Skip to main content

Als geboren Drent zou ik graag RTV Drenthe ontvangen in Brielle. Jullie bieden wel 90% bull shit zenders aan, maar degenen waar met mij velen van zouden genieten niet. Ziggo doet het wel, een reden om over te stappen. 

Hallo @eef49 ,

Daar wordt wel vaker om gevraagd. Maar KPN heeft er jaren terug voor gekozen om regionale zenders alleen nog maar door te geven in de provincie zelf plus de aangrenzende provincies. 
 

Een alternatief is om RTV Drenthe te kijken via internet. 
https://www.rtvdrenthe.nl/tv-radio/tv/overzicht


Hallo @eef49 ,

Daar wordt wel vaker om gevraagd. Maar KPN heeft er jaren terug voor gekozen om regionale zenders alleen nog maar door te geven in de provincie zelf plus de aangrenzende provincies. 
 

Klopt niet helemaal, in Gelderland heb je alleen Flevoland erbij. Eén enkele provincie die geheel op Amsterdam is gericht. Ik zou liever RTV Oost of Omroep Brabant zien (of echt alle aangrenzende provincies, dan heb je in Gelderland al half Nederland 😉)


Hallo @eef49 ,

Daar wordt wel vaker om gevraagd. Maar KPN heeft er jaren terug voor gekozen om regionale zenders alleen nog maar door te geven in de provincie zelf plus de aangrenzende provincies. 
 

Klopt niet helemaal, in Gelderland heb je alleen Flevoland erbij. Eén enkele provincie die geheel op Amsterdam is gericht. Ik zou liever RTV Oost of Omroep Brabant zien (of echt alle aangrenzende provincies, dan heb je in Gelderland al half Nederland 😉)

@XS4-Arjan

Dan heb je het nu over Digitenne. 
 

Ik ben in mijn reactie uitgegaan van de situatie bij KPN TV. Dan zou je in Gelderland juist heel veel regionale zenders moeten kunnen ontvangen: Oost, Flevoland, L1, Brabant, Utrecht, West en als extra Fryslan. Dat wordt als enige regionale zender wel landelijk doorgegeven. 


Hallo @eef49 ,

Daar wordt wel vaker om gevraagd. Maar KPN heeft er jaren terug voor gekozen om regionale zenders alleen nog maar door te geven in de provincie zelf plus de aangrenzende provincies. 
 

Klopt niet helemaal, in Gelderland heb je alleen Flevoland erbij. Eén enkele provincie die geheel op Amsterdam is gericht. Ik zou liever RTV Oost of Omroep Brabant zien (of echt alle aangrenzende provincies, dan heb je in Gelderland al half Nederland 😉)

@XS4-Arjan

Dan heb je het nu over Digitenne. 
 

Ik ben in mijn reactie uitgegaan van de situatie bij KPN TV. 

Klopt, Digitenne. Ik kijk toch geen RTL 😅
Ik denk dat het logischer is dat je uit gaat van KPN TV


Bij Digitenne heeft de NPO (!) slechts ruimte voor één extra regiozender. Daar is dus een keuze in gemaakt. Woon je echter 'redelijk' in de buurt van Overijssel en je antenne staat buiten op ca 5 meter hoogte dan zou je ook de 'oost' mux van de NPO moeten kunnen krijgen. 

Je hebt dan wel 2 x NPO 1,2,3 maar extra regiozenders. 

Mijn tante had in Empe, Gelderland, omroep oost.

Bij itv is Oost er wel @XS4-Arjan .

Nota bene! Alleen digitenne is € 18. Itv is in de huidige propositie 12,50.....

Gelderland
TV Gelderland 506 /884
TV Utrecht 511 /887
TV Brabant 507 /886
L1 TV 508 /891
oost 504 /883
TV Rijnmond 513 /890
TV West 512 /889
TV Flevoland 505 /885
Omrop Fryslân** 502 /880


Bij Digitenne heeft de NPO (!) slechts ruimte voor één extra regiozender. Daar is dus een keuze in gemaakt. Woon je echter 'redelijk' in de buurt van Overijssel en je antenne staat buiten op ca 5 meter hoogte dan zou je ook de 'oost' mux van de NPO moeten kunnen krijgen. 

Je hebt dan wel 2 x NPO 1,2,3 maar extra regiozenders. 

Mijn tante had in Empe, Gelderland, omroep oost.

Bij itv is Oost er wel @XS4-Arjan .

Gelderland
TV Gelderland 506 /884
TV Utrecht 511 /887
TV Brabant 507 /886
L1 TV 508 /891
oost 504 /883
TV Rijnmond 513 /890
TV West 512 /889
TV Flevoland 505 /885
Omrop Fryslân** 502 /880

Ik denk dat Arnhem te ver weg is van Overijssel, plus dat ik “om” de Veluwezoom heen moet kijken voor Overijssel. Misschien eens testen met de antenne bovenop het dak (staat nu in de tuin op 2m hoogte tussen de huizen).
Gelukkig is er een iptv stream van RTV-Oost, dus we zijn niet helemaal verstoken van nieuws uut Twente


@eef49 

Zo drastisch (provider) hoeft de overstap niet. 

NLziet heeft ook alle regionale zenders. Dat kan gewoon met internet en eventueel vaste telefoon van kpn.


Hallo @eef49 al een ruim aantal jaren geleden is er vanuit KPN de keuze gemaakt om om regionale zenders alleen nog maar door te geven in de provincie zelf plus de aangrenzende provincies. Ik verwacht hier niet snel een verandering in. 

Ik zie dat enkele community leden alternatieven hebben geboden maar je wel mee uit de voeten kunt. 


Ik zoek geen alternatieven, ik wil gewoon via de tv naar Nederlandse zenders kijken. We wonen in NEDERLAND en hij lijkt mij heel logisch dat de Nederlandse zenders bij voorkeur via de normale route op tv worden uitgezonden. Er worden tig zenders aangeboden waar geen hond naar kijkt. Die zullen echter door allerlei reclames voordeliger zijn voor KPN dan voor de kijker.


ik wil gewoon via de tv naar Nederlandse zenders kijken

Dat kan via de tv maar niet allemaal bij kpn. 

Ikzelf heb ze via de tv alle 13. Met NLziet. Ik heb dat er om diverse redenen bij, maar het kan ook in plaats van kpn tv. 


Reageer