Skip to main content

Ik heb een tv aangeschaft en ik zou graag een kastje aan mijn abonnement willen toevoegen

• December 19, 2025
  • 21 reacties
  • 132 keer bekeken

Ik ben doof, kan niet telefoneren. en kan ook niet chatten met jullie.

Ik heb een abonnement, tv.internet en bellen, maar had geen tv. Nu heb ik een tv en wil een kastje bestellen voor de tv. Ik had deze ingeleverd toe ik geen tv meer had.

Ik bel niet en had geen tv, maar moest dit blijven betalen. Nu heb ik een tv, maar geen tv ontvanger, dat kastje. 

21 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Bel gratis 0800-0402

KPN klantenservice.

Chatten en mailen is met KPN (helaas) niet meer mogelijk.

Je schrijft “ik bel niet” 

Maar in dit geval moet je toch bellen.😉

• December 19, 2025

Je kunt ook communiceren met KPN via Facebook of X. Gewoon een privébericht sturen naar KPN Webcare.

https://x.com/KPNwebcare

https://www.facebook.com/share/1Do9PFen4p/

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Je kunt ook communiceren met KPN via Facebook of X. Gewoon een privébericht sturen naar KPN Webcare.

https://x.com/KPNwebcare

Moet je wel hebben natuurlijk.

Ik wil deze absoluut niet hebben en noem het ook Asociale media.😋

Of ​@Mirsan het wel heeft, weet ik niet.😉

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 19, 2025

Nee ik wil uit principe niet op facebook en x. Inderdaad asociale media

Maar kan ook niet chatten, de virtuele chatbox wil mij steeds laten bellen. Ik ben doof schrijven snapt hij niet

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Nee ik wil uit principe niet op facebook en x. Inderdaad asociale media

Maar kan ook niet chatten, de virtuele chatbox wil mij steeds laten bellen. Ik ben doof schrijven snapt hij niet

Zoals ik al schreef, chatten en mailen is helaas niet meer mogelijk.

En als ik het goed heb, kan ook een moderater (KPN medewerker) dit niet via het forum regelen.

Misschien kan je iemand anders laten bellen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 19, 2025

Wat een antwoord 

Ik schrif net dat ik doof ben en niets kan horen per teloefoon. Laat maar ik geef het op

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Wat een antwoord 

Ik schrijf net dat ik doof ben en niets kan horen per telefoon. Laat maar ik geef het op

Ik schrijf toch “misschien kan je iemand anders laten bellen” 

P.S.

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.

Probeerde je alleen maar te helpen.

Sorry dat ik “ik bel niet” eruit gelicht had (had ik inderdaad niet moeten doen) Mijn excuus hiervoor.

En had je het kastje in overleg met KPN teruggestuurd?

Dus i.v.m. opzeggen tv?

Dus met retourbon KPN erbij?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

In MijnKPN kun je zie. Hoe je abonnement is opgebouwd. (Op https://www.kpn.com, of mobiele app, inloggen met je KPN ID).

Als je destijds het tv abonnement hebt opgezegd en naar aanleiding daarvan het tv kastje hebt teruggestuurd, kun je het daar weer activeren.

Als het tv abonnement nog actief is, zit er niets anders op dan klantenservice in te schakelen. Dat kan eventueel ook met een contactformulier, alleen duurt het dan wat langer. Zie “Service & Contact” : “Online vraag stellen” rechts onderaan deze pagina.

PS. Als je niet meer belt, kun je in MijnKPN misschien ook je telefoon abonnement uitzetten. Hangt een beetje van je soort abonnement af, bij alles-in-een zal dat waarschijnlijk niet gaan.

• December 19, 2025

Gewoon even een account aanmaken op X. Je kunt zelfs inloggen met een Gmail account geloof ik.

Je hoeft het verder niet te gebruiken ofzo. Alleen om te communiceren met KPN. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Gewoon even een account aanmaken op X. Je kunt zelfs inloggen met een Gmail account geloof ik.

Je hoeft het verder niet te gebruiken ofzo. Alleen om te communiceren met KPN. 

Persoonlijk zou ik zo wie zo nooit een account aanmaken.

Ik denk ​@Mirsan ook niet.

Niet iedereen wil (asociale) media.

Eenmaal een account aangemaakt en je zit meteen eraan vast. (moet er niet aan deken)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Hoi ​@Mirsan ,

In principe kan dit volgens mij niet via het forum, maar ik zie moderators het heel af en toe toch doen. Ik hoop dat ze in dit geval ook een uitzondering willen maken, het duurt wel ongeveer 2 dagen voordat er een reactie vanuit hun komt. Zou je alvast je profiel kunnen invullen met je klantnummer en postcode + huisnummer? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 19, 2025

Beste ​@Mirsan via onderstaande link kun je communiceren met KPN:

KPN Teletolk

In MijnKPN kun je je abo ook zelf eenvoudig uitbreiden met 1 of meer tv-decoders.

Succes.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 19, 2025

Bedankt voor je informatie. Toen ik mijn TV niet meer had, kon ik geen abonnement wijzigin in alleen internet. ikhad een mobiele om te appen en mailen. Dus betaalde ik gewoon voor een tv abonnement die ik njet had, maar moest wel het kastje terugsturen. 

Ik ga wel naar de winkel, als is deze ook in een andere stad en heb ik geen auto. 

Je betaalt veel voor een kpn abonnement, maatr gewoon met een medewerker chatten is niet mogelijk als je doof bent.

