Skip to main content

Hallo, op 26 juli telefonisch mijn TV abo aangepast naar de TV+. Ik zou binnen enkele dagen de nieuwe TV+ box ontvangen. Na 1 week niets, dus met de klantenservice gebeld. Zou in orde komen. Na 1 week: nog niets ontvangen, maar weer gebeld. Weer mijn verhaal gedaan en ‘ja mevrouw, vervelend maar nu komt het in orde’. Vandaag na 2,5 week dan mijn nieuwe TV+ box gehaald. Maar. helaas… ze hebben een oude TV box opgestuurd! Maar weer gebeld met de klantenservice, weer mijn verhaal gedaan en weer een andere uitleg gekregen waarom het niet goed verloopt. Een populaire verklaring is dat ‘mijn collega het niet goed heeft gedaan’, en vandaag komt daarbij ‘u moet eerst uw oude TV box opsturen voordat u de nieuwe TV+ box krijgt’. Uhh...nee ik denk niet dat dat zo werkt.  Inmiddels geloof ik al die uitleg niet meer. Ook na goed aandringen bij de medewerker, kom ik niet verder dan: ‘ik stuur een mail naar de afdeling logistiek en dan moet het goed komen’. 

Hoe moeilijk is het precies dat ik gewoon het installatiepakket TV+ ontvang? Na bijna 40 jaar klant te zijn bij KPN heb ik ‘t gevoel dat ik in een Kafkaiaanse werkelijkheid ben gekomen. Kan iemand mij hier nu écht mee helpen?

Waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Dat kan je helaas nooit voorkomen.

 

Kijk eerst in MIJNKPN of daar het abonnement op KPN tv+ staat.

Zo niet, kijk of je contractvrij bent.

 

Ik ga ervan uit dat je 0800-0402 belde.

 

Terugsturen “oude” KPN tv ontvangers hoeft pas als de nieuwe Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is aangesloten.

 

Vul je privé gegevens in bij mijn profiel van dit forum.

(klik op de avatar rechtsboven)

Dan kan een moderator het nakijken en erop terugkomen.

I.v.m. drukte kan dit even duren.

 


Hallo Joop,

dank voor je reactie en ik zal de gegevens aanvullen.

Ja, ik heb met 0800 gebeld. Ja, het abo staat al sinds 26 juli op TV+, dus dat is wel goed gegaan.

Natuurlijk worden er fouten gemaakt, dat snap ik. Maar de uitleg en de oplossingen zijn elke keer anders en als geen oplossing werkt, dan is het meer dan een ‘foutje’ vind ik.


Heeft u inmiddels al een factuur gehad waar daadwerkelijk "TV+" op staat?

Als ik het verhaal zo lees, dan vrees ik een beetje dat het oude abonnement verlengd is. Dat zou eigenlijk de enige verklaring zijn.


Hallo Nick83,

dank voor je reactie. Ik heb in de mijnKPN app staan dat ik een abonnement voor TV+ heb. Na het afsluiten op 26 juli heb ik ook een mail ontvangen waarin staat dat ik TV+ heb afgesloten en dat ik ook een TV+ box zal ontvangen. Nog geen nieuw factuur gehad, die komt pas op 26 augustus.

Als ik de klantenservice bel, zien ook dat ik een bestelling voor TV+ heb geplaatst op de 26e. Daarom is dit ook ontzettend vreemd allemaal en ik weet inmiddels niet meer wat ik nog kan doen om dit op te lossen. Met mails naar de afdeling Logistiek komen we niet verder. 

 


Hoi @DeKaasBoer, als je het TV+ abonnement hebt hoor je automatisch TV+ Boxen te krijgen. De andere tv-ontvangers horen daar niet bij, die zou je niet eens moeten kunnen krijgen. Als ik met de gegevens die je op je profiel hebt gezet kijkt zie ik inderdaad ook staan dat je TV+ hebt. Ik zie ook dat er vrijdag een bericht is gestuurd naar de logistieke afdeling met het verzoek de juiste ontvangers naar jou te sturen. Dat is de meest logische stap op dit punt, dus dat moeten we eerst even afwachten.


