Skip to main content

Ik kan sinds vandaag niet meer naar Nederland in beweging terugkijken met de groene knop op Nederland 1 of 2, wie weet waarom dit is?

Terugkijken lijkt (weer?) te werken voor de uitzending van vanochtend op 1.  Even teruggeblikt in de gids, inderdaad die van vorige week maandag en donderdag ochtend zijn niet beschikbaar op 1,  ook niet in hh op 2, de rest wel.

Waarschijnlijk staat een vinkje verkeerd bij KPN en/of NPO, lijkt me sterk dat dit echt een rechtenkwestie is.


Er waren inderdaad problemen Warty. We hebben dit ook teruggekoppeld intern. Jij kan de recente afleveringen weer terugkijken nu?


De Nederland in beweging van afgelopen donderdag is nu weer beschikbaar voor terugkijken.  Andere programma’s op vrijdag niet, bijv. Het uur van de Wolf op 2 en veel afl. van NOS journaal op 1. Gisteren lijkt het beter, maar bijv. Terug in het wild 4 en Het verraad van Hilversum op 2 zijn dan weer niet terugkijkbaar.

 


Terug in het wild is bij Ziggo ook niet terug te kijken. De npo zal dus de rechten niet hebben dat via de providers aan te bieden. 

Op vrijdag 23 augustus is wel meer misgegaan omtrent terugkijken. Dat kan niet met terugwerkende kracht hersteld. Daar moet je dus niet naar kijken. Letterlijk. 


Hallo @Jacopo ,

Er blijkt met de aanlevering van de programma's iets niet goed te gaan, waardoor je mogelijk NPO programma's niet terug kunt kijken. Er wordt aan gewerkt om het zo snel mogelijk weer recht te zetten, zodat je de programma's weer terug kunt kijken zoals je gewend bent. Even geduld nog…..

 

bron: 

 


Het volgende probleem met KPN+ : zit ik naar een serie te kijken in dit geval the inheritance laatste deel is het beeld weer eens plotseling bevroren en moet je weer alles resetten en opnieuw opstarten; gevolg weer geen einde gezien van een live programma dit gebeurd zo vaak (ben ik nou de enige die dit overkomt) moet je dit als consument nou allemaal maar accepteren en dat voor ruim €72,- per maand.

 Ik ben zo langzamerhand helemaal klaar met KPN, telefonisch krijg je ook haast niemand meer te pakken en wordt je naar Mijn KPN verwezen waar je de meeste oplossingen kan vinden en dat is ook wel zo maar voorlopig zie jij je live uitzending niet meer en ben je weer geruime tijd verder voordat alles weer functioneert, totdat het volgende incident zich weer voordoet, om gek van te worden.

Je bent zowat verplicht aan je zelf om over te stappen op een andere Provider (zielig)wat ik eigenlijk helemaal niet wil ik ben al jaren klant.

ik zou wel eens willen weten of er meer klanten zijn die deze problemen herkennen ?


Wat ontzettend vervelend dat dat gebeurt tijdens een spannende serie, @Jacopo .

Je kunt gelukkig de aflevering nog terugkijken via npo.nl/start. Doorspoelen tot het punt waar je 'm gezien hebt is mogelijk. https://npo.nl/start/serie/the-inheritance/seizoen-1/the-inheritance_1/afspelen. De app voor npo start is ook aanwezig in de kpn ontvanger.

Als je kunt opnemen is het aan te bevelen dat te doen.

Dan nu het probleem. Tijdens live kijken staat de uitzending ineens stil vermeld je. Op welke manier kijk je? Via de app? Via ontvanger en welke heb je? Hoe is deze aangesloten? Want het is zéér uitzonderlijk dat dat gebeurt met de Arris of Arcadyan ontvangers, eigenlijk nog nooit van gehoord.

Met € 72 lijkt het mij dat je een oud abonnement hebt. Ik schat Alles in één Standaard. Dat is duurder dan de nieuwe abonnementen. Gebruik je Spotify Premium (zit er voor € 10,99 bij in, niet gratis) en KPN Veilig (F-secure)?

Stel een samen uit de huidige propositie wat je gebruikt / wilt hebben. Dan is het meestal goedkoper dan met een oud Alles in één abonnement.

 


Hallo PeterG

mijn KPN+ kastje is van Segacom de DIW7022 en ja natuurlijk weet ik dat ik later terug kan kijken met de groene knop en doorspoelen tot het moment van beeld bevriezing maar dat is toch geen ontspannen kijken zo!

wat betreft je laatste hint als ik dat zou doen kom ik volgens mij ook uit op ruim €72,-

Internet €50 + TV €12,50, opneempakket €5,00 en €Spotify €11,00 + KPN veilig

wel dank voor je reactie


Laat die laatste hint maar zitten. Je hebt dat betreffende abonnement al… met de TV+ box dus.

Buitenlandse series kun je bij de NPO juist niet terugkijken met de groene knop. Vandaar de link naar npo.nl/start.

Vreemd dat de DIW7022 blijft hangen tijdens live kijken. Staat er onderin bij de voortgangsbalk dan LIVE (=multicast) of staat er Live (=unicast) ?

En is de box via wifi verbonden of met een utp kabel (ethernet dus).


Er staat LIVE en de box is via wifi verbonden met ondersteuning van een wifi-versterker van kpn , natuurlijk zal dat ermee te maken kunnen hebben maar waarom sluit een kpn monteur het dan zo aan met de vermelding dat het goed moet werken (niet dus) i.i.g niet altijd 


Dan wil ik even wat met je testen de komende dagen. 

Ten eerste: ik neem aan dat je glasvezel hebt en het modem box12. 

Dan nu de testen. 

Hij zal nu staan op beeld, multicast met beste kwaliteit actief. Zou je eens beste kwaliteit op inactief willen zetten. Het beeld is dan nog steeds prima hoor. Even gedurende enkele dagen aanzien (vrij letterlijk 😎).

⚙️ - beeld - automatisch beste kwaliteit - (ok) vinkje wegklikken. Terug met ↩️.


Peter ik heb geen glasvezel!


Ah, okee. Zet dan in ieder geval even enkele dagen Automatisch beste kwaliteit op inactief. 

Weet je ook de actuele download snelheid?

Eventueel http://kpn.com/speedtest.


De speedtest geeft aan 80.5 MBPS download en 20.1 upload maar dat is (glasvezel) internetsnelheid en ik heb geen glasvezel ik woon in een buitengebied. 


Die snelheid verklaart vastlopen tv ook niet. Ruim voldoende. 

Hopelijk gaat het op multicast met inactief automatisch beste kwaliteit wel goed.


We gaan het proberen vanavond dank voor zover.

groet 


Hij stond al op beste beeldkwaliteit inactief, ben benieuwd wanneer het weer gebeurd de beeld bevriezing.

groet 


Reageer