Skip to main content
Beantwoord

Ik krijg vaak bevroren beeld op de Samsung app, ook in de opnames.

• December 9, 2025
  • 3 reacties
  • 27 keer bekeken

Hallo, ik ben teruggegaan naar KPN voor ditmaal een betere prijs. Nu gebruik ik de app op Samsung televisie. Voorheen hadden we een kastje ervoor. Met regelmaat staat het beeld stil. Zelfs in de opnames. Als het beeld terugkomt lijkt het net 1985 zo blurrie. Ik heb een 400 mbit glasvezellijn dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb bedraad de tv aangesloten. Met netflix HBO en disney+ geen enkel probleem. Ook moet ik sinds kort vaak opnieuw inloggen. Loop hier niet warm voor KPN.

Is het beter een kastje te bestellen? Want de app blijft in gebreken. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Berrynieuw. Dat is niet zo fijn tv kijken als het beeld om de haverklop stil staat. Ik snap dat je daar graag wat meer over wilt weten. 

Je geeft aan dat de tv met een ethernetkabel is verbonden, maar gaat die kabel rechtstreeks naar het modem of zit er nog een switch of Wifi versterker tussen? Dat zou mogelijk nog iets kunnen verklaren. De reden dat HBO en Netflix geen last van haperende streams hebben, komt doordat zij een grotere buffer gebruiken. De KPN tv app heeft niet zo'n grote buffer en is daardoor gevoeliger voor onstabieler netwerksignaal. 

Verder is het wel zo dat de Samsung tv app niet zoveel aandacht meer krijgt. Dat komt omdat we volgend jaar (waarschijnlijk) bezig gaan met de nieuwe TV+ app voor deze tv. Dus als het mogelijk is, zou je ervoor kunnen kiezen om een tv-ontvanger aan te sluiten. Deze is wat verder door ontwikkelt dan de tv app en kan beter omgaan met fluctuaties in het signaal.

Laat maar weten of je zo voldoende weet of nog met vragen zit!

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 9, 2025

Hallo ​@Berrynieuw ,

Als het goed is, heb jij ook een TV-ontvanger in bruikleen gekregen, waarschijnlijk de KPN TV+-ontvanger (DIW 7022). Sluit die ontvanger eens aan op jouw TV en check of dat beter werkt.  

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 9, 2025

Dank voor je antwoord

Die heb ik op onze tv boven zitten maar ik zal het eens proberen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 11, 2025

Hoi ​@Berrynieuw. Dat is niet zo fijn tv kijken als het beeld om de haverklop stil staat. Ik snap dat je daar graag wat meer over wilt weten. 

Je geeft aan dat de tv met een ethernetkabel is verbonden, maar gaat die kabel rechtstreeks naar het modem of zit er nog een switch of Wifi versterker tussen? Dat zou mogelijk nog iets kunnen verklaren. De reden dat HBO en Netflix geen last van haperende streams hebben, komt doordat zij een grotere buffer gebruiken. De KPN tv app heeft niet zo'n grote buffer en is daardoor gevoeliger voor onstabieler netwerksignaal. 

Verder is het wel zo dat de Samsung tv app niet zoveel aandacht meer krijgt. Dat komt omdat we volgend jaar (waarschijnlijk) bezig gaan met de nieuwe TV+ app voor deze tv. Dus als het mogelijk is, zou je ervoor kunnen kiezen om een tv-ontvanger aan te sluiten. Deze is wat verder door ontwikkelt dan de tv app en kan beter omgaan met fluctuaties in het signaal.

Laat maar weten of je zo voldoende weet of nog met vragen zit!