Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg sinds foutcode 6002 als ik met Firefox via de browser TV wil kijken

• January 10, 2026
  • 7 reacties
  • 54 keer bekeken

Eerder vandaag ben ik overgestapt van Chrome op Firefox, vanwege Trump. Ik kijk TV via de browser. Maar nu krijg ik foutcode 6002 en iets met teveel beeldschermen, op alle zenders behalve NPO. Ik heb drie schermen  op mijn PC. Met Chrome kan ik nog wel kijken. Raar toch? 

Een paar jaar terug had ik Ziggo, daarmee had ik geen issues met Frefox. 

Beste antwoord door Xtine

Ik heb firefox verwijderd, helemaal, dan de mozilla ppa geinstalleerd in de sources.list, en nu werkt het. Ook mijn yubikeys werken nu met firefox. Dat snap is gewoon totaal evil. 

7 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

Misschien zijn er teveel apparaten aangemeld? Op https://tv.kpn.com/instellingen/apparaatbeheer kun je ze verwijderen en kijken of het daarna wel werkt.
Waarschijnlijk moet je dan wel opnieuw inloggen nadat je ze verwijderd hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Het ligt aan Widevine, voorzover ik zie. Widevine is een plugin in Firefox die het mogelijk maakt DRM content te streamen, maar die is stuk. Ik denk dat Google Chrome wel DRM content kan streamen omdat ze meer geld hebben dan Mozilla of betere contancten met de content leveranciers, die misschien Google wel vertrouwen maar Mozilla niet. 

Dus ga ik niet meer kijken naar DRM content, en dat betekent dat ik KPN televisie wel kan opzeggen.

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Je kunt eens kijken of Vivaldi iets voor je is: https://vivaldi.com

Wordt gemaakt door een Europees bedrijf (Noorwegen en Ijsland), en heeft dezelfde basis als Chrome (de open source Chromium engine).

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

Als het aan widevine plugin zou liggen, wat gebeurt als je hem kort deactiveert en weer activeert (opnieuw installeert). Niet vergeten hem op altijd actief te zetten.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Xtine, heb je al kans gehad om naar de suggesties hierboven te kijken, van TDN en Jeroen-Bart? We lezen graag of je er daarmee uit gekomen bent!

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 18, 2026

Ik heb firefox verwijderd, helemaal, dan de mozilla ppa geinstalleerd in de sources.list, en nu werkt het. Ook mijn yubikeys werken nu met firefox. Dat snap is gewoon totaal evil. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goed om te lezen dat je een oplossing gevonden hebt ​@Xtine!