Skip to main content

Goedenmiddag. 

Sinds een week of 3 ervaar ik ongemak met tv kijken via de Itv app.

Als ik de tv geheel uitschakel werkt het weer maar na een uur of 2 herhaald het zich en moet ik mn tv weer opnieuw opstarten. 

Alle andere stremming apps werken zonder enig probleem en mn modem is 5 meter verwijderd van de tv. 

 

Hi @mrekers89, ik heb jouw topic even samengevoegd met dit topic waarin meerdere mensen aangeven deze foutcodes ook te zien.

Even een check:
-403-10146_64 krijgen jullie alleen bij het opstarten van de app? Dus als de smarttv app al enige tijd niet gebruikt is? En nooit tijdens het kijken?

-403-10110 krijgen jullie alleen tijdens gebruik/kijken via de smarttv app? Dus je hebt al kunnen zappen, bent gaan kijken… en ineens enige tijd later spontaan deze 403-10110? Dus niet bij opstarten van de app/eerste beelden?

Graag bevestiging, aanvulling of uitleg als het anders is. Like het bericht hierboven bv even als je je forumprofiel helemaal hebt ingevuld, dan kunnen we gerichter zoeken. 

Zou je het bericht van ons TV App Team even goed willen bekijken?

Dank! De foutcode 403-10146_64 krijg ik bij opstarten van de app en daarna laden van het (live) tv programma. Voor zover ik weet alleen dan, en evenals de andere gebruikers geen last bij andere apps. De tv is via LAN aangesloten. Forum profiel is bijgewerkt.


Heeft het probleem helaas ook niet opgelost 

Gaat het bij jou wel goed als je de tv bedraad aan hebt gesloten @Annaco? Of krijg je de melding dan nog steeds?

Als ik via de kpn ontvanger probeer doet hij het wel gewoon, maar dan heb ik verl minder mooi beeld. 

Jij hebt minder mooi beeld via de ontvanger? Dat is merkwaardig 🤔 Zou je de HDMI kabel die tussen de ontvanger en de tv loopt eens kunnen vervangen en testen of het dan beter is?

En verder krijg jij precies dezelfde foutmelding, ongeacht hoe je tv aan is gesloten? Heb jij de app ook al verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd?

Ik heb juist voor een dure goede hdmi kabel gekozen zodat ik mooi beeld zou hebben. via de app heb ik schitterend beeld,maar via de ontvanger is het heel flets (als je dat zo schrijft). durf niet te zeggen of ik steeds dezelfde foutcode krijg, maar er is ook niet te zeggen wanneer dit gebeurt. het gebeurt namelijk ook als ik een programma aan het kijken ben. ineens stopt het programma en komt er een foutmelding.

app ook al een keer verwijderd


Ik krijg ook deze melding. 403-10110

Samsung Frame TV

Bekabelde tv direct in het modem. Ik wil niet via het kastje kijken, maar via de app. Is er al een oplossing? 

Na opnieuw opstarten van de app werkt het weer overigens. 

 


@Jeroens80, @Japser84, @VictorK, @Sayangjoy, @spridget en @Annaco zouden jullie je forumprofiel nog in willen vullen en even een berichtje willen plaatsen hier als jullie dat hebben gedaan? Dit issue kan dan verder onderzocht worden!

Even een check:
-403-10146_64 krijgen jullie alleen bij het opstarten van de app? Dus als de smarttv app al enige tijd niet gebruikt is? En nooit tijdens het kijken?

-403-10110 krijgen jullie alleen tijdens gebruik/kijken via de smarttv app? Dus je hebt al kunnen zappen, bent gaan kijken… en ineens enige tijd later spontaan deze 403-10110? Dus niet bij opstarten van de app/eerste beelden?

Graag bevestiging, aanvulling of uitleg als het anders is. Like het bericht hierboven bv even als je je forumprofiel helemaal hebt ingevuld, dan kunnen we gerichter zoeken. 

 


Ik heb geregeld de melding “sorry kan de video niet laden probeer het later opnieuw” gek worden we ervan. We hebben geen kastje, maken alleen gebruik van de KPN App, hebben Samsung Frame. 
 

 


Ik heb geregeld de melding “sorry kan de video niet laden probeer het later opnieuw” gek worden we ervan. We hebben geen kastje, maken alleen gebruik van de KPN App, hebben Samsung Frame. 

Waarom hebben jullie geen "kastje"?


@Jeroens80@Japser84@VictorK@Sayangjoy@spridget en @Annaco zouden jullie je forumprofiel nog in willen vullen en even een berichtje willen plaatsen hier als jullie dat hebben gedaan? Dit issue kan dan verder onderzocht worden!

