Skip to main content
Vraag

Ik heb regelmatig geen geluid via de TV+ Box, ook niet via apps

• February 19, 2026
  • 7 reacties
  • 98 keer bekeken

Mijn tv verliest regelmatig het geluid op alle zenders, inclusief apps. Ik moet dan alles meerdere keren resetten voordat het na veel pogingen uiteindelijk weer geluid geeft.

Heb KPN TV+ gekoppeld

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 19, 2026

Wat bedoel je met 

‘heb KPN tv+ gekoppeld’?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 19, 2026

Hallo ​@GHU, welkom op de community.

Heb je een soundbar of ander externe geluidsinstallatie aangesloten? Zo ja, hoe is die verbonden met je tv, of rechtstreeks aan de tv+ box?

Welke geluidsinstelling gebruik je op de tv+ box?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@GHU, net als de anderen ben ik ook benieuwd naar meer informatie over de situatie. Hoe en wat is er precies aangesloten? Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 23, 2026

Excuses voor de late reactie, ik ben een paar dagen weggeweest.
Ik heb inderdaad een soundbar (Philips), aangesloten via HDMI.

Bij geluidsproblemen haal ik als eerste de soundbar los.
Daarna start ik de KPN‑box en de tv opnieuw op. Maar dat werkt meestal niet.

Ik gebruik KPN + Sagemcom
Modem: KPN Box 12

Het probleem: tijdens het kijken valt het geluid ineens weg, zowel bij alle tv‑zenders als bij apps zoals Netflix.

Wat ik dan doe:
• Soundbar ontkoppelen (geeft geen oplossing), tv opnieuw uit en aan zetten
• KPN‑box van de stroom halen (geeft geen oplossing)
• Tv terugzetten naar fabrieksinstellingen (helpt soms, maar niet altijd)
• Modem resetten via de KPN‑app (geen oplossing)
• Modem uitzetten, vervolgens tv en KPN TV+ box uitzetten

Wellicht hebben jullie nog een idee?

m.v.g.

Gerard Huijbers

Jasper van KPN
Moderator

Geen probleem ​@GHU, een paar dagen weg kan ook lekker zijn 🙂

Heb je het ook al eens geprobeerd zonder de soundbar? Je hebt 'm losgekoppeld als het voordoet zei je, maar ik ben benieuwd of het zich überhaupt ook voordoet als de soundbar buitenspel staat. Als het dan niet speelt weten we zeker dat we die kant op moeten kijken. Als het dan wel speelt kan het iets anders zijn.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 25, 2026

Ja ik heb de tv ook zonder soundbar geprobeerd. (Deze zit er overigens al 8 jaar tussen)

Indien de tv geen geluid heeft dan , na opnieuw opstarten van de tv , ook geen geluid.

Jasper van KPN
Moderator

Je bedoelt dat het ook zonder de soundbar voorkomt?

Wat voor tv is het precies, kunnen daar mogelijk ook apps op geïnstalleerd worden? Komt het daarbij ook voor, of alleen als onze tv-ontvanger wordt gebruikt? 

Heb je ook nog andere HMDI-poorten op de tv? Bij de dingen die je geprobeerd hebt noem je dat nog niet, dat kunnen we ook proberen. Net als een andere HDMI-kabel proberen.