Skip to main content

Ik heb vragen over KPN TV+ omdat ik wil overstappen naar KPN

• January 15, 2025
  • 10 reacties
  • 105 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn abo bij ziggo loopt binnenkort af, vorige keer ging de overstap naar KPN niet door vanwege het nog niet volwassen zijn van het Tv platform. Er zal Tv gekeken worden op een oled tv en het geluid loopt via een 5.1 denon reciever.

Nu heb ik nog een paar vragen waar op internet de reacties zeer uiteen lopen.

Is KPN TV + nu kwalitatief vergelijkbaar met de ziggo next ?

neemt de box nu ook vanaf het begin de film op als je deze halverwege start ?

Is de snelheid van het zappen aanvaardbaar ?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

• January 15, 2025

neemt de box nu ook vanaf het begin de film op als je deze halverwege start ?

Ja. De rest zal je zelf uit moeten proberen. 

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 15, 2025

@edebee68 Ik zou bij Ziggo blijven.

• Bij Ziggo is live en terug/kijken in zelfde beeldkwaliteit. 
  • Ziggo kan je vtm zenders buiten de deur kijken en terugkijken/opnames
  • Meer regionale zenders
  • Je hoeft niet te betalen voor het opname pakket. Kpn wel.
  • Apple tv app is beschikbaar. Kpn niet
  • Bij halverwege in starten opname wordt de gehele opname opgenomen. Bij kpn is dit niet en mis je het begin.

• January 15, 2025

​Bij halverwege in starten opname wordt de gehele opname opgenomen. Bij kpn is dit niet en mis je het begin.

Dat is bij TV+ niet zo. Het hele programma word opgenomen. Bij de oudere ontvangers wel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 15, 2025

• Bij Ziggo is live en terug/kijken in zelfde beeldkwaliteit. 
  • Ziggo kan je vtm zenders buiten de deur kijken en terugkijken/opnames
  • Meer regionale zenders
  • Je hoeft niet te betalen voor het opname pakket. Kpn wel.
  • Apple tv app is beschikbaar. Kpn niet
  • Bij halverwege in starten opname wordt de gehele opname opgenomen. Bij kpn is dit niet en mis je het begin.

Ziggo kan je vtm zenders buiten de deur kijken en terugkijken/opnames

bedoel je dat je bij KPN de opnames niet ook via de app kan kijken op bv een ipad buiten huis of op vakantie ?

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 15, 2025

@edebee68 dat klopt.  Opname mag je alleen via decoder terug kijken. Terugkijken is al helemaal niet mogelijk via app en decoder. 
@Marlon92 weet je het zeker? Ik had een paar maanden geleden een halve opname met tv+

Ik gebruik nu nlziet en waarschijnlijk ga ik na contractperiode weer terug naar Ziggo. Tenzij nlziet en canal+ espn app zo goed bevallen. Maar mis de hogere bitrate van opnames en terugkijken wel op grotere tv

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 15, 2025

@edebee68 dat klopt.  Opname mag je alleen via decoder terug kijken. Terugkijken is al helemaal niet mogelijk via app en decoder. 
@Marlon92 weet je het zeker? Ik had een paar maanden geleden een halve opname met tv+

dat zou wel een directe showstopper zijn als je niet via de app de opnames kan terugkijken, bedankt voor de info dat maakt de keuze een stuk gemakkelijker

• January 15, 2025

Ja dat weet ik zeker.

En opnames van enkele zenders kun je inderdaad niet via de app terug kijken. Maar van de meeste zenders wel. Dus dat klopt ook niet wat je schrijft.

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 15, 2025

@Marlon92 het klopt wel degelijk wat ik schrijf. Ik antwoord op de vraag wat betreft vtm zenders. Dan hoef ik dit niet opnieuw aan te halen.

Ziggo kan je vtm zenders buiten de deur kijken en terugkijken/opnames

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 15, 2025

Met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) kan je de gehele opname zien, ook al start je de opname halverwege. (toevallig recent nog gedaan)

Dat kan met de “oudere” KPN tv ontvangers niet.

I Am Groot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 15, 2025

@joop2011 Bedankt voor de bevestiging.

Dat is dat punt nu dus verbeterd ​@edebee68