Skip to main content
Vraag

Ik heb maar 300 opname uren op mijn nieuwe TV ontvanger

• July 13, 2026
  • 4 reacties
  • 93 keer bekeken

net nieuwe ontvanger van KPN, mijn oude opnames zijn bewaard gebleven. Nieuwe situatie schijn ik 300 uur te hebben, ik verwijder nu veel van de opnames en zie mijn beschikbare uren drastisch teruglopen. Nu staat er nog 138 van de 300 uren over. Dus als ik weggooi verminder mijn beschikbare uren opnamecapaciteit. Als ik weer opnames verwijder loopt die 138 weer verder  op. Heb ik dus straks, als ik alles weggooi, helemaal geen uren meer om opnieuw op te nemen?

ik begrijp dat echt niet……

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 13, 2026

Als er staat 138 van 300 uur over... dan kun je nog 138 uur opnemen. Dus hoe hoger dat eerste getal des te meer ruimte om op te nemen. 

De voorlooptijd van 5 minuten en uitlooptijd 15 minuten wordt niet meegeteld. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

Had je eerst 1000 uur?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 13, 2026

Als er staat 138 van 300 uur over... dan kun je nog 138 uur opnemen. Dus hoe hoger dat eerste getal des te meer ruimte om op te nemen. 

De voorlooptijd van 5 minuten en uitlooptijd 15 minuten wordt niet meegeteld. 

Ow echt, wat sullig dat ik het niet snapte, Dank u wel. Duidelijk. 

Ben nog niet gewend aan dit nieuwe kastje. Had er nog 1 van 10 jaar terug, beetje oud dus.

handig even zo ….dank nogmaals en fijn weekend.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Spedio, welkom op de community. Fijn dat het inmiddels is opgehelderd met hulp van Peter 🙂 Wat hij zegt kan ik bevestigen en ik snap je verwarring. Het werd namelijk eerst aangegeven zoals je het verwachte, met de update die we in mei hebben gedaan is dit aangepast. Het wordt nog niet zo lang zo weergegeven dus.