Skip to main content

Ik heb geen geluid bij het terugkijken behalve bij regionale zenders

• July 14, 2026
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Wanneer we een programma willen terugkijken krijgen we wel beeld maar gaan geluid. Bij het terugkijken van regionale zenders hebben we zowel beeld als geluid. Volgens een medewerker van KPN is dit het gevolg van een storing. Hoe kunnen we dit oplossen?

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 14, 2026

Voor een deel van de kastjes helpt een FRISSE START.

Door problemen met de opname server voor de Arris kastjes worden deze overgezet op dezelfde als die voor TV+ wordt gebruikt. 

De oudere kastjes hebben soms, maar niet altijd, last van het andere type codering van het geluid. Op sommige zenders, niet de eerste 10. Hier met een Arris VIP2952 Sony tv (2016) combinatie is er bijvoorbeeld wel geluid. Dat maakt het wat lastig oplosbaar.

Tot op heden zijn klanten met dit probleem overgezet van interactieve TV naar TV+ indien frisse start niet helpt. Met de Android-TV kastjes. Dit gaat altijd in overleg met de klant. 

NOTA BENE. De opnames en terugkijken werkt wel via smart-tv app, mobiele app, website tv.kpn.com

Ik heb een Arris VIP 2952 kastje en een LG tv. Via mijn computer krijg ik, bij terugkijken, geluid met een laag volume. Terwijl ik het maximaal open heb gezet. Is dit informatief? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2026

Je hebt het over terugkijken via computer. Via tv.kpn.com neem ik aan.

Dan heb je te maken met 2 volume regelingen. De website heeft ook volume instelling. Staat dié wel hard genoeg? ​@prepaid tegoed 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Welkom bij de community, ​@prepaid tegoed! 😊Bedankt voor de aanvullende informatie.

Heb je inmiddels al een frisse start van de tv-ontvanger uitgevoerd, zoals Peter eerder adviseerde en de volume instelling gecontroleerd? Ik ben benieuwd of dat verschil heeft gemaakt.

Mocht het probleem daarna nog steeds aanwezig zijn, laat het dan vooral weten. Dan kijken we graag met je mee naar een passende oplossing. 😊