Even een check:
-403-10146_64 krijgen jullie alleen bij het opstarten van de app? Dus als de smarttv app al enige tijd niet gebruikt is? En nooit tijdens het kijken?

-403-10110 krijgen jullie alleen tijdens gebruik/kijken via de smarttv app? Dus je hebt al kunnen zappen, bent gaan kijken… en ineens enige tijd later spontaan deze 403-10110? Dus niet bij opstarten van de app/eerste beelden?

Graag bevestiging, aanvulling of uitleg als het anders is. Like het bericht hierboven bv even als je je forumprofiel helemaal hebt ingevuld, dan kunnen we gerichter zoeken. 

 

profiel enigzins bijgewerkt. heb niet alle info

 


We gaan in dit topic verder op de meldingen ‘Sorry’ inclusief de foutcode eronder zoals 403-10110 en 403-10146_64 graag. Zoals in de openingspost netjes met screenshots staan.

Voor Sorry meldingen zonder de foutcode 403… eronder, graag naar dit topic, als je die nog regelmatig hebt dus, zonder foutcode. Dit zou opgelost moeten zijn sinds 23 mei.


Met en zonder foutcode zijn twee totaal verschillende issues zonder overlap. Vandaar de scheiding. 

 

 

Gebeurt de melding met ‘Sorry, kan de video niet laden….’ met 403 code bij sommigen ook wel eens als de app actief gebruikt was voor langer dan een b.v. een half uur? Dus stel: je keek al een half uur of meer naar SBS6 en je TV is niet naar standby geweest je zappt…. en bam, de ‘Sorry’ melding met 403 code onderaan? Dat willen we graag weten, vul dan wel je forumprofiel in en benoem de datum en tijdstip dat dat gebeurde.

Vooralsnog zou het vooral bij inschakelen van de app zijn, als de app méér dan half uur eerder in standby is gegaan (mogelijk na meer dan uur kijken zonder activiteit), terwijl er een video werd afgespeeld. 

Voorbeeld: 18 uur even een half uur tijdje RTL gekeken live en terwijl de video liep, de TV in standby gezet. Vervolgens om 20 uur (of later, de volgende dag bv) de TV weer uit standby gehaald om weer TV te kijken via de smarttv app. Die app stond open toen de TV in standby werd gedaan, dus staat meteen weer voor je neus. Je kunt dan navigeren, maar zodra je een video wil starten, wélke dan ook... krijg je de ‘Sorry’ melding mét 403 melding onderin beeld. Kunnen sommigen van jullie dit bevestigen, of ook juist ontkrachten?


Tijd en datum heb ik niet, maar mij gebeurt het zelfs als ik een programma aan het kijken ben. Dus niet eens als ik aan het zappen ben. Doorgaans staat de tv dan al een tijdje aan


@Kpn goedemiddag is er al een update omtrent het issue? 
 

Situatie hier: Er wordt gebruik gemaakt van de iTV app op de tv (tcl 75c803) direct bedraad op de modem. Probleem doet zich voor als:

-Je vanaf een andere app (bijv. Netflix), naar de kpn app switcht en weer tv wilt kijken. Doet zich zowel bij terug dijken als live kijken voor. 

-Of als de tv een tijdje in stand-nu heeft gestaan en je wilt het kijken hervatten. (Af en toe doet live tv het dan wel maar dan is terug kijken niet mogelijk) 

Bij beide situaties foutmelding 433-10110 de oplossing is dan de gehele tv opnieuw opstarten en de app opnieuw starten.

Om dan maar weer de tv-box te gaan gebruiken vind ik te kort door de bocht.

Ik hoor graag! 

 

 

 

 


@TV Apps Team hier hetzelfde issue soms reageert app niet en krijg je code 403-10110 de tv is net nieuw! Samsung 93c


@Jeroens80@Japser84@VictorK@Sayangjoy@spridget en @Annaco zouden jullie je forumprofiel nog in willen vullen en even een berichtje willen plaatsen hier als jullie dat hebben gedaan? Dit issue kan dan verder onderzocht worden!

Even een check:
-403-10146_64 krijgen jullie alleen bij het opstarten van de app? Dus als de smarttv app al enige tijd niet gebruikt is? En nooit tijdens het kijken?

-403-10110 krijgen jullie alleen tijdens gebruik/kijken via de smarttv app? Dus je hebt al kunnen zappen, bent gaan kijken… en ineens enige tijd later spontaan deze 403-10110? Dus niet bij opstarten van de app/eerste beelden?

