Skip to main content
Antwoord

Ik heb inmiddels 8 'lege' profielen in de KPN TV+ App en kan ze niet verwijderen

• October 30, 2025
  • 22 reacties
  • 245 keer bekeken

AnnaT
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Wij zijn nieuw bij KPN en als laatste van het gezin wilde ik een profiel aanmaken. Ik voerde naam in en kwam toen bij een scherm over ouderlijk toezicht en vrienden linken. Als ik op ‘volgende’ klikte, kreeg ik een foutmelding. 
Ik probeerde het nog een aantal keer. 
Resultaat: ik heb nu 8 profielen met dezelfde naam, maar ze zijn verder leeg. Er is niks aan gekoppeld, geen ID dus ik kan ze ook niet selecteren en verwijderen. 
Wat nu? 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Ben ik weer ​@AnnaT, als het goed is is het profiel Giuliano nu weg en werken de andere profielen weer goed, klopt dat?

De ontwikkelaars hebben dankzij jouw melding en medewerking de oorzaak van het probleem ook kunnen vinden, en daardoor veel meer klanten kunnen helpen. Daar zijn ze je dankbaar voor 🙂

22 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 30, 2025

Is dit de app voor de televisie met Android-TV?

Die is gelijk aan en gekoppeld met de mobiele app. Via die kun je het ook nog proberen. 

Zelf ben ik niet aan die profielen begonnen. Kijk al 54 jaar tv zonder profiel....

En tja, één profiel is nu wel verplicht, dus dat moet maar.

AnnaT
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 30, 2025

Hallo Peter, bedankt voor je antwoord. Ik heb op mijn telefoon de app met het groene icoon met daarin witte pijl naar rechts en een +-teken, KPN TV+ App. 

Bedoel jij nog een andere mobiele app? 
Op de televisie zie ik nergens profielen staan als ik ingelogd ben bij KPN

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 30, 2025

In de App op je tv (Android-TV besturing) zie je dezelfde profielen als de mobiele app.

Misschien als het op de ene plek niet lukt dan de andere.

Maar je bedoelt nu uitsluitend de mobiele app???

Ik heb even op de mobiel een profiel G gemaakt. 

Als ik dat selecteer kan ik het ook verwijderen. 

Zie onderaan. 

Alleen het verplichte hoofd profiel is niet te verwijderen. 

AnnaT
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

Hartelijk dank Peter, 

ik zal nog eens op de tv gaan kijken. 
Maar ik bedoel inderdaad dat ik alleen op de mobiele app op mijn telefoon kijk. 

Het probleem is dus nu bij mij dat ik de overbodige profielen niet kan selecteren. Als ik op een werkend profiel klik, verschijnt er een groene cirkel om de avatar, ik zie een pennetje en als ik erop klik zie ik inderdaad het scherm zoals jij toont met de tekst profiel verwijderen. 
Maar de overbodige profielen lijken leeg. Als ik er op klik, gebeurt er niks. Er zit niks onder. En de groene cirkel gaat naar het hoofdprofiel. En zodoende kan ik ze dus ook niet verwijderen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 31, 2025

Hmm. Het is mij zojuist gelukt dat aangemaakte profiel te verwijderen. 

Ik klikte op profiel verwijderen. Daarna de tv pincode. En een seconde later was ie weg.

Als ik een extra profiel aantikken blijft de groene cirkel daaromheen. 

Het lijkt erop dat er bij jou valse profielfoto zijn ontstaan. Zo noem ik het maar even. 

Een moderator komt hier nog.

Als je even je community profiel invult dan kunnen zij het tv team ernaar laten kijken. 

https://community.kpn.com/settings/profile

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@AnnaT, dat is een raar probleem. Extra profielen zou je wel moeten kunnen verwijderen, het hoofdprofiel niet. Ik heb net ook een extra profiel kunnen verwijderen. Is het jou inmiddels wel gelukt met de stappen die Peter noemde?

Als het niet gelukt is, kan je dan vertellen welke versie van de app je op jouw toestel hebt staan, welke versie van het besturingssysteem en een screenshot van hoe de profielen er bij jou uitzien?