Maar bedankt voor het meedenken

• December 19, 2025

@Mirsan heb je de reactie van JanD gelezen? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Beste ​@Mirsan via onderstaande link kun je communiceren met KPN:

KPN Teletolk

In MijnKPN kun je je abo ook zelf eenvoudig uitbreiden met 1 of meer tv-decoders.

Succes.

Mooi ​@JanD  dat wist ik niet.😉

Zelf ook weer wat geleerd bij het helpen van mede klanten.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Overigens is KPN wettelijk verplicht zijn diensten toegankelijk te maken voor mensen met een beperking.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Je betaalt veel voor een kpn abonnement, maatr gewoon met een medewerker chatten is niet mogelijk als je doof bent.

Ja dat ben ik met je eens, ik mis dat ook wel eens.

Maar ​@JanD heeft een goede oplossing voor jou en dan moet het toch lukken.

Alvast succes en we horen het graag hoe het is gelopen.

@Wartywolfs die oplossing is er dus gelukkig.😉

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Ik neem aan dat het lukt in de winkel, of met de tips van Wartywolfs, of van JanD. Voor mijn.kpn.com is tegenwoordig trouwens extra beveiliging via een code via je mobiel verplicht.

Aanvullend: bij je huidige abonnement kun je denk ik nog kiezen tussen een oudere ontvanger, of voor de zogenaamde TV+ Box. Voor die TV+ Box hoef je sinds kort niet meer een nieuw jaarabonnement af te sluiten. En daar wil je misschien voorzichtig mee zijn, want misschien wil je naar Ziggo voor betere ondertiteling. Eenmaal de TV+ Box, kun je trouwens nooit meer kiezen voor de oudere KPN ontvanger. In een winkel kun je de TV+ Box wel even zien.

En om die keuze misschien nog moeilijker te maken, sorry:

Ondertiteling

Als je ook ondertiteling van Nederlandstalige programma’s wilt gaan gebruiken:

Ik weet niet hoe de ondertiteling bij de oude ontvangers is. Volgens mij gaat dat via teletekst, en moet je dat steeds opnieuw aanzetten, en uitzetten om te kunnen zappen? Wie kan er meer vertellen?

Ondertiteling in de TV+ Box werkt anders: daar kun je het eenmalig aanzetten en zo laten. (De TV+ Box heeft niet eens teletekst meer, hoewel dat wel via apps kan.) Op de TV+ Box is de ondertiteling in het zogenaamde “multicast”, dat standaard bij de meeste zenders voor live kijken gebruikt wordt, volgens mij niet echt lekker leesbaar. Maar je hebt dan wél de goede kleuren als de zender die meestuurt:

Ondertiteling KPN TV+ Box: in multicast lelijke opmaak maar wel alle kleuren

In het zogenaamde “unicast”, wat in ieder geval gebruikt wordt na pauzeren, bij terugkijken en bij opnames, kun je de opmaak zelf iets beter instellen. Maar de kleuren kloppen daar niet: er is altijd maar één kleur, die bovendien vaak na een halve tel verandert. Dat is een bug.

Toch ken ik mensen die de videomodus van de TV+ Box altijd op unicast hebben staan, zodat de ondertiteling fijner leest, en minder aanwezig is voor huisgenoten die het niet nodig hebben. Dat geeft wel een iets lagere beeldkwaliteit. (Die mensen hopen trouwens inmiddels dat KPN de bug met de kleuren in unicast niet oplost, want ze zijn bang dat dan de opmaak hetzelfde wordt als in multicast. 😥)

Op niet-Nederlandstalige zenders heeft KPN niet altijd ondertiteling voor doven en slecht­horenden; in ieder geval niet op France 2.

Gehoorapparaat

Als je niet 100% doof bent, maar ook een gehoorapparaat gebruikt: de TV+ Box heeft alleen een optische uitgang. Daar kunnen zenders van gehoorapparaten vaak wel mee overweg, maar soms moet je een converter kopen als je zo’n zender wilt aansluiten. Of je kunt zo’n zender misschien aansluiten op je televisie, in plaats van op de ontvanger. (Dan volgt die ook het volume van de televisie, terwijl het volume via de optische uitgang constant is.)

Volgens mij hebben de oudere ontvangers een andere uitgang?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Op de oudere tv ontvangers werkt ondertiteling inderdaad precies zoals ​@Arjan van B beschrijft.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Mirsan. Allereerst welkom op de community! Ik kan me goed voorstellen dat het erg frustrerend voor je is geweest om te betalen voor iets wat je op dat moment niet kon gebruiken en dat het nu lastig is om een tv-ontvanger te regelen terwijl je niet kunt bellen of chatten. 

Wat goed dat je nu wel weer een tv hebt! Ik ben even benieuwd of het je inmiddels gelukt is om het kastje in een winkel te regelen, of kan ik je hier nog bij helpen? Ik denk graag met je mee zodat je snel van je tv kunt genieten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 23, 2025

Op de oudere tv ontvangers werkt ondertiteling inderdaad precies zoals ​@Arjan van B beschrijft.

Op de nieuwe, Sagemcom DIW7022 en Soundbox, werkt het heel erg makkelijk.

Ga een zender.

Ga naar beneden en klik op ondertiteling en zet hem aan.

Hij is dan aan voor alle zenders en blijft ook aan totdat je het uitzet.

Voor uitzetten, herhaal deze stappen.