Graag bevestiging, aanvulling of uitleg als het anders is. Like het bericht hierboven bv even als je je forumprofiel helemaal hebt ingevuld, dan kunnen we gerichter zoeken. 

 

Ik heb het forumprofiel aangevuld. Het probleem keert steeds, om de zoveel dagen terug. Het enige wat meestal werkt is de app van de tv verwijderen en opnieuw vinstalleren, maar dit lijkt me niet de bedoeling. Ik zou graag zien dat dit opgelost wordt


@TV Apps Team al weken krijg ik ook dezelfde foutcodes in mijn tv scherm wanneer ik de de tv app gebruik. Continue uitloggen& inloggen of de app verwijderen en opnieuw downloaden en installeren. Ik zie graag oplossingen, de frustratie is in dit gezin zit wel hoog inmiddels. En wij zijn niet de enigen met dezelfde foutcodes. Bekabeld of niet bekabeld, modem resetten etc etc  heeft er niks mee te maken. Er zit iets fouts in de app van KPN .

 


We zijn bezig met een oplossing idd. Nog even geduld, excuus. 

Snelste workaround voor als het optreed: back/terug toets ingedrukt houden zodat de app geforceerd gesloten wordt. (dat zie je na paar seconden gebeuren) Dan weer starten. @Amanda CC Dan hoef je niet telkens opnieuw inloggen etc etc.

Zoals we nu weten om het issue te voorkomen (als je het écht wilt voorkomen): app sluiten via instellingen: app sluiten. Als je stopt met kijken. Dus de app 'netjes’ afsluiten. Dan gebeurt het daarna (de volgende keer dat je de app weer start) niet. Maar dat is niet ideaal uiteraard. 


@TV Apps Team, Is dit iets wat alleen op een Samsung televisie optreedt?


@TV Apps Team, Is dit iets wat alleen op een Samsung televisie optreedt?

Samsung, LG en AndroidTV/GoogleTV apps. Maar het verschilt wel per OS. Des te sneller het OS op achtergrond automatisch apps sluit, des te kleiner de kans dat je er last van hebt. Elk OS doet dat weer anders met het beschikbare werkgeheugen natuurlijk van zo'n apparaat. 
Want het gebeurt niet als de app gesloten is en ‘vers’ wordt gestart (met opstartvideo). Dat opstarten duurt dan ook veel langer dan vanuit ‘waar je gebleven was’; vanuit werkgeheugen is vrijwel instant.

Nieuwere TV's met veel werkgeheugen (mogelijk daardoor ook de duurdere), hebben er dus sneller last van, wan die kunnen wellicht wel 10 apps tegelijk open houden in de achtergrond.

Alleen wanneer de app vanuit memory nog open staat (feitelijk multi-tasken) en verder wordt gebruikt op een later tijdstip (uur later, dag later), kan dit gebeuren. Net als onze smartphones dat doen. Soms moeten we daar ook een app even weg-swipen (= proces even killen), dat herkent iedereen denk ik wel op enig moment. Alleen bij een smarttv OS is dat dus back/terug ingedrukt houden.

Én willen we gewoon dat dát niet hoeft zoals dat ook tot voor kort niet hoefde. Want een app netjes afsluiten na gebruik is wel heel… 2010. Maar het werkt voor dit wel even als workaround. 


Goedenavond, ook heb dit probleem nu al een week of 3. Tv opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Maar het lijkt mij niet de oplossing. Alle andere apps werken prima maar Itv knikkerd er de hele tijd uit.

Via WiFi modem staat 5 meter bij de tv vandaan.

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Ook ik heb hier sinds 2 weken exact hetzelfde probleem, zelfs onlangs op aanraden van KPN 2 dure KPN wifi superspots aangeschaft...maakt allemaal niets uit!

 


Goedenavond, ook heb dit probleem nu al een week of 3. Tv opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Maar het lijkt mij niet de oplossing. Alle andere apps werken prima maar Itv knikkerd er de hele tijd uit.

Via WiFi modem staat 5 meter bij de tv vandaan.

Admin: bericht verplaatst naar ander topic

Ook ik heb hier sinds 2 weken exact hetzelfde probleem, zelfs onlangs op aanraden van KPN 2 dure KPN wifi superspots aangeschaft...maakt allemaal niets uit!

 

Zolang die foutcode 403-xxxxx onder de ‘Sorry… Kan de video niet laden..’ staat, is het geen wifi/netwerkprobleem, daar kun je vanuit gaan bij deze smarttv-app. In ieder geval niet bij je thuis. 

