Skip to main content

Bij de nieuwe tv ontvanger mis ik echt het diplay waarin de zenders weergegeven worden. Dit weergave van de tijd vind ik niet z'n probleem. Maar dat er geen weergave meer is van de zenders zowel van tv als radio vind ik echt slecht.

Op de Arris VIP 5202 en op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) zit inderdaad geen display.

Je kan ze ook uit het zicht zetten. 

 


Al sinds oktober 2019 levert kpn voor nieuwe klanten decoders zonder display. Dit scheelt ook stroomverbruik. Individueel niet veel maar al die zeker 3 miljoen ontvangers scheelt behoorlijk natuurlijk.

En volgens mij is het voor de tv zenders niet zo'n punt. Die zie je op het tv scherm. Uitgezonderd de BBC ook nog met logo, dus zie je ook welke zender je aan hebt.

En als je bij de radio even niet meer weet welke zender je aan hebt kun je blijven luisteren totdat ze een jingle laten horen, meestal vaker per uur. Of tv een aan of gewoon het 3 cijferige nummer intoetsen. Ook daar hoef je geen display bij te hebben.

Trouwens: geen enkele provider heeft nog een display. Bij Ziggo is sinds de Next geen display. En de Next Mini, nog kleiner dan die van kpn, heeft er ook geen.

Ook Odido is display loos.


Het is niet waar dat geen enkele provider displayloos levert. Budgetthuis heeft wel een ontvanger met  display. Jammer dat ze geen snelheid kunnen leveren anders was ik wel bij ze gebleven.


@wat niet bevalt

 

Internet Glasvezel Budget huis 50 Mb/s € 43,-- (100/100 Mb/s € 45,--)

Internet Glasvezel KPN   100 Mb/s  € 42,50

 

Interactieve tv KPN via Budget Huis € 15,--

Interactieve tv KPN (KPN tv+) € 12,50

 

Ze noemen zich Budget huis.

 

De tv ontvanger die Budget huis levert is de Arris 2952

Op zich een goede tv ontvanger, maar wel een oudje.

KPN had deze ook. (en is bij KPN opgevolgd door de Arris 5202 en daarna door de Sagemcom DIW7022 (beide geen display))


Budget Thuis levert de oude Arris VIP2952 @wat niet bevalt . Die zijn vrij oud. KPN levert ze sinds oktober 2019 al niet meer voor nieuwe klanten. 

De kans is groot dat je bij Budget Thuis ook een opgeknapte krijgt. Budget Thuis had ik bewust buiten beschouwing gelaten. 

Display op tv ontvanger nogal overbodig. In de slaapkamer had ik er een zakdoek overheen. 

En op beide sowieso de klok uit.

Tv zender zie je op de hele grote display al 🖥️.

Display gebruikt ook nog eens extra stroom. Met klok is de stand by met meeste verbruik.


En @PeterG zoals ik al vermelde is Budget thuis ook duurder dan KPN.

Dus een oude KPN tv ontvanger (Arris 2952) en waarschijnlijk ook een oude modem / router, zijn ze ook duurder. 


Reageer