Skip to main content
Vraag

Ik krijg alleen maar NPO 1 2 3 op mijn Arris 5202

• July 17, 2025
  • 7 reacties
  • 91 keer bekeken

Beste lezer,
Ik krijg ook alleen maar NPO 1 2 3 op mijn arris 5202.
Herstart, frisse start alles van het stroom, KPN oplosser. Het blijft niet werken.

Dus graag hulp hierbij.
Groet Mark

7 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Beste ​@Sjmoutwurremke,

Heb je de tv ontvanger eens naar “fabrieksinstellingen” gezet? Als ik het allemaal zo lees kan ik 1,2,3 niet zo weten wat er aan de hand is.

Beste ​@Dennis Overbeek,

Ik heb twee Arriva ontvangers, beiden heb ik een frisse start gegeven. Volgens mij is dat terug naar de fabrieksinstellingen.

Wat ik zie is vanaf rtl4 en alle andere zenders wel de balk van het menu met het actieve programma, maar de rest van het scherm is zwart.

Groet Mark 

Leen59
Wijsgeer
  • July 17, 2025

Ben je wel aangemeld op de ontvanger met je klantgegevens?

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

@Sjmoutwurremke wil je dit eens proberen:

Voor de Arris VIP5202

• Haal de stroomstekker uit de tv-ontvanger.
  • Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger.
  • Blijf de stand-by knop ingedrukt houden totdat het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden). Laat de stand-by knop los wanneer powerlampje knippert.
  • Wacht totdat je de melding 'Welkom bij Interactieve TV!' ziet. Druk nu 2 keer kort op de knop bovenop de tv-ontvanger.
  • Het lampje moet groen branden. Druk nog een keer op de knop als het lampje rood brandt. Druk nu direct op de menu-knop op de afstandsbediening.
  • Je ziet een menu op je tv.
  • Ga met de pijltoetsen op de afstandsbediening naar ‘Software verwijderen’ en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor Ja.
  • Ga naar ‘Terug naar fabrieksinstellingen’ en druk op OK. Je krijgt een pop-up, kies daar voor ‘Ja’.
  • Ga rechts bovenin naar ‘Afsluiten’ en kies voor ‘Afsluiten zonder opslaan’. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

Hopelijk werkt dit, anders ben ik de ideeën/oplossingen even kwijt. 😉

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Sjmoutwurremke .  Welkom hier.

Heb je het probleem ondertussen kunnen oplossen?

Beste Erwin van KPN,

Ja, het probleem is verholpen.

Vrijdag heb ik gebeld met KPN en uiteindelijk werd er voor zaterdag een monteur gestuurd die het modem heeft vervangen. Daarna werkte alles weer perfect.

Het signaal werd niet goed doorgegeven door het oude modem.

Groet Mark.

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor de update en fijn dat het daarmee opgelost is, ​@Sjmoutwurremke !