Staat die 403-xxxx code er niet onder, dan kan het wifi zijn, of capaciteit, of tijdelijke verstoring en nog meer. Dus dat kan ook zeker wél thuis zijn, maar ook buitenshuis (dus bij ons, KPN).

Dat kon jij en de klantenservice niet weten op dat moment, dat is spijtig. Tevens was er een kleine periode dat beide foutcodes tegelijk er waren, door elkaar heen. Vlak voor 23 mei. Toen was het helemaal onduidelijk helaas.
-Met foutcode moeten we nog oplossen.
-Zonder foutcode is opgelost 23 mei en hebben we geen signalen meer van dat dat structueel nog voorkomt. 


Ik heb af en toe ook deze melding. Wat hier de oplossing is: de app afsluiten via menubalk (linksonderaan) en opnieuw starten.

Hopelijk helpt het bij jullie ook.


@TJS-E  dat werkt bij mij heel soms. Voor nu blijft het heel erg frustrerend in dit gezin. Ging 2 dgn goed, en daarna helaas weer hetzelfde. @Iedereen hoe is het bij jullie? En @TV Apps Team hoe staan we ervoor qua deze bug? 

 


Ik heb het nu bijna elke dag 

Kon wat is dit voor gedoe?


40310110 code wat is de oplossing???


Ik heb af en toe ook deze melding. Wat hier de oplossing is: de app afsluiten via menubalk (linksonderaan) en opnieuw starten.

Hopelijk helpt het bij jullie ook.

Dan heb je een Samsung TV uit 2017, ga ik vanuit.

Dat is nog de enige TV met het menu aan de linker kant en het sluiten van de app dan inderdaad via linksonder gaat.
Bij alle LG en nieuwe dan 2017 Samsungs is het menu naar de bovenkant van het scherm gegaan al een aantal jaren geleden en kun je de app sluiten via rechtsboven. Maar het idee is helemaal hetzelfde inderaad.

We zouden nog graag bevestiging zien van een aantal van jullie zien die vooral de 403-10110 zien en niet tot zelden de 403-10146_64. Als jullie na gebruik van de app (dus als je stopt met kijken, of naar Netflix/Youtube etc wil gaan) deze willen afsluiten via het menu rechtsboven. Of jullie dan nog steeds die 403-10110 krijgen bij het eerstvolgende gebruik van de onze app. Zouden jullie dat willen testen een paar dagen en dan hier vermelden? Van genoeg gebruikers met 403-10146_64 hebben we overduidelijke bevestiging dat dan het issue dan verdwijnt. Dat willen we ook graag zeker weten van 403-10110.

We zijn erg zeker dat de achtergrond van die melding identiek is aan de 403-10146_64; laatsgenoemde kunnen we inmiddels heel makkelijk reproduceren. Die 403-10110 echter nog niet. 

De app wordt aangepast ten aanzien van die 403-10146_64, ontwikkeling is gaande. Tot die tijd is het advies: app sluiten na gebruik. Of, als de melding weer komt, dan de app snel even afsluiten en opnieuw starten.


Ik krijg de code bij het selecteren van een programma binnen de app bij zowel eerste gebruik als na het zappen. 


Ik krijg de code bij het selecteren van een programma binnen de app bij zowel eerste gebruik als na het zappen

Als na het zappen’. Bedoel je daarmee een scenario als:
“Ik was al een uur aan het kijken naar een programma live en zonder dat ik naar andere apps even tussendoor ben gegaan, ging ik zappen naar een ander programma en ineens wil de smarttv app geen kant meer op en geeft constant ‘Sorry, kan de video niet laden. ….’ (403-10110)”

Zo ja, dan willen we heel graag zo'n voorbeeld zien in onze logs en evetueel nog een duidelijkere beschrijving. Dan hebben we een voorbeeld datum en tijdstip nodig met de beschrijving wat daarvoor de situatie was en je forumprofiel dient ingevuld te zijn. En ook dan zijn extra detaild nog welkom, subtiele hints kunnen soms juist zorgen dat we begrijpen wat er mis gaat. 

Vooralsnog gaan we er niet vanuit dat deze error spontaan komt terwijl er vlak daarvoor een werkende app was. Met werkend bedoelen we dat video's nog probleemloos konden worden gestart en spontaan dat binnen pak-em-beet 20 minuten na nog succesvol een video te hebben gestart (elke zap is een nieuwe video start) die foutcode niet zou kunnen plaatsvinden. 


Reageer