Skip to main content

Goedenmiddag. 

Sinds een week of 3 ervaar ik ongemak met tv kijken via de Itv app.

Als ik de tv geheel uitschakel werkt het weer maar na een uur of 2 herhaald het zich en moet ik mn tv weer opnieuw opstarten. 

Alle andere stremming apps werken zonder enig probleem en mn modem is 5 meter verwijderd van de tv. 

 

Om 18.19 uur bij eerste gebruik van de app de fout. 
Na een tijdje gekeken te hebben overgeschakeld naar Netflix. Om 22.36 uur weer de KPN iTV app gestart en wederom de fout dat de video niet geladen kan worden. 


Hier ook weer hetzelfde probleem sinds gisteren. Philips One tv met google/android

als workaroud kan ik de app geforceerd stoppen in instellingen en dan werkt hij wel.


Tips voor één ieder die deze codes 403-10110 en 403-10146_64 krijgen om het iets gemakkelijker te maken zolang wij het issue nog niet verholpen hebben:

Voorkomen van het issue: sluit de app via het kruisje rechtsboven voordat je naar een andere app gaat, of voordat je de tv in stand-by zet (hoe vervelend ook, tot we het anders opgelost hebben werkt dit het best).
Als het issue er toch is: app sluiten via kruisje rechtsboven (‘app sluiten’), of op andere manier de app geforceerd sluiten (back/terug ingedrukt houden bij Samsung/LG) en app weer starten en probleem is weg.

Voorkomen betekent dus een andere manier van afsluiten/andere routine dan je gewend bent, op een moment dat er geen issue is. Ja, dat is niet makkelijk, maar het voorkomt het issue bij volgende keer starten écht.

Dit geldt dus voor de meldingen zoals velen hier met foto's gepost hebben:
-‘Sorry, kan de video niet laden, probeer het later opnieuw’ met (403-10110) erachter
-‘Sorry, kan de video niet laden, probeer het later opnieuw’ met (403-10146_64) erachter

Als je de melding krijgt zonder melding erachter:
-‘Sorry, kan de video niet laden, probeer het later opnieuw’ zónder iets erachter
→ Probeer dan nóg een keer een andere video te starten; meestal krijg je dan wel de melding met bovenstaande foutcodes en geldt die situatie en tips nog steeds
→ Blijf je deze melding zónder iets er erachter consequent houden, is er iets anders aan de hand.

Krijg je de volgende melding:
-‘Sorry, kan de video niet laden, probeer het later opnieuw’ met (Content playback timeout)
→ 
Dan graag in dit topic kijken en eventueel posten. Dit is een ander issue.

Heb je nog iets anders wat niet hierin past, dan graag verder zoeken in andere topics of er zelf één aanmaken. Dan werken de tips hierboven natuurlijk normaliter ook niet. 


Ik markeer deze even als beste antwoord @TV Apps Team, zodat dit bericht direct bovenaan in het topic getoond wordt!


Reageer