Skip to main content

Ik heb sinds kort een vip5202 tv ontvanger en ben daar erg tevreden mee. Het enige is dat ik af en toe ( ongeveer 1 keer in de week ) de tv ontvanger niet in 1 keer aan krijg met de afstandsbediening maar pas na 3 / 4 keer de knop ingedrukt te hebben. Weet iemand hoe dit kan? De afstandsbediening werkt verder prima.

Hoi @Loja, welkom bij ons op het forum. Dat is gek inderdaad, dat hoort niet te gebeuren. Is het 1 specifieke knop waarbij dit altijd gebeurd (de aan-/uitknop) of zijn er meer knoppen die dit kunnen vertonen?

Hoeveel tv-ontvangers heb je van ons? Als je er meerdere hebt, merk je dit op 1 tv-ontvanger of ook op de andere als je deze afstandsbediening daar probeert?


Hoi Jasper, Dit gebeurt enkel bij de aan/uit knop rechtsboven op de afstandsbediening en dan ook maar om de paar dagen, de overige knoppen werken prima. Ik heb 1 tv ontvanger, de oude heb ik retour gestuurd. Deze staat echter nog wel in het systeem want mijn huidige ontvanger heet Device 2. Ik heb hier ook al een herinnering over gekregen terwijl ik 'm wel degelijk heb teruggestuurd ( ik heb de track en trace code nog ). Verder werkt alles prima.


Met die andere tv-ontvanger is het dan niet te testen inderdaad. Als je de track en trace code nog hebt is daar niets mee aan de hand, dan kan je gewoon aantonen dat je 'm hebt teruggestuurd.

Heb je al eens (gratis) een nieuwe afstandsbediening aangevraagd? Mijn eerste gevoel is dat dat knopje het niet goed meer doet, en door de afstandsbediening te vervangen kunnen we dat uitsluiten.


Het rare is dat de aan/uit knop het 9 van de 10 keer wel doet en heel af en toe niet. Ik heb 'm gisteren wel even opnieuw gekoppeld via het tv menu terwijl ik dat eerder via een code had gedaan via de KPN website. Wellicht dat dat nog iets uitmaakt. En anders zal ik idd een andere afstandsbediening aanvragen ( hoewel degene die ik nu heb ook net nieuw is ), mischien dat dat nog een verschil maakt. Bedankt voor de input in ieder geval!


Het kan zijn dat er net een los contactje in zit waardoor het soms optreedt bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd of het hiermee, of met een nieuwe afstandsbediening is opgelost. Graag gedaan!


Het bovenstaande probleem is intussen nog steeds niet opgelost. Het komt momenteel zelfs steeds vaker voor, zo'n 2/3 keer per week. De tv ontvanger ( VIP 5202 ) krijg ik regelmatig niet aan met de aan-/uit knop rechtsboven op de afstandsbediening. Het volgende heb ik allemaal geprobeerd: De modem opnieuw opgestart, de tv ontvanger een frisse start gegeven zodat de software opnieuw geïnstalleerd wordt, een andere afstandsbediening besteld en geprobeerd en meerdere keren opnieuw gekoppeld. De afstandsbediening knippert gewoon groen als ik de tv ontvanger aan wil zetten maar de ontvanger reageert niet. Pas na meerdere keren drukken en als ik de afstandsbediening tegen de ontvanger aan houd gaat ie aan. Iemand nog een idee? Het lijkt erop dat het aan de tv ontvanger ligt.

 


Nog even ter aanvulling op bovenstaande: de afstandsbediening werkt verder prima, het gaat dus alleen om het aanzetten van de tv ontvanger wat regelmatig niet lukt, uitzetten is ook geen probleem. Overigens ben ik van 17-1 t/m 28-1 niet meer thuis bereikbaar om bv. een en ander te testen vanwege vakantie. Feedback geven kan natuurlijk wel altijd. 


Ik had verwacht dat het met de nieuwe afstandsbediening beter zou gaan, maar dat is niet het geval dus. Laten we dan even wachten tot je terug bent, zoals je zelf al zegt kan je inderdaad niet zoveel doen als je van huis bent. Als je terug bent kunnen we verder kijken. Je kunt ons op dat moment ook bellen (0800-0402), dat is mogelijk de snelste manier om dat op dat moment te bekijken.


Zeker weten dat het niet een DIW7022 is?

Je schreeft 27 november 2023: Ik heb sinds kort een vip5202 tv ontvanger

Bij sinds 23 januari 2023 genomen abonnementen wordt alleen nog de DIW7022 (Sagemcom) verstrekt. Kijk eens goed op de voorkant.

N.B. je kan alleen sinds jan '23 een 5202 hebben gekregen als omruil voor een (witte) ZXV8001.


Zeker weten dat het niet een DIW7022 is?

Je schreeft 27 november 2023: Ik heb sinds kort een vip5202 tv ontvanger

Bij sinds 23 januari 2023 genomen abonnementen wordt alleen nog de DIW7022 (Sagemcom) verstrekt. Kijk eens goed op de voorkant.

N.B. je kan alleen sinds jan '23 een 5202 hebben gekregen als omruil voor een (witte) ZXV8001.

Ik heb wel degelijk de VIP 5202. Ik heb een hussel abonnement en toen ik deze wilde verlengen heeft KPN mij de tv+ ontvanger opgestuurd terwijl ik hier niet om gevraagd had. En na een paar dagen proberen vond ik die ontvanger zo waardeloos dat ik terug mocht naar mijn vorige abonnement die ik overigens ook nooit heb willen ontbinden. En toen kreeg ik de 5202 ipv de 2260. Maar nu heb ik dus weer een nieuw probleem en heb ik intussen spijt dat ik de 2260 teruggestuurd heb want die werkte altijd prima hoewel die wel iets trager was.


Ik hoop dat kpn beide gaat vervangen. 


Op zich vind ik die 5202 best een fijne ontvanger maar het is wel vervelend dat ik ‘m soms niet aan krijg met de afstandsbediening. Dit probleem had ik met de infrarood afstandsbediening in combinatie met de 2260 nooit. 


Die IR afstandsbediening zou je nog moeten hebben, want die hoeft niet ingeleverd.

Bij mijn weten werkt de 5202 ook nog met dié afstandsbediening. Dat zou je eens kunnen proberen.


Die heb ik helaas ook meegestuurd. Maar de 5202 is toch een bluetooth ontvanger? 


Maar de 5202 is toch een bluetooth ontvanger?

Klopt. Maar hij zou ook nog reageren op de IR afstandsbediening heb ik begrepen.Hij heeft duidelijk ook een IR oog aan de voorkant.

NB heb je de 5202 op ECO Stand-by of op 'gewoon’ stand-by?


Ik heb ‘m niet op eco staan maar idd op stand by.


Als ik ‘m aan wil zetten brand het lampje op de afstandsbediening ook gewoon groen wat aangeeft dat ie wel een Bluetooth verbinding maakt maar de ontvanger reageert er soms niet op waardoor het erop lijkt dat het aan de ontvanger ligt.


Je bent nu niet thuis lees ik. Laten we dus even wachten totdat je weer thuis bent.

Overigens ben ik van 17-1 t/m 28-1 niet meer thuis bereikbaar om bv. een en ander te testen vanwege vakantie. 

 

Het rare is dat de aan/uit knop het 9 van de 10 keer wel doet en heel af en toe niet.

De ontvanger kan op zo'n moment ook aan gezet met de knop bovenop. Werkt dat dan wel meteen?


Ik zal dat als ik weer thuis ben even testen. Bedankt voor de feedback.Â