Skip to main content

Welke tv ontvanger van KPN heeft nog teletekst ondersteuning?
De teletekst App is voor ons geen oplossing.
Ik wil gewoon met de knop op de afstandsbediening teletekst kunnen ontvangen.

Hallo @R.dbest ,

Op de oudere KPN-TV-ontvangers zit die knop wel. Maar KPN ruilt jouw huidige ontvanger niet om voor een oudere ontvanger. 
 

Bij Digitenne heb je trouwens ook een teletekstknop op de afstandsbediening zitten. 
 

Maar overweeg eens om gebruik te maken van de NOS-teletekst-app op jouw mobiele telefoon. Zelf gebruik ik die app al jarenlang. Het is de app die ik het meest gebruik op mijn telefoon. 


Ik wil gewoon met de knop op de afstandsbediening teletekst kunnen ontvangen.

Dat kunt u vergeten. Dat is geschiedenis. 

Heel teletekst is over een paar jaar waarschijnlijk geschiedenis. Meeste zenders zijn er al mee gestopt. Ziggo heeft het ook niet meer op de nieuwste ontvangers. 


Ik wil gewoon met de knop op de afstandsbediening teletekst kunnen ontvangen.

Dat kunt u vergeten. Dat is geschiedenis. 

Heel teletekst is over een paar jaar waarschijnlijk geschiedenis. Meeste zenders zijn er al mee gestopt. Ziggo heeft het ook niet meer op de nieuwste ontvangers. 

Ik zit niet bij Ziggo, maar bij KPN. de App is voor ons geen oplossing.
Jammer voor KPN en hun overstap naar de nieuwe tv+ ontvangers. Wij gaan deze niet gebruiken


Hallo @R.dbest ,

Op de oudere KPN-TV-ontvangers zit die knop wel. Maar KPN ruilt jouw huidige ontvanger niet om voor een oudere ontvanger. 
 

Bij Digitenne heb je trouwens ook een teletekstknop op de afstandsbediening zitten. 
 

Maar overweeg eens om gebruik te maken van de teletekst-app op jouw mobiele telefoon. Zelf gebruik ik die app al jarenlang. Het is de app die ik het meest gebruik op mijn telefoon. 

Jammer voor uw antwoord, helaas is het niet de antwoord op mijn vraag.
de App gebruiken is voor ons niet haalbaar


Hallo @R.dbest 

 

Gaat het echt om teletekst of om de ondertitels via teletekst?

Ondertitels kan je namelijk wel aanzetten op de TV+ box maar dat gaat op een andere manier:

 


Hallo @R.dbest 

 

Gaat het echt om teletekst of om de ondertitels via teletekst?

Ondertitels kan je namelijk wel aanzetten op de TV+ box maar dat gaat op een andere manier:

 

Het gaat echt om de teletekst.
Zowel op de NPO zenders als op de regionale omroepen en op de Duitse zenders.
Via de App is alleen de NPO voorzien van teletekst.
Alleen is een digibeet en gebruik van Apps geen succes.
Het gevolg is te veel frustraties.
En dat is het ons niet waard.

 


Bij Ziggo is er ook geen teletekst knop meer. Maar moet je ook het menu oproepen en dan teletekst kiezen. 

NB ook mijn moeder van nu 86 gebruikt alleen nog de nos teletekst app op haar telefoon. Dat werkt veel sneller. De telefoon is altijd al aan. En de pagina's komen direct. 

Bij de tv moet je, even uitgaand van de oude situatie, van de zender waar je naar kijkt naar npo 1,2 of 3. Dan teletekst aanzetten. Vervolgens steeds wachten op de pagina's. Wisselpagina's zijn dan lastig te lezen. Vaak net niet genoeg leestijd.

Zelf heb ik de app TEXT TV erop gezet. En ook op mijn telefoon. Teletekst van alle zenders die dat nog hadden. Uitgezonderd van de 5 regionale zenders. Echter hier heeft NH al jaren geen teletekst meer. Daar gebruik ik de app van op mijn telefoon. 


Hallo @R.dbest ,

Op de oudere KPN-TV-ontvangers zit die knop wel. Maar KPN ruilt jouw huidige ontvanger niet om voor een oudere ontvanger. 
 

Bij Digitenne heb je trouwens ook een teletekstknop op de afstandsbediening zitten. 
 

Maar overweeg eens om gebruik te maken van de teletekst-app op jouw mobiele telefoon. Zelf gebruik ik die app al jarenlang. Het is de app die ik het meest gebruik op mijn telefoon. 

Jammer voor uw antwoord, helaas is het niet de antwoord op mijn vraag.
de App gebruiken is voor ons niet haalbaar

Ik bedoelde de NOS-app-teletekst. Die app is supersnel en reuze handig.

 


Je kan de app op de Sagemcom Diw7022 (KPN tv+ box) toevoegen.

App NOS teletekst zit er al standaard op.

 

Verder via internet, mobiel, etc. kan je teletekst bekijken.

Van alle zenders die het nog hebben.

 

O.a. BBC is er jaren geleden al mee gestopt.

NOS heeft hem (tot mijn verbaring) recent nog geüpdate. 


Hoi @R.dbest, op deze afstandsbediening zit inderdaad geen knop voor teletekst. Teletekst is wel beschikbaar als app voor de TV+ Box zoals de anderen al genoemd hebben. Via die weg kan je teletekst wel lezen, het gaat alleen op een iets andere manier. 


Reageer