Skip to main content

Kreeg gisteren al de mededeling dat er met verkeerde gegevens was ingelogd (wat niet het geval is) en ik een uur niet kon inloggen. Vanmiddag idem. Nu de vage mededeling mededeling in de titel. Contact opnemen met de ‘service’ van KPN is echter niet mogelijk en het genoemde nummer niet bekend. Erg ergerlijk zacht gezegd.

Betaald, op de juiste manier ingelogd en dan dit. Hoe lossen jullie dit op?  

Nou maar doen wat er staat lijkt me. Dat staat er niet voor niks. Onderstaand de gegevens van de klantenservice.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.

Verder kan het via X of Facebook (volgens bovenstaande tijden)

Contact opnemen met de ‘service’ van KPN is echter niet mogelijk en het genoemde nummer niet bekend.

Eh, dat is gek. Welk nummer wordt er genoemd?

Blijkbaar is er iemand anders die probeert om met jouw KPN ID of abonnementsnummer in te loggen en waarbij dat tot vijf keer toe mislukt is waardoor jouw account dus geblokkeerd is.

Dank @PeterG het nummer dat er bij stond was (401-3037). Geen idee wat dat is. En ik geloof best dat iemand anders er misbruik van probeert te maken. Maar het lijkt me dan een rare procedure dat wij daarvan de dupe zijn. 

Dank @PeterG het nummer dat er bij stond was (401-3037). Geen idee wat dat is. En ik geloof best dat iemand anders er misbruik van probeert te maken. Maar het lijkt me dan een rare procedure dat wij daarvan de dupe zijn. 

• Foutcode 401-3037: bij wanbetaling kunnen we tv blokkeren. Dat werd op de TV+ Box niet altijd goed verwerkt waardoor er onnodige fouten ontstonden. Dit is nu verholpen en wordt er een foutmelding met uitleg op het scherm getoond.

Dank @PeterG het nummer dat er bij stond was (401-3037). Geen idee wat dat is. 

Dat is de code van de fout, niet een telefoonnummer.

En ik geloof best dat iemand anders er misbruik van probeert te maken. Maar het lijkt me dan een rare procedure dat wij daarvan de dupe zijn. 

Inderdaad: een account block die geen rekening houdt met accountnaam en IP-adressen is een open deur voor denial of service. 🤯

En ik geloof best dat iemand anders er misbruik van probeert te maken. Maar het lijkt me dan een rare procedure dat wij daarvan de dupe zijn. 

Inderdaad: een account block die geen rekening houdt met accountnaam en IP-adressen is een open deur voor denial of service. 🤯

Het is inderdaad een open deur voor een denial of service maar als iemand anders jouw KPN ID of abonnementsnummer (accountnaam) gebruikt en vijf keer een verkeerd wachtwoord/pincode gebruikt dan lijkt dat toch echt te leiden tot een blokkade. Ik denk ook dat het een bewuste keuze is om het IP adres hier niet in te betrekken want anders zou je bij een dynamisch publiek IP adres simpelweg de verbinding even opnieuw op kunnen zetten en opnieuw een poging kunnen doen. Je zou dat dan dus kunnen automatiseren om zo in maximaal 2000 x 5 pogingen de pincode van een abonnement te achterhalen. Nu kost je dat maximaal 83 dagen en 8 uur.

Laat ik het dan anders formuleren: dat blokkeren zonder IP-adres nodig is, zegt wat mij betreft dat de combinatie abonnementsnummer en pincode niet veilig genoeg is.

Je hoeft niet iemand nummer te weten. Met bots kan je binnen korte tijd alle KPN TV abonnementen blokkeren. 5 pogingen dan andere nummer kiezen. Volgens mij is een TV abo-nummer 2000000xxxxxx

Laat ik het dan anders formuleren: dat blokkeren zonder IP-adres nodig is, zegt dat wat mij betreft dat de combinatie abonnementsnummer en pincode niet veilig genoeg is.

Klopt, pincodes zijn natuurlijk sowieso niet voldoende als inlog.

KPN zegt security hoog in het vaandel te hebben staan maar dit soort volstrekt onveilige inlog methoden zijn bij KPN gewoon nog mogelijk. Dat is eigenlijk ronduit belachelijk maar ja, ik heb het gevoel dat KPN denkt dat het risico niet zo hoog is. Nee, tot veel schade voor KPN zal het inderdaad niet leiden maar voor de abonnee zou het wel eens zeer vervelend kunnen zijn als jouw inlog achterhaald wordt. Een kwaadwillende zou dan eenvoudig al jouw opnames kunnen wissen of op jouw kosten een film kunnen huren.

Ik vind het ook belachelijk dat, naast het abonnementsnummer en pincode, enkel de KPN ID van de contractant gebruikt kan worden om in te loggen. Het is mijns inziens uit den boze om de KPN ID waarmee het contract beheerd wordt met wie dan ook te delen en dat geldt ook voor het delen met "de kids". Ik ben van mening dat elk lid van het huishouden zijn/haar eigen inlog zou moeten kunnen gebruiken. De contractant zou eigenlijk die inlog credentials in MijnKPN moeten kunnen vastleggen en moeten kunnen koppelen aan het profiel dat in TV+ gebruikt moet worden bij die inlog.

Je hoeft niet iemand nummer te weten. Met bots kan je binnen korte tijd alle KPN TV abonnementen blokkeren. 5 pogingen dan andere nummer kiezen. Volgens mij is een TV abo-nummer 2000000xxxxxx

Er zijn 10000 pincodes mogelijk en je kunt 5 pogingen per uur doen. Het kost je, ook als bot, nu maximaal 83 dagen en 8 uur om een pincode van een abonnement te achterhalen. Ja, als bot kan je natuurlijk duizenden abonnementsnummers tegelijkertijd proberen waardoor de kans groter is dat je sneller raak schiet. Als je echter per IP adres 5 pogingen per uur kunt doen dan kost je dat als bot waarschijnlijk maar een paar seconden dus is het maar goed dat het IP adres hierbij geen rol speelt.

Dank @PeterG het nummer dat er bij stond was (401-3037). Geen idee wat dat is. En ik geloof best dat iemand anders er misbruik van probeert te maken. Maar het lijkt me dan een rare procedure dat wij daarvan de dupe zijn. 

Hoi Peter welkom op de KPN Community. De foutcode die je noemt heeft inderdaad een administratieve achtergrond. Lopen er op dit moment misschien een wijzigingen op dit abonnement? Bijvoorbeeld een aanpassing of opzegging of betaalachterstand?

Foutcode 401-3037 heeft niets te maken met verkeerd inloggen. Tenzij je met de verkeerde gegevens inlogt en dan op een account uitkomt wat gedeactiveerd is. Want dat is wat die foutcode betekend. In principe zijn er twee redenen dat een account gedeactiveerd wordt:

1. Het is opgezegt.
  2. Er is een betaal achterstand.

Als beide redenen niet van toepassing zijn dan is het handig om telefonisch contact op te nemen met de servicedesk.

Reageer