Skip to main content

En bij ons het zelfde probleem. Al een aantal keer storing gehad, alles uitgezet en opnieuw opgestart maar na een week komt het probleem weer terug. Begon met foutcode 300 maar nu ook deze fout.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hi @eltinghr en excuses voor de late reactie! Het is helaas enorm druk. 😬

Mocht je de foutmelding nog steeds krijgen, doorloop dan de stappen om de STB-NMC-400 foutcode op te lossen. 
Vaak betekent dit dat de verbinding tussen je tv-ontvanger en je modem niet helemaal super werkt, dus met die stappen moet het opgelost zijn!


Hallo,

Ik kamp al een hele poos met dit probleem. Heb alle aangeboden (kennelijke) “oplossingen” herhaaldelijk doorlopen. Geen structureel resultaat. Foutcode blijft terugkomen. Daarnaast valt ook de internetverbinding (bekabeld) regelmatig kortstondig uit,  iets waar ik voorheen nooit last van mocht hebben…..
Het maken van een binnenkomende telefoonverbinding is eveneens dusdanig traag dat de beller van lieverlee maar ophangt.

Ondanks de resultaten van alle aanbevolen testen denk ik toch dat de oorzaak in het modem zit. 

Modem: KPN Box 12, serienummer LK202999ME560625

Reden waarom ik verzoek om een vervangend modem


Bericht van KPN ontvangen:

Fout in Modem is uitgesloten.
Het zou nog aan de verschillende DVS-verbindingen kunnen liggen….

Dit gaan we nu uitproberen…...


Het zou nog aan de verschillende DVS-verbindingen kunnen liggen….

Die kans is echt heel groot.


Het zou nog aan de verschillende DVS-verbindingen kunnen liggen….

Die kans is echt heel groot.

Die kans is zelfs groter dan gedacht. Ik heb de DSV-adapters omgewisseld van beneden bij het modem naar boven bij de TV-ontvanger en omgekeerd.
Het probleem heeft zich nu al 4 dagen niet meer voorgedaan. De electronica blijft echter een mysterie.  De installatie functioneerde al 6 jaar zonder problemen en opeens niet meer……… Met de oorspronkelijke middelen en zonder wijziging van instellingen het probleem opgelost.
Het telefonisch contact met de klantenservice van KPN heeft toch de oplossing gebracht. DANK!

Rest mij jullie een fijne jaarwisseling te wensen en een voorspoedig en gezond 2024


Ik ben alleen wel bang dat het wachten is op de volgende keer dat deze DVS adapters tot storingen leiden.

Overigens is het goed mogelijk dat jouw kerstverlichting of een andere nieuwe stroomverbruiker de problemen getriggerd heeft 


Ik krijg ook al langer dan een jaar regelmatig de foutcode stb-nmc-400. Laatste week elke dag wel een paar maal en natuurlijk altijd onder voetbal of formule 1. Een tijd terug alles met vaste kabel aangelegd. Alle stappen zoals KPN aangeeft doorlopen (meerdere malen). Ook via de helpdesk. Ik ben er helemaal klaar mee en overweeg om over te stappen naar een andere aanbieder omdat ik begrepen heb dat alleen bij KPN dit probleem speelt. 


Dat us een melding die we niet meer zo vaak zien @Henry1968 . Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem of gebruik je een switch?


Joep1965,

Ja vaste kabel van router via switch naar tv ontvanger. Ook draadloos geprobeerd en toen nog meer storingen en uitval. 


Joep1965,

Ja vaste kabel van router via switch naar tv ontvanger. Ook draadloos geprobeerd en toen nog meer storingen en uitval. 

Welke switch? Die switch moet igmp snooping ondersteunen. Dus wat is het merk en type?