Skip to main content
Vraag

Ik krijg elke keer een melding over privacy instellingen op mijn tv

• July 13, 2026
  • 18 reacties
  • 153 keer bekeken

Ik krijg iedere dag als ik de tv en box aanzet een verhaal over privacy instellingen waar ik akkoord op moet geven. Wat is dit en hoe stop ik dit 

18 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 13, 2026

Hallo ​@Ingecv ,

Door akkoord te gaan, zou je die melding daarna niet meer moeten zien. 

Meer informatie:

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2026

Helaas, al 3 keer gekregen. Im de dag is het raak

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

@Ingecv Je heb waarschijnlijk geen Google Account ingesteld in de ontvanger. Zonder Google Account komt deze vraag bij ieder nieuwstart.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2026

Ik heb de ontvanger al 3 jaar. Waar had ik het Google account moeten invoeren? Ik heb knp de boel laten installeren 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

Waar had ik het Google account moeten invoeren?

Instelling → Account → Account toevoegen. Je kan ook de Google Playstore App openen, hij vraagt vanzelf voor het maken een Account.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2026

Sorry maar instellingen op telefoon? Kpn app?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 13, 2026

In de app staat nl mijn Google account 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

Sorry maar instellingen op telefoon? Kpn app?

Nee in de instelling op jouw TV ontvanger.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

Beste ​@Ingecv als je de DIW hebt, hoef je geen Google-account te activeren, maar je moet wel eenmalig akkoord gaan met de voorwaarden, ook al gebruik je Google niet.

De DK]IW werkt ook perfect zonder Google-account.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 14, 2026

Ik heb het nu 3 keer akkoord gegeven in de afgelopen 2 weken. 1 keer akkoord is dus niet genoeg.

Overal staat mijn Google account. Dat is dus niet het probleem 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Ingecv, welkom op onze community! Wat een merkwaardig issue, kun je eens een foto delen van deze melding? Kan het misschien zijn dat de melding afkomstig is van de TV zelf?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2026

Ik krijg het zodra ik naar opgeslagen ga

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Slordig. Er staat niet wie die “wij” dan wel zijn. (KPN? Google?)

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2026

Klopt, daarom wil ik ze ook niet accepteren. Ik krijg ze alleen niet weg. Is alleen op tv als ik tv kijk. Niet als ik spel speel of dvd kijk. Zit dus echt in kpn. 

Heb het niet op telefoons of computers 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Dit is een melding van de tv,  niet van de decoder van KPN,  want daarin komt dat blokje partnerlijst derden niet voor.

• July 15, 2026

Dit is een melding van de tv,  niet van de decoder van KPN,  want daarin komt dat blokje partnerlijst derden niet voor.

Dat vermoeden heb ik ook. Zeer recent nog iets dergelijks op mijn Samsung vanuit Samsung zelf en ook nog weer van Skyshowtime en de HBOMax app.

@Ingecv als het goed is kan je met de pijltjestoetsen van de afstandsbediening naar doeleinden weergeven en daar zaken weigeren. Je bent er helemaal vanaf als je de TV niet met het Internet verbind.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 15, 2026

Afstandsbediening van de TV dan. De kpn ab werkt waarschijnlijk niet op dit menu, als het inderdaad vanuit de tv zelf komt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat denk ik dus ook, ​@Ingecv, kun je ze misschien weigeren als je een van de andere twee opties kiest? Of misschien kun je dit in het menu van de TV ergens uitzetten?
Alternatief zou je nog kunnen kiezen de TV niet met internet te verbinden natuurlijk maar mis je misschien wat features van de TV zelf.