AnnaT
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

@Jasper van KPN 

Voor mijn telefoon en die van mijn man lukt het niet om die profielen te verwijderen.

android versie 15, versie one UI 7.0, KPN TV+ versie 08.81.00

IOS versie 26.0.1, KPN TV+ versie 08.81.01

Jullie kunnen profielen verwijderen die goed zijn aangemaakt. Alle profielen die je ziet bij ons zijn niet compleet en functioneren dus ook niet. Maar kunnen we dus ook niet verwijderen.

Jasper van KPN
Moderator

Dat ziet er inderdaad niet goed uit ​@AnnaT, daar lijkt iets mis te gaan aan onze kant. Ik zie dat je je profiel ook hebt ingevuld, met die gegevens kunnen de ontwikkelaars kijken wat er mis gaat en of ze het recht kunnen zetten voor je.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@AnnaT, ik had niet verwacht dat de ontwikkelaars op vrijdagavond een terugkoppeling zouden geven, maar dat deden ze wel 🙂 Zou je kunnen kijken of het nu wel lukt? Ze hebben iets voor jou aangepast.

AnnaT
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

@Jasper van KPN alle profielen van mij AnnaT heb ik kunnen verwijderen maar…. 
souden de ontwikkelaars dit ook mogelijk willen maken voor het profiel Giuliano? Die kan ik nog niet verwijderen. Kan deze niet selecteren 

AnnaT
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

@Jasper van KPN en dat profiel Giuliano is nu ineens het hoofd profiel

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 31, 2025

Is Giuliano nu je enige profiel?

Dat kun je natuurlijk ook volledig ombouwen. Andere naam, etcetera. 

AnnaT
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

@PeterG nee

Giuliano is nu het hoofdprofiel en dat profiel werkt niet net zoals alle AnnaT profielen.

Jasper van KPN
Moderator

Dank je voor de toelichting! Het eerste profiel, dat je i.v.m. privacy verborgen had in het screenshot, was eerst het hoofdprofiel denk ik? Ik heb al doorgegeven dat het hoofdprofiel nu veranderd is, zodat ze daar naar kunnen kijken. Je zou de naam van het originele hoofdprofiel op je community profiel kunnen toevoegen bij 'Persoonlijke opmerkingen’ dan kan ik die ook doorgeven voor de zekerheid. En blijft die verborgen voor de rest van de wereld 🙂

AnnaT
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

@Jasper van KPN Het profiel Giuliano is een “dood” profiel wat ik ook nog graag wil verwijderen maar nu niet kan omdat ik dat profiel niet kan selecteren. En dat “dood” profiel is dus nu het hoofd profiel waardoor ik ook geen nieuwe profielen kan aanmaken. 
het hoofdprofiel moet Smike zijn, ik zal dit ook nog aan geven in community profiel

Jasper van KPN
Moderator

Merci ​@AnnaT, ik heb het toegevoegd en er wordt naar gekeken! Als ik een terugkoppeling heb deel ik het weer met je.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@AnnaT, zijn de zichtbare profielen nu veranderd? Als dat niet het geval is kan je uitloggen in de TV+ App en de app verwijderen. Daarna kan je de app opnieuw installeren en opnieuw inloggen. De verwachting is dat je het dan weer goed zult zien.

AnnaT
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 3, 2025

Hoi ​@Jasper van KPN nee de zichtbare profielen zijn niet veranderd. Daarna heb ik mij uitgelogd van de app, de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. En dan is er helemaal niks veranderd. Giuliano is nog steeds een “dood” profiel en Giuliano is nog steeds het hoofdprofiel. Dit hele profiel Giuliano moet verwijderd worden of verwijderd kunnen worden. (Kan nu ook niet) en Smike moet het hoofdprofiel worden. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat maakt het een raarder probleem, de ontwikkelaars willen hier ook verder naar meekijken. Ik stuur je daarvoor even een privébericht, met een vervolgvraag.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 5, 2025

Ben ik weer ​@AnnaT, als het goed is is het profiel Giuliano nu weg en werken de andere profielen weer goed, klopt dat?

De ontwikkelaars hebben dankzij jouw melding en medewerking de oorzaak van het probleem ook kunnen vinden, en daardoor veel meer klanten kunnen helpen. Daar zijn ze je dankbaar voor 🙂

AnnaT
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

@Jasper van KPN  heel erg bedankt voor je hulp alles werkt nu weer zoals het hoort!

Jasper van KPN
Moderator

Dat is fijn om te lezen ​@AnnaT, ik ben blij dat het daarmee gelukt is en alles weer werkt!

Als we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.