Skip to main content
Beantwoord

Ik heb ineens nog maar 3 zenders op TV

• January 30, 2025
  • 5 reacties
  • 397 keer bekeken

Goedemorgen morgen, 

Zins vanmorgen heb ik alleen nog maar 3 zenders op mijn televisie.

De rest is weggevallen ik heb de modem opnieuw geïnstalleerd naar fabrieksinstellingen maar dit heeft niets geholpen.

Het type modem is HMB2260 V2 is deze misschien veroudert?

Kunt u mij verder helpen s.v.p.

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi ​@Plato1962, je bent nog niet teruggekomen hier, maar wij hebben inmiddels wel meer informatie. 

Wat wij nu zien is dat een reset van het modem helpt om dit probleem op te lossen. 

Neem een puntig voorwerp, zoals een satéprikker, en steek deze in het resetgaatje dat achterop je modem zit. Met die satéprikker druk je dan op het resetknopje dat in dat gaatje verstopt zit. Je mag best wel stevig drukken. Houd dit 30 seconden ingedrukt en laat dan los. Wacht de resetprocedure af, dit duurt meestal 10-15 minuten in totaal. Daarna zou je tv ontvanger weer moeten werken. Als dat op dat moment nog niet zo is, herstart dan ook nog even een keer je tv ontvanger door de stroomstekker even kort te ontpluggen.

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 30, 2025

Beste ​@Plato1962 als je de tv-decoder een fabrieks-reset geeft heb je dan weer alle zenders?

Zo ja, opgelost.

Zo nee, even bellen met 0800 0402

Succes.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 31, 2025

Hoi ​@Plato1962, welkom, goed dat je dit meldt. Je geeft aan dat je jouw modem HMB2260 hebt gereset, en dat dit niet hielp. Dat wat jij nu modem noemt is je tv-ontvanger. Kun je me meer vertellen over de rest van de apparatuur en je daadwerkelijke modem? Als je de internetkabel die in je tv-ontvanger zit volgt, wat kom je dan allemaal tegen? 

Je modem zit meestal in de meterkast en ziet eruit als een van deze dingen:

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 31, 2025

Hoi ​@Plato1962, je bent nog niet teruggekomen hier, maar wij hebben inmiddels wel meer informatie. 

Wat wij nu zien is dat een reset van het modem helpt om dit probleem op te lossen. 

Neem een puntig voorwerp, zoals een satéprikker, en steek deze in het resetgaatje dat achterop je modem zit. Met die satéprikker druk je dan op het resetknopje dat in dat gaatje verstopt zit. Je mag best wel stevig drukken. Houd dit 30 seconden ingedrukt en laat dan los. Wacht de resetprocedure af, dit duurt meestal 10-15 minuten in totaal. Daarna zou je tv ontvanger weer moeten werken. Als dat op dat moment nog niet zo is, herstart dan ook nog even een keer je tv ontvanger door de stroomstekker even kort te ontpluggen.

Hallo Erik, 

Wij hebben een soortgelijk probleem met een dezelfde ontvanger, de HMB2260 (productiedatum 30-06-2015).

Resetten door het ding volledig te ‘ontstekkeren’ werkt niet en na dit gelezen te hebben ging ik op zoek naar het 'reset-gaatje’. Helaas kon ik dat ook niet vinden.

Waar zit dat gaatje?

Groet,

Gerda

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 4, 2025

Beste ​@Gerda Weekers jouw decoder heeft geen resetgaatje.

Volg de handleiding voor het oplossen van problemen, sectie F