Skip to main content

Goedenavond,  ik ervaar al geruime tijd problemen met mijn tv ontvanger, meerdere keren verschillende foutmeldingen, maar krijg m na  ( meerdere keren) herstarten  "aan de praat" het is een gewone ontvanger, geen tv+, en een experiabox v10, sinds aansluiting op glasvezel  ( verbonden via 2 stuks super  wifi en deels bekabeld)  door een monteur aangelegd. Ene keer doet ie t ineens gewoon en dan weer niet. Meerdere malen per week. Nu met  kerst is t helemaal weg. Heb alles gereset, glasvezel kast uit de stekker  gehaald, modem uit,  ontvanger uit, wifi  versterkers, ook reset geprobeerd via mijn kpn etc. Na meerdere malen opstarten, interactieve tv blijft hangen op 70 of 85 procent percentage. Ook na software opnieuw downloaden. Heb alle  apparaten( die eventueel )zouden kunnen storen uit de stekker gehaald. Wifi is top 317 mbps,   zojuist nog een speedtest gedaan.Kan wel kpn tv  kijken via de chromecast .Wat kan ik nog doen, proberen. Wie kan helpen /weet wat ik nog kan doen.Zodat ik de tv aanzet ,gewoon kan kijken. 

 

 

 

Wat zuur dat de tv je zoveel problemen oplevert @Liezet 🙁

Even voor de duidelijkheid: je hebt alléén problemen met de tv? Verder werkt het internet wel goed op alle apparaten?

Als dat het geval is, zou je de tv-ontvanger dan - puur om te testen- toch eens met een rechtstreekse kabel aan willen sluiten, en dus niet meer via de SuperWifi punten? Ben erg benieuwd of het dan goed blijft, dan hebben we even een indicatie in welke hoek we dit moeten zoeken!


Goedenmiddag maja

Bedankt voor uw reactie. 

Heb net contact gehad met de klantenservice van kpn, er gaat een mail via klantenservice naar de back office.

Mijn laatste poging was, na alle resets de 2e tv ontvanger beneden aan te sluiten.

Uitgelegd dat de 2e ontvanger van boven het wel deed toen ik m beneden aansloot.( Boven deed de 2e tv ontvanger het ook gewoon). Die moet zelfs een" groter stuk" overbruggen qua wifi, de super wifi's staan beneden.  Gewoon via de bestaande, door een monteur aangelegde super wifi. Internet doet t prima.  De tv ontvanger beneden wil nu inmiddels niet verder opstarten en krijg ik niet meer uit alleen met de aan uit knop. 

Voorheen veel foutcodes gehad en veel geduld voor ik weer tv kon kijken en meerdere malen per week opnieuw moeten opstarten. 

Dus ik denk, dat een  vaste kabel niet nodig is , omdat de 2e ontvanger wel werkt, via de bestaande aanleg.  Moest t niet zo zijn, koop ik een kabel en leg m over de vloer om te testen  

 

Hoop dat t opgelost wordt en weer zorgeloos tv kan kijken.

 


Ah, zo klinkt het eerder alsof de ontvanger zelf de boosdoener is @Liezet 

Jouw situatie is nu dus al in behandeling bij de back office als ik het goed begrijp, dus ik zal me er niet al te veel meer mee bemoeien nu 😉 Wel ben ik nog even benieuwd naar het volgende: je hebt die van boven beneden aangesloten en dat werkte. Wat gebeurt er als je die van beneden juist boven aan probeert te sluiten? Als hij daar óók niet goed wil opstarten, is wel echt overduidelijk dat de ontvanger zelf het probleem veroorzaakt!


Heeeeel vreemd allemaal , ik sluit nu net de beneden ontvanger boven aan, gaat weer sofware downloaden en opstarten en die doet t weer,  kan m ook weer gewoon aan en uitzetten, huh ???, ( gisteren deed hij t boven ook niet) ik neem m weer mee naar beneden en gaat opnieuw opstarten , doet t beneden nu ook! 

Ben al vanaf augustus in de weer met wel/ niet (goede) tv ontvangst.

Hoop dat ik m morgen en de komende tijd de ontvanger weer aanzet dat hij t doet en blijft doen.

 


Inderdaad vreemd, maar wel mooi @Liezet! Dan lijkt het er op dat de software nu dan toch goed gedownload is, laten we hopen dat alles vanaf nu in orde blijft 😊