Skip to main content
Vraag

Ik heb een probleem met het omruilen van mijn KPN TV+ Box

• December 2, 2025
  • 13 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik heb een probleem,  mijn kpn tv+ kastje heb storing die ik graag wil om wil ruilen voor een nieuwekastje,     ik heb al eerste telefonisch kontakt met uw collega's gehad die zeiden tegen mij moet ik via mijn kpn pagina omruilen daar is een formulier maar ik kan het niet vinden, ik heb om 12.00 uur gebeld naar kpn klantenservice krijg in een collega van u heb uit gelegd hij tegen mij nee dat doen wij niet zomaar eerst een stappenplan ik zij tegen hem dat kan niet omdat ik de tv kastje heb ik gepakt, hij zij ook tegen mij dat ik geen conclusies naar hem moest stellen, ik vroeg alleen over het formulier,  toen zij hij tegen mij ik beëindig dit gesprek.  Dit alleen over een retour formulier, ik zij dat hij het kan zien op zijn scherm dat waar het over gaat. toen verbrak hij de verbinding,  (onbeschoft)

13 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

College van mij?

Ik ben net zoals u klant bij KPN.😉

In principe hoort de klantenservice van KPN u te kunnen helpen.

Heeft u wel 0800-0402 (gratis) gebeld?

Omruilen KPN tv ontvanger.

Ik denk dat deze link bedoelt wordt.

Maar een probleem of storing in de Sagemcom DIW7022 (ook KPN tv+ box genoemd), kan ook in uw eigen netwerk zitten.

"” Hoe is de DIW7022 verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen"” 

"” Wat voor een storing heeft u of wat voor een storing geeft de DIW7022 aan? “ 

• December 2, 2025

Een verouderd model kan je via de website omruilen. Een tv+ ontvanger is geen verouderd model. Die zal je dus ook niet via website om kunnen ruilen.

• Auteur
  • Topper
  • December 2, 2025

Het nummer 0800 0402 aantal keer hierover gebeld,  de storing betreft aantal keer per dag als je kijkt naar de tv is net als ,het onweer staat het beeld stil, en als je een opgenomen film kijkt en dan reclame dan zie je stilstaande ondertiteling van de film tijdens de reclame 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 2, 2025

Hi ​@brunomax ,

Hoe is de ontvanger met het modem verbonden? Met een directe kabel, of zit daar iets tussen? Of misschien via wifi?

• Auteur
  • Topper
  • December 2, 2025

Bekabeling met de friz box

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 2, 2025

Ah oke. Welk type Fritzbox heb je precies? Heb je die van KPN in bruikleen/gehuurd of is het je eigen modem?

• Auteur
  • Topper
  • December 2, 2025

van kpn in gehuurd

• December 2, 2025

Bekabeling met de friz box

Loopt er een utp kabel rechtstreeks naar de Fritzbox? Er zit niks tussen? Geen draadloze verbindingset? Geen switch? Of iets anders?

Heb je glasvezel? 

• Auteur
  • Topper
  • December 2, 2025

UTP kabel is rechtstreeks 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@brunomax, balen dat je problemen met jouw KPN TV+ Box ervaart. Het beeld staat dus regelmatig stil. Ik kan me voorstellen dat dit niet echt prettig televisie kijken is.

Wanneer je problemen ervaart, wil je natuurlijk graag een oplossing. Maar we zullen de tv-box niet zomaar omruilen. Zoals ​@Marlon92 aangaf, kunnen alleen de verouderde tv-ontvangers omgeruild worden via het formulier dat ​@joop2011 deelde. Voor de problemen die jij met je tv-box ervaart, zullen we eerst moeten kijken naar een andere oplossing.

Stilstaand beeld is vaak het gevolg van een slechte verbinding tussen de tv-box en het modem. Je hebt deze bekabeld aangesloten, begrijp ik. Heb je ook al eens een andere kabel geprobeerd? Het zou kunnen dat de kabel die je nu gebruikt beschadigd is. Daarnaast kan ik je ook aanraden de tv-box eens te voorzien van een frisse start. Hiermee zet je deze terug naar de fabrieksinstellingen. Hopelijk lost dit samen jouw problemen op.

Mocht je toch problemen houden, dan raad ik je aan contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Die kunnen dan samen met jou een stappenplan doorlopen om zo het probleem op te lossen. Maak hiervoor een belafspraak, dan bellen we jou op een moment dat het jou uitkomt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 3, 2025

UTP kabel is rechtstreeks 

Dat hoeft helemaal niet, vandaar de vraag.😉

Ik heb 2 KPN tv ontvangers. Sagemcom DIW7022.

De KPN router die ik heb is de Experiabox V10

1. 1 (slaapkamer) is rechtstreeks met een UTP CAT6 kabel verbonden met de V10
  2. 2de (in de woonkamer) daar zit een Netgear switch tussen (met IGMP snooping). en werkt ook perfect. En vanaf V10 naar switch CAT5E kabel en van switch een CAT5E kabel naar de DIW7022

Wat voor een UTP kabel heb je ertussen zitten?

En ik begrijp dus dat er verder niets tussen zit.😉

• Auteur
  • Topper
  • December 3, 2025

Nee zit niks, kan ik de kabel gewoon tussen uit halen 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 3, 2025

Nee zit niks, kan ik de kabel gewoon tussen uit halen 

De Sagemcom DIW7022 werkt in principe goed via WIFI.

MAAR een  goede UTP kabel ertussen is altijd de beste keuzen.