Skip to main content
Vraag

Ik kan mijn tv niet bedienen met de OK-knop

• August 4, 2026
  • 5 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik loop tegen een bijzonder probleem aan waar hopelijk iemand mee kan helpen. Ik probeer mijn KPN afstandsbediening te koppelen aan mijn tv. Dit gaat tot op zekere hoogte goed, maar zodra ik naar het menu van mijn tv ga en op de OK knop druk, kan ik mijn tv niet meer besturen. Hij switcht dan naar het besturen van de KPN box (dit zie ik ook op de afstandsbediening, want het groene lampje knippert dan bij input in plaats van de rode). Als ik op de source knop switcht hij weer terug naar besturing van de tv. Erg irritant want zo heb ik alsnog twee afstandsbedieningen nodig.

Ik heb alle verschillende codes voor mijn tv (van merk TCL) al geprobeerd maar geen enkele lost het probleem op. Weet iemand hoe dit op te lossen?

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 4, 2026

Dit klopt volledig. 

Voor het menu van de tv zelf moet je de afstandsbediening van die tv gebruiken. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

Als ik me het goed herinner, werken na het afstemmen van de afstandsbediening, alleen de TV - toets,  volume up en down, mute en source toets.

Voor het bedienen van de TV heeft de OK toets op de afstandsbediening van kpn geen functie. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 4, 2026

@PeterG ​@Berteman dat lijkt toch niet te kloppen, want alle knoppen functioneren (ook als ik niet op het kanaal van de KPN box zit dus), totdat ik op OK klik. Hij voert dan wel de actie uit die ik met de OK knop wil doen, maar vanaf dat moment kan ik niets meer met de afstandsbediening, ook geen volume bedienen. Het enige wat dan nog kan is op het source knopje klikken waardoor alles weer werkt. Bij mijn vorige tv kon ik overigens ook wel alles bedienen met de KPN afstandsbediening.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 4, 2026

De kpn afstandsbediening ondersteunt voor een tv alleen aan/uit, volume en mute.

Ook bronkeuze. Bij veel tv merken moet dan óók nog via omhoog en omlaag de ingang geselecteerd, die dan met OK nog bevestigd moet worden. Daarna gaat de KPN afstandsbediening weer terug naar bedienen van de box.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 4, 2026

@PeterG ​@Berteman dat lijkt toch niet te kloppen, want alle knoppen functioneren (ook als ik niet op het kanaal van de KPN box zit dus), totdat ik op OK klik. Hij voert dan wel de actie uit die ik met de OK knop wil doen, maar vanaf dat moment kan ik niets meer met de afstandsbediening, ook geen volume bedienen. Het enige wat dan nog kan is op het source knopje klikken waardoor alles weer werkt. Bij mijn vorige tv kon ik overigens ook wel alles bedienen met de KPN afstandsbediening.

Ik ben dan wel benieuwd welk merk en type TV en kpn afstandsbediening je hebt.

Destijds werkten hier op een LG, Philips, Samsung en Sony alléén de knoppen die PeterG ook benoemt. Andere toetsen op de kpn afstandsbediening hadden geen functie (voor wat betreft de bediening van de TV).