Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg al 3 dagen de melding: stb-nmc-400

• January 7, 2026
  • 11 reacties
  • 85 keer bekeken

Heb al ruim 3 dagen steeds de foutcode stb-nmc-400 tv kijken is gewoon onmogelijk kan hier iets aan gedaan worden 

Beste antwoord door Conny vo

Ja er is zaterdag een monteur langs geweest, hij heeft het modem verplaatst en een nieuwe draad getrokken. Tot nu toe geen storing meer gehad en dit na zeker 5 jaar.

Alleen jammer dat je na al die ellende 55 euro kosten moet betalen.  1 maand gratis TV en Internet zo wat chiquer zijn geweest

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 7, 2026

Dat is balen ​@Conny vo . Is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 7, 2026

Welk type tv ontvanger heb je?

Hoe is die verbonden met het kpn modem? Rechtstreeks met een ethernetkabel, of zit daar nog iets anders tussen (switch, dvs, ….)

Welk type kpn modem heb je?

Heb je glasvezel of koper (dsl) verbinding?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 7, 2026

Heb al ruim 3 dagen steeds de foutcode stb-nmc-400 tv kijken is gewoon onmogelijk kan hier iets aan gedaan worden 

Dat betekend dat de KPN tv ontvanger geen verbinding kan maken met de KPN server.

Vaak is een DVS, defecte UTP kabel of switch zonder IGMP Snooping de boosdoener.

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Conny vo. Welkom op de community! Wat vervelend dat je deze foutcode krijgt. Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Hierboven zijn al een paar goede vragen gesteld om je verder te helpen, maar je hebt hier nog geen antwoord op gegeven. Kun je deze informatie alsnog doorgeven? Dan kunnen we gerichter kijken naar een oplossing. Of is het probleem ondertussen al opgelost?

Je kan natuurlijk ook onze Servicetool gebruiken om dit probleem te verhelpen. 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Ik heb een experiment box. We hebben alles geprobeerd, telefonisch met een medewerker van KPN, na resetten 2 uur geen foutmelding  gehad en daarna begon het opnieuw. Kan geen programma kijken want de TV valt uit. Wacht nu op de monteur 

• January 9, 2026

Terug kijken via de gids werkt ook niet?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 9, 2026

Ja, maar ook dan krijg je de foutcode en kan je weer opnieuw beginnen ia geen doen 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 9, 2026

Terug kijken via de gids werkt ook niet?

Ja, maar ook dan krijg je de foutcode en kan je weer opnieuw beginnen ia geen doen 

Dit heeft helemaal niets met elkaar te maken.

Zoals ik al had beschreven, betekend de foutcode stb-nmc-400 dat de KPN tv ontvanger geen verbinding kan maken.

Meestal ligt dat aan de bekabeling of onjuiste apparatuur tussen de KPN tv ontvanger en de KPN router.

Als je deze code hebt, kan je helemaal niet in de KPN tv ontvanger komen en uiteraard ook niet in de gids.

** Hoe is de KPN tv ontvanger (welke heeft u) verbonden met de KPN router (Experiabox)? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.

En zoals gevraagd: Welke KPN tv ontvanger heeft u?

De Experiabox is de KPN modem / router.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Conny vo Is er inmiddels al een monteur bij je langs geweest? Ik ben benieuwd of het probleem al is opgelost en wat uiteindelijk de oplossing is geweest.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • January 12, 2026

Ja er is zaterdag een monteur langs geweest, hij heeft het modem verplaatst en een nieuwe draad getrokken. Tot nu toe geen storing meer gehad en dit na zeker 5 jaar.

Alleen jammer dat je na al die ellende 55 euro kosten moet betalen.  1 maand gratis TV en Internet zo wat chiquer zijn geweest

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Conny vo Fijn om te horen dat de monteur is langs geweest en dat de storing nu eindelijk is verholpen. Zeker na zo’n lange periode met problemen is dat goed nieuws.

Ik begrijp ook heel goed dat het wrang voelt om na al die ellende nog €55 te moeten betalen. Dat is een terecht punt. Ik kan hier op het forum geen toezeggingen doen over vergoedingen, maar je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen meekijken naar je dossier en beoordelen of er mogelijkheden zijn voor een tegemoetkoming.

Mocht je de komende tijd toch weer problemen ervaren, laat het dan vooral weten. We denken graag met je mee.