Skip to main content
Beantwoord

Ik kan mijn Sonos Play Bar niet bedienen nu ik de Smart TV app gebruik

• May 8, 2025
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

Ik heb een sonos playbar en een tcl smart tv.
ik had eerder een tv plus 7022 maar kijk nu via de app van kpn tv.
Met de afstandbediening van kpn die ik niet meer heb nu kon ik de sonos ook bedienen.
nu werkt het niet meer, ook niet met de ab van de tv.
Ik moet nu via de app van sonos op mijn mobiel het geluid regelen.

Kan dat niet anders?

Alvast bedankt..

Beste antwoord door PeterG

De reden van dit topic is dus eigenlijk hoe bedien ik het beste mijn soundbar.

Ligt er dus helemaal aan in hoeverre TCL met de Sonos kan communiceren. Dat werkt alleen als de Sonos met HDMI ARC/CEC met de TCL is verbonden. De afstandsbediening van TCL zal niet direct met de Sonos kunnen communiceren. In tegenstelling tot de afstandsbediening van kpn die dat wel kan. Alleen voor het volume, maar toch.

Loopt er alleen een optisch kabeltje van de TCL naar de Sonos dan kan het niet. En zul je de Sonos met diens eigen afstandsbediening harder en zachter moeten zetten. En aan/uit.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2025

Je gebruikt geen kpn apparatuur (meer). Dus als het niet bijvoorbeeld via HDMI ARC/CEC werkt op de soundbar om het met de afstandsbediening van TCL te regelen dan zit er niets anders op dan 2 afstandsbedieningen te gebruiken.

Dit is iets wat in deze situatie TCL moet ondersteunen. Middels HDMI CEC. Soundbar moet dan verbonden zijn met de HDMI ARC aansluiting.

Ben je overgegaan naar app-only en heb je de DIW7022 helemaal niet meer? Of staat ie in de kast?

En het verbaasd mij dat de app bij jouw op TCL goed werkt. Want tot nu hebben we alleen TCL bezitters “aan de lijn” die opmerken dat ze geeneens in kunnen loggen. Maar bij jou wel fijn gelukkig.

En aan de moderator die de titel heeft gemaakt: AlfaCharly heeft de kpn afst. niet meer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Je gebruikt geen kpn apparatuur (meer). Dus als het niet bijvoorbeeld via HDMI ARC/CEC werkt op de soundbar om het met de afstandsbediening van TCL te regelen dan zit er niets anders op dan 2 afstandsbedieningen te gebruiken.

Dit is iets wat in deze situatie TCL moet ondersteunen. Middels HDMI CEC. Soundbar moet dan verbonden zijn met de HDMI ARC aansluiting.

Ben je overgegaan naar app-only en heb je de DIW7022 helemaal niet meer? Of staat ie in de kast?

En het verbaasd mij dat de app bij jouw op TCL goed werkt. Want tot nu hebben we alleen TCL bezitters “aan de lijn” die opmerken dat ze geeneens in kunnen loggen. Maar bij jou wel fijn gelukkig.

En aan de moderator die de titel heeft gemaakt: AlfaCharly heeft de kpn afst. niet meer.

we hadden 2x de tv plus. in mijn mancave keek ik nooit tv daarom teruggestuurd. en scheelt 6 euro.
ik heb geen hdmi arc, en ook niet echt verstand van. 
Optical kabel zit erin dat weet ik wel.
de app van tv plus staat op mijn smart tv maar gebruik het amper, het werkt n.l. niet lekker.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 8, 2025

Ligt er dus helemaal aan in hoeverre TCL met de Sonos kan communiceren. Dat werkt alleen als de Sonos met HDMI ARC/CEC met de TCL is verbonden. De afstandsbediening van TCL zal niet direct met de Sonos kunnen communiceren. In tegenstelling tot de afstandsbediening van kpn die dat wel kan. Alleen voor het volume, maar toch.

Loopt er alleen een optisch kabeltje van de TCL naar de Sonos dan kan het niet. En zul je de Sonos met diens eigen afstandsbediening harder en zachter moeten zetten. En aan/uit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Dat ga ik dan even uitzoeken en kom erop terug. Bedankt voor je tips!