Hallo Jasper,

dank voor je reactie. We gaan ‘t zien of deze mail naar logistiek wél goed wordt opgepakt. 


Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid over komt, zodat je de juiste ontvangers kunt gebruiken.


Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid over komt, zodat je de juiste ontvangers kunt gebruiken.

Hallo Jasper,

We zijn bijna 1 week verder sinds er een mail is gegaan naar de afdeling logistiek. Ik zie in de Postnl app dat er voor morgen géén te ontvangen pakket staat aangemeld. Verder ook niets meer gehoord dat ik nu wel de juiste tv ontvanger ga krijgen. Al met al ben ik nu 4 weken verder na mijn bestelling voor TV+.  Hopelijk kun jij mij wel helpen?


Er gaat iets niet goed in ieder geval, dat is duidelijk. Wat is alleen nog niet duidelijk, ook voor mij niet. Ik heb daarom navraag gedaan om te kijken wat er mis gaat, daar kom ik bij je op terug.

Heb je trouwens helemaal geen TV+ ontvangers ontvangen? Ik zie bij de administratie wel 1 daarvan staan, naast een Arris 5202.


Hallo Jasper, wat ontzettend fijn dat je navraag doet! Dank je wel.
Ik heb 1 tv box, nog zo’n oude inderdaad. Die is op 14 augustus verstuurd door kpn en heb ik de 16e afgehaald. Dat is een Arris 5202. Dat is de enige die ik heb, ik heb geen tv+ box ontvangen. Deze gegevens staan ook in mijn Postnl app. Deze box kreeg ik opstuurd nadat ik contact had gehad met de kpn klantenservice. Ik heb toen de Arris die ik had meteen retour gestuurd in een retourdoos. 
 

In het contact met de klantenservice op 26 juli heb ik ook aangegeven dat ik maar 1 zo’n box heb terwijl er (al langere tijd) 2 boxen op het factuur staan.
 

Afijn, ik hoop dat je erachter kan komen waarom en waar het mis gaat, zelfs nu ruim een week geleden er ook al een mail is gestuurd naar logistiek. Nogmaals dank en ik hoor graag van je.


Ik weet nog niet waarom en waar het misging, maar ze hebben wel voor me gekeken. En ze hebben me gisteren eind van de middag een reactie gegeven dat er TV+ Boxen naar je onderweg zijn. Ze hebben er 2 gestuurd omdat er 2 in het abonnement staan, wat dus niet klopt. Maar aangezien je al een maand probeert de ontvangers te krijgen vind ik het belangrijker dat je eerst de juiste ontvanger in gebruik kunt nemen. Die extra ontvanger kan er daarna nog vanaf gehaald worden.


Jawel! Hoera, zonet heb ik eindelijk de juiste TV+ box ontvangen. Inderdaad 2, dus ik ga er één terugsturen samen met de oude Arris ontvanger. Dank je wel Jasper voor je hulp, wordt zeer gewaardeerd! 👍🏻


Jawel! Hoera, zonet heb ik eindelijk de juiste TV+ box ontvangen. Inderdaad 2, dus ik ga er één terugsturen samen met de oude Arris ontvanger. Dank je wel Jasper voor je hulp, wordt zeer gewaardeerd! 👍🏻

Misschien is het beter om da in 2 aparte dozen te doen. Krijgt u 2 verzendbewijzen. Kunt u zo later bewijzen dat u ze beide teruggestuurd heeft.


Geen probleem 🙂 Naast het terugsturen van de ontvangers moet de 2e ook uitgezet worden bij het abonnement, zodat die ook niet meer van toepassing is. Dat kan via MijnKPN, of telefonisch.


Reageer