Skip to main content
Vraag

Ik heb last van stilstaand beeld

• March 27, 2026
  • 12 reacties
  • 127 keer bekeken

Heb ook al verschillende dingen geprobeerd help allemaal niks stilstaand beeld langzaam over schakelen tussen de kanalen en ethernet wat gewoon weg is heb op de telefoon de wifi ook al uit gezet want dat valt ook steeds weg 

12 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026
  1. Welke KPN tv ontvanger heeft u?
  2. Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de KPN modem (router) (Experiabox V10 of Box12 of Box14)?  of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  3. Of kijkt u via WIFI? Zo ja, wat is de signaalsterkte van WIFI bij de KPN tv ontvanger? 
  4. Wat is de afstand van de KPN modem (router)? 

P.S.

UtTP kabel is altijd de beste oplossing.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2026

1 box 12

2 rechtstreeks 

3 nee

4 30 cm

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

Box 12 is de KPN modem (router)

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Ik gok op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Zo ja, doe het volgende:

Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt en kies voor opnieuw opstarten.

En rechtstreeks, bedoelt u een UTP kabel (ga ik vanuit)

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 27, 2026

Ja utp kabel 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

Omdat je ook last hebt van wegvallende wifi, klinkt het alsof je internetverbinding niet helemaal lekker is.

Geven de lampjes op het modem en het glasvezelkastje (als je dat hebt) nog iets abnormaals aan? Horen groen te branden, als iet andere kleur heeft of knippert is er meestal iets aan de hand.

Kun je proberen om het glasvezelkastje en daarna het kpn modem eens te herstarten?
Stekker uit het stopcontact, 2 minuten wachten, dan weer aansluiten en wachten tot de lampjes weer groen zijn voor je het volgende apparaat herstart. Voor de zekerheid daarna ook de tv ontvanger herstarten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2026

Allemaal al zo vaak gedaan. Kpn wifi manager werkt steeds niet. Krijg foutmelding. Niemand komt met de juiste oplossing. Nu al weer spijt terug te zijn gekomen naar kpn

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

Allemaal al zo vaak gedaan. Kpn wifi manager werkt steeds niet. Krijg foutmelding. Niemand komt met de juiste oplossing. Nu al weer spijt terug te zijn gekomen naar kpn

Als de Sagemcom DIW7022 met UTP kabel is verbonden met de Box12, mag dat geen probleem zijn.

Wegvallende WIFI via de Box12 mag niet en via UTP kabel stilstaand beeld mag helemaal niet.

Bel gratis 0800-0402

Zij kunnen de Box12 op afstand uitlezen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2026

Kpn is telefonisch niet te doen. Je staat zo 30.min in de wacht, en als je dan aan de beurt bent word je van kastje naar de muur geslingerd.

Dit is hun reactie via X

"Wij leveren je internet inderdaad, maar het draadloze signaal (wifi) valt onder je eigen domein. Je betaalt voor een stabiele verbinding tussen de centrale en het modem. Dit staat los van wifi. We kunnen wel een hoop tips gegeven om je draadloze signaal thuis te verbeteren, maar als je het zelf niet kunt oplossen en daarvoor een monteur wilt laten langskomen, dan is dit altijd op eigen kosten." 

"Zou je eens het wifinetwerk willen laten vergeten op de apparaten die deze melding krijgen? Daarna kun je het netwerk dus gewoon weer toevoegen. Ik hoor graag of dat verbetering brengt! " 

Oftewel. Heb je helemaal niks aan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2026

Dit is met regelmaat ons beeld.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 28, 2026

Of we krijgen deze melding op onze mobiel, terwijl we gewoon verbonden zijn met thuis netwerk

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Wimmy76 . Welkom hier!

Ik snap je frustratie echt heel goed. Als je al van alles hebt geprobeerd en je blijft dit soort klachten houden, dan is het laatste waar je zin in hebt een half uur in de wacht hangen om vervolgens weer opnieuw te beginnen. Dat voelt gewoon als tijdverspilling.

Tegelijk zie je hier wel een combinatie van klachten die niet “normaal” is. Wegvallende wifi én problemen met tv via een UTP-kabel wijzen er sterk op dat er iets in de verbinding zelf niet lekker zit. Dat is precies het soort situatie waarbij we er op afstand echt even goed in moeten duiken en metingen moeten doen terwijl jij aanwezig bent. Dat lukt helaas niet via alleen wat losse tips op het forum. Hoe vervelend het ook is, een helpdeskmedewerker moet dit echt één op één met je doornemen en live je verbinding doormeten. Alleen zo kom je tot de kern in plaats van steeds dezelfde standaardstappen herhalen.

Om je in ieder geval dat wachten te besparen, kun je het beste een terugbelafspraak inplannen. Dan word je gewoon op een moment dat jou uitkomt gebeld en kan er meteen gericht met je meegekeken worden, zonder wachtrij en zonder van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze er dan vrij snel achter komen waar het misgaat, want dit hoort gewoon stabiel te werken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2026

Ik heb een bel afspraak gemaakt voor morgenvroeg