TV+ Box bekabeld aansluit heb ik geen lst van bevriezen alleen kan ik de bekabeling niet 

wegwerken (legt nu dwars door de kamer

 


Wat gebeurt er als het draadloze superwifi punt helemaal uitschakelt? Kun je dan nog een goede WiFi verbinding maken met de modem of bekabelde superwifi punt?

 En had je voorheen de tv box wel bedraad aangesloten op het draadloze superwifi punt?

 

Ps ik heb zelf een soortgelijke opstelling als jou en had hetzelfde probleempje.

ik heb nu in de meterkast 1 superwifi direct bedraad aangesloten op de box12 en de WiFi op box 12 uitgezet. Ik heb hiermee in de huiskamer nog steeds een prima bereik met de tv box (190mb vd 200) en tv speelt zonder haperingen.

 


Als ik de superwifi op de slaapkamer uitzet lost het probleem zich niet op

1 superwifi is al bedraad

ik wil via WiFi tv kijken op 2 tv's maar dat schijnt niet te lukken ook de video deurbel pakt het signaal niet op


Kun je de tv box niet bedraad aansluiten op het draadloze superwifi punt dan?

 Bij mezelf merkte ik dat het dan ook goed werkt 


Ga ik proberen


Probleem blijft, ik heb 1 super wifi rechtstreeks op de modem bekabeld en 1 superwifi verbonden met de tvbox Nederland 1 bevroor na 5 minuten 


Tv's zijn al 2 dagen stabiel alleen aanzetten met de KPN AB lukt nog steeds niet daar heb ik de AB van de tv nodig bedienen en uitzetten  gaat wel met de KPN AB


Fijn dat de TV's stabiel zijn! 

Wat de afstandsbediening betreft, als je wilt dat het TV scherm aangaat als je de TV+ Box aan zet, zet dan HDMI CEC aan via de instellingen op de TV+ Box: 

  • Ga naar instellingen
  • Ga naar Apparaatvoorkeuren
  • Ga naar Weergave en geluid
  • Ga naar HDMI CEC

Zet die aan en dan moet het TV scherm aangaan als je de TV+ Box aanzet!


Het werkt dank je , wel vreemd dat zowel de helpdesk als de monteur mij deze adviezen niet gaven

 


Fijn dat dit werkt! Gelukkig heb je het antwoord hier gevonden.

Mocht je in de toekomst nog eens vragen hebben, maak gerust weer een topic aan. 😄


probleem uit het niets weer terug Nederland 1 en SBS6 bevriezen weer


He wat zuur. 😕

Even omdenken, want het werkt via de tv-ontvanger dus wel als je deze bekabeld op je modem aansluit.
Heb je een Smart TV boven staan? Zo ja, wat als je het dan via de Smart TV app probeert op je TV, mits die op je TV kan? Gaat het dan beter? 

Neem voor de zekerheid ook de stappen voor het SuperWifi punt op de juiste plek zetten door. Misschien staat het punt nu net niet goed waardoor de verbinding niet soepel werkt. 


De tv boven geeft geen probleem terwijl de superwifi op de begane grond staat,

 de superwifi in de huiskamer staat nog geen 4 mtr van de modem en hier heb ik ontvangst problemen alleen op ned1 en sbs6


Heb je ook storing als je het superwifi punt vlakbij de tv uitzet ? Als je tv slechts 4 meter van de modem staat is dat geen probleem. Ik heb 1 superwifi direct bekabeld achter de modem , de wifi op de modem vervolgens uit. En ik heb geen enkele hapering via wifi op tv plus.. ik haal ook 185mb van mijn 200mb bij de tv. Mijn tv staat zo’n 8 meter van het superwifi punt in de meterkast. En ik heb gewoon volledig bereik. 
ik heb bij jou het idee dat jouw tv+ kastje misschien wel schakelt tussen het superwifi punt en de wifi van de modem, maar dat is een aanname. Zoals ik het aangeef zou het goed moeten werken .

 


Op advies heb ik juist de superwifi naast de tv gezet en deze bekabeld naar de tv ontvanger, dat heeft het probleem voor een maand opgelost tot deze week

Hoe zet je de wifi op de modem uit


Zit een knop aan de zijkant.. die moet je even 30 seconden ingedrukt houden.. 


Ik ben ook benieuwd hoe het gaat als je tv niet bekabeld hebt op de superwifi.. dus puur draadloos 


het beeld bevriest nu op meerdere zenders, ik heb ales weet hersteld alleen blijft de superwifi rood

het probleem lost zich op als ik de Tv box bekabel met het modem maar dat is haast geen optie


Ik denk dat je je superwifi even opnieuw moet koppelen.. dan moet de wifi op de modem weer even aan…

na het koppelen even 20 minuten wachten.. daarna wifi op modem uit.. superwifi bekabeld laten.. tv+ verbinden via wifi 


weer diverse adviezen gehad van de helpdesk maar het blijft een  terugkomend probleem, de laatste week dagelijks op meerdere zenders en beide TV's  zelfs als ik de mediabox rechtstreeks op de ontvanger aansluit ben het zo spuugzat


KPN wordt het probleem te ingewikked voor jullie? Maandag telefonsch contact gehad ik moest weer wat uitproberen en zou de volgende dag teruggebeld worden ( niet dus)


Heb je toevallig een netwerk switch aangesloten ergens in je huis?


Nee   gewoon standaard aanlsuiting  glasvezelbox Modem  2 versterkers waarvan 1 bekabeld

2 TV ontvangers waarvan 1 bekabeld naar de versterker

 

groet Hans 


Nu ik dit lees wil ik opmerken dat ik een week geleden de tv+ box via de wifi wilde laten werken en dat zowiezo de 1e 10 zenders uit de gids na 2 seconde vast liepen. Dat gebeurde zowel via de 2,5 Ghz als de 5 Ghz kanalen. Ik heb daarom de weer via utp aangesloten.

De afstand naar de Experiabox is 4 meter.

Heb de wifi door de kon app laten testen. Communicatie snelheid max 44mb/sec. Aansluiting is 100/100 mb

Mogelijk hebben meer mensen er last van maar zitten gewoon bekabelt aangesloten.

Lijkt een buffer probleem maar ook weer niet want switch ik door naar een andere zender gebeurt weer hetzelfde.

 

Rara wat is hier aan de hand?


Reageer