Skip to main content

Waarom de knop om je direct naar tv te sturen, weglaten in de nieuwe afstandsbediening? Nu moet je 2x een handeling doen. Maar heb wel disney+ en een radioknop op de afstandbediening? Waarom zinloze app knoppen wel en geen gebruiksmakkelijke knoppen op de ab? 
 

snap dit niet. 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

Ik gok de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Druk op de home knop en daarna het nummer van de zender die je wilt zien.


Ik heb de tv knop op de oude ontvanger weinig gebruikt.

Als je van een radio zender naar tv zender wilt toets ik gewoon het kanaal nummer in. En vice versa. Radio knop voor mij trouwens ook overbodig. Disney en Netflix zijn gewoon heel slim. Zullen er wel vergoeding voor betalen. 

Vanuit de meeste menu schermen kun je naar een live tv of radio zender door gewoon het nummer in te toetsen. 

Ik onderschrijf de handeling die Joop beschrijft volledig!


@PeterG 

Ik heb zowel de tv als de radio knop op de “oude” ab nooit gebruikt.

 

En als hij op een zender staat, of het nu radio of tv is, als je het nummer van de zender intikt die je wilt horen of zien, gaat hij er meteen na toe.😉😊


Dat werkt idd joop  maar soms gaat het tv kastje zich dan opnieuw opstarten . heb dat trouwens alleen alleen als ik home knop en 1 gebruik  

toch jammer dat ze de tv knop niet meer terug hebben laten komen op de nieuwe ab  

 

is er trouwens ook een ab waar de cijfers aan de bovenkant van de ab staan? Ik heb megahanden en nu zappen maakt het lastig hierdoor  


Er is maar één type afstandsbediening voor de Sagemcom. 


Dag Peter, dat is jammer. 
maar goed, wie weet dat ze het bij een volgende upgrade weer teruggaan naar oude ab. 
Moet nu die ab vast houden met anderhalve vinger. Zijn ergere dingen op de wereld en op een schaal van 1 en wereldvrede, komt mijn probleem niet in dit rijtje voor. 
 

 


Zo laag hoef je 'm toch niet vast te houden?

En het kan ook zonder vasthouden. Bij mij ligt hij naast me op de bank of op het tafeltje en dan druk ik gewoon zo de knoppen in.

 


Peter, ik denk dat mijn handen iets groter zijn dan die van jou. Met jouw handjes had ik niet tegen mijn probleem aangelopen. 


Kijk eens waar ik mijn wijsvinger heb en jij.

Ik laat 'm doorgaans naast me liggen. 

 

Ik moet de eerste afstandsbediening die goed in één hand te houden en met diezelfde te bedienen nog tegen komen. 


Dag Peter,

 

je hebt gelijk. 


Ik ben deze tegen gekomen, ziet er goed uit, ergonomic design, heeft bluetooth en IR, lijkt een waardiger logitech harmony concurrent. 

 


@TDN 

Maar die kan je niet gebruiken met de Sagemcom DIW7022


@joop2011 Ik weet het niet omdat ik niet heb, maar de AB kan 4 BT-profielen opslaan en heb ook leer-functie, ie heeft ook led-scherm dat man hem kan gebruiken in volledige donkerheid


PeterG schreef:

Ik moet de eerste afstandsbediening die goed in één hand te houden en met diezelfde te bedienen nog tegen komen. 

De afstandsbediening van de ZXV8001 lag mijns inziens pas goed in de hand. Ik zou willen dat ze dat design naar de TV+ Box zouden brengen.

En wat te denken van de LG magic remote.

Overigens zou ook ik de TV knop heel graag terug zien. Ik heb ook ooit voorgesteld om de radioknop te hernoemen naar TV/radio. Zie ook punt 22 en 59 van de feature requests TV+.


Ik ben deze tegen gekomen, ziet er goed uit, ergonomic design, heeft bluetooth en IR, lijkt een waardiger logitech harmony concurrent. 

 

Deze is helemaal niet te doen met grote handen. 


Dat is hetzelfde probleem als bij onze oranje vriend, de programmeurs maken hele mooie menu's en alles, maar ze vergeten de hoofdzaak en dat is dat de box bedoeld is om TV te kunnen zien.
Daar schijnen ze geen boodschap aan te hebben als hun menu e.d. er maar mooi uitziet.

Ik mis die TV-knop ook.
Ook vind ik het niet eens handig al die grote  plaatjes bij het menu, waarom niet op de oude vertrouwde manier zoals in de oudere ontvangers, dat was duidelijker en overzichtelijker.
En dan een Android systeem…. wat was mis met het oude systeem (was dat niet Linux?)

Maar goed over het algemeen ben ik wel tevreden over de TV+ en heb weinig moeilijkheden er mee.
Maar als de KPN weer met een ontvanger komt met de oude menustructuur dan ga ik snel daar op over.


Idd! Al die grote plaatjes, maken het onoverzichtelijk voor mij. Vind wel dat ik beter beeld heb en mijn apps laden beter met het nieuwe kastje. 
ik had trouwens ook graag de zenderweergave op het kastje gehad. Maar dat is een enkel groen puntje geworden. 
 


Dat laatste zit er niet meer op, vanwege de energiebesparing zegt men, maar wat kost dat nou?
Dat lijkt me onzin, ik denk dat het vanwege de ruimte in dat kleine kastje is.


Dat laatste zit er niet meer op, vanwege de energiebesparing zegt men, maar wat kost dat nou?

2,3 miljoen tv klanten? Dat scheelt behoorlijk. En het kastje kan een stuk kleiner.

 

En dit ook inderdaad.

ik denk dat het vanwege de ruimte in dat kleine kastje is.

Er zit al sinds oktober 2019 geen display meer op voor de nieuwe klanten. Eerst 5202 en nu de 7022.


Dat laatste zit er niet meer op, vanwege de energiebesparing zegt men, maar wat kost dat nou?

2,3 miljoen tv klanten? Dat scheelt behoorlijk. En het kastje kan een stuk kleiner.

Ja dan wel natuurlijk, maar ik rekende mijn eigen kosten en dat is praktisch niets.
Maar in de zin van algehele energiebesparing is het natuurlijk wat anders.