Skip to main content
Vraag

Ik krijg regelmatig stb-nmc-400 op de TV

  • 9 September 2024
  • 6 reacties
  • 62 keer bekeken

Goede avond, ik krijg wekelijks dezelfde foutcode , hier is al eerder aandacht aan besteed in het forum maar ik zie geen duidelijke oplossing. Ik heb via de KPN app ingelogd en mijn modem gegevens etc gedeeld en kreeg te lezen dat ik uitstekende wifi heb. Maar hoe komt deze foutcode dan telkens terug? Ik kan op dat moment even wachten en dan komt het wel weer goed maar ik kan ook geen opnames terugzien, kan niet terugspoelen in TV programma’s en dat kan toch niet de bedoeling zijn… Foutcode is: stb-nmc-400

Hi @Marian van Wijk, ik denk graag mee. 

Mag ik van jou weten welke ontvanger jij precies hebt en hoe deze is aangesloten op de modem? Is dit rechtstreeks met een kabel? Of zit daar nog iets tussen, zoals witte adapters in het stopcontact of een switch. Heb je ook de online tool geprobeerd om dit op te lossen? 

 


Dag Alex, dank voor je bericht. Ik stuur je foto;s van de apparatuur die ik heb want ik weet niet eens wat een Ontvanger is. Het modem staat eenzaam in een hoekje op de bank. Die andere 2 staan naast de TV. En de online tool heb ik nog niet geprobeerd..

 


De onderste foto is de tv ontvanger. Deze is bekabeld aangesloten zo te zien.

Waar gaat die kabel naar toe? Rechtstreeks naar de KPN Box die op de hoek van de bank staat?


Je hebt het in ieder geval goed aangesloten. Blijft het powerlampje van de Arris op rood staan steeds? Wat je in ieder geval kunt is de ontvanger resetten. Voordat je dat doet zet de modem op de bank ook even 10 seconden uit, en daarna weer aan natuurlijk. 


Sorry dat ik niet eerder reageerde, ik dacht dat ik een email zou krijgen via KPN dat er een reactie was maar dat was niet zo. Ik kom er morgen op terug. DAnk voor jullie berichten.


Geen probleem, ik hoor het graag van je. 


Reageer