Skip to main content
Beantwoord

Ik mis KPN TV + terwijl ik al jaren klant ben

• August 23, 2025
  • 10 reacties
  • 219 keer bekeken

Ik ben al meer dan 20 jaar klant bij KPN maar ik heb nog steeds geen nieuwe TV+ box gekregen. Ondanks het feit dat ik maandelijks meer dan 90 euro betaal voor televisie en internet en daar nu niet optimaal gebruik van kan maken. Drie voorbeelden: 1) ik heb een abonnement op Disney + maar kan dat alleen op mijn laptop bekijken omdat mijn Samsung uit 2015 geen Disney app heeft, 2) streamen van content van Prime naar mijn televisie hapert omdat mijn google chrome minder functioneert dan die in het TV + kastje zit en 3) ik kan geen gebruik maken van de vertaalde ondertiteling die KPN aanbiedt bij Nederlandstalige programma's op verschillende zenders.

Hoe kan ik 1 van mijn huidige 2 gehuurde kastjes omwisselen voor een KPN TV + box??

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Paul Bogey, wat leuk dat je interesse hebt in de KPN TV+ Box! Ik snap het heel goed hoor.

Je geeft aan nu nog oudere tv-ontvangers te hebben. Dat betekent ook dat je een ouder abonnement hebt. Daarmee is het niet mogelijk om een KPN TV+ Box te ontvangen, zoals hierboven ook al is aangegeven door de community. Jouw abonnement zal moeten worden omgezet naar een nieuw type abonnement. Dat kan als je contractvrij bent. Je kunt daarvoor contact opnemen met onze klantenservice. Maak een belafspraak, dan bellen we jou op een moment dat het jou uitkomt,.

10 reacties

• August 23, 2025

Bellen naar KPN en zeggen dat je over wilt naar de nieuwste abonnementsvorm. 

Dit kan alleen als je contractvrij bent. Als je onlangs verlengd heb zal je eerst het contract uit moeten zitten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 23, 2025

@Paul Bogey 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) wordt geleverd met het abonnement KPN tv+

Ik denk dat u nog een ouder abonnement heeft.

Als u contractvrij bent, kunt u het abonnement omzetten naar KPN tv+

Bel gratis 0800-0402

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 26, 2025

Hi ​@Paul Bogey, wat leuk dat je interesse hebt in de KPN TV+ Box! Ik snap het heel goed hoor.

Je geeft aan nu nog oudere tv-ontvangers te hebben. Dat betekent ook dat je een ouder abonnement hebt. Daarmee is het niet mogelijk om een KPN TV+ Box te ontvangen, zoals hierboven ook al is aangegeven door de community. Jouw abonnement zal moeten worden omgezet naar een nieuw type abonnement. Dat kan als je contractvrij bent. Je kunt daarvoor contact opnemen met onze klantenservice. Maak een belafspraak, dan bellen we jou op een moment dat het jou uitkomt,.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2025

Hoi Denise,

Je bedoelt met een ouder abonnement niet een technisch verouderd abonnement toch?  Maar waarschijnlijk een abonnement met oudere voorwaarden? Ik ben zo bang dat als je naar een nieuw abonnement gaat dat je dan voordelen gaat missen die ik nu al jaren heb (gratis Spotify, 200 Mbit voor half geld). Dan zou een omzetting naar een nieuwe abonnementsvorm een verkapte prijsverhoging zijn voor een nieuwe TV box (wat wettelijk niet is toegestaan). Kun je garanderen dat ik bij een nieuw type abonnement niet meer hoef te gaan betalen?

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 27, 2025

Bij het nieuwe abonnement horen inderdaad nieuwe voorwaarden. De nieuwe abonnementsvorm is a la carte. Dit in tegenstelling tot de oudere abonnementsvormen wat uit complete pakketten bestond. Je kunt het abonnement zelf samenstellen op de site. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2025

Laat ik je uit één droom helpen. Laat je niet misleiden door gratis op de factuur, want voor Spotify betaal je al enkele jaren het volle pond. Je hebt nu Spotify Premium (à € 12,99, niet gespecificeerd in Alles-in-1).

Bij kpn: gratis is eigenlijk inbegrepen. 

200 Mb/s kost in het nieuwe abonnement maar 43,50. Voor 100 betaal je 42,50. 

Dit is de prijsstelling van het huidige abonnement waar TV+ in zit.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 28, 2025

@Paul Bogey 

Zie schema boven i.v.m. nieuwste abonnement KPN tv+

Internet FTTH 200 / 200 € 43,50

1 KPN tv ontvanger (Sgemcom DIW7022 (KPN tv+ box)) ¤ 12,50

Spotify is niet meer gratis.

Eventueel 2de KPN tv ontvanger (DIW7022) € 6,--

Als je ook mobiel van KPN hebt, kan je Netflix gratis (zonder extra kosten) erbij krijgen.

Ik heb 2 x mobiel van KPN en 2 KPN tv ontvanger en ik heb Netflix standaard er gratis bij.

Verder heb ik KPN veilig voor 5 apparaten, pluspakket, etc.

Ik betaal € 62,50 per maand

De kans is heel erg groot dat u ook goedkoper uit bent.

Spotify kan je de gratis versie krijgen (gaat automatisch) of tegen betaling de premium versie.

Bel gratis 0800-0402 om het abonnement aan te passen.

Want als je Spotify nog gratis hebt, dan heb je een heel out pakket en betaal je (denk ik) momenteel veel meer.

• August 28, 2025

Ik ben zo bang dat als je naar een nieuw abonnement gaat dat je dan voordelen gaat missen die ik nu al jaren heb (gratis Spotify, 200 Mbit voor half geld). Dan zou een omzetting naar een nieuwe abonnementsvorm een verkapte prijsverhoging zijn voor een nieuwe TV box (wat wettelijk niet is toegestaan). Kun je garanderen dat ik bij een nieuw type abonnement niet meer hoef te gaan betalen?

Niemand gaat jouw zomaar wat garanderen. Als je hier een schermafdruk plaatst van pagina 2 van de factuur, dan kunnen we je zeggen wat de nieuwe abonnementsvorm jou gaat kosten.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • August 28, 2025

Lastig, lastig.

- streamen van prime/disney+, enz: koop een Google Chromecast TV (HD/4K-variant, mits nog verkrijgbaar), of de nieuwe Google Streamer. Kun je ook meteen de KPN TV+-app op installeren en gebruiken. En gebruik je TV eigenlijk als "monitor". Echter veel opnames kun je alleen via een kastje afspelen. Zo'n Google ding moet je beschouwen als een smartphone, de app erop en gaan met die banaan. En zo'n TV+-kastje is precies hetzelfde. Alleen kun je uitsluitend daarmee alle opnames afspelen. En uitsluitend op die kastjes 18+ zenders. Die zitten niet in de app.

- ander kastje is nieuw abbo, met beperkt en veel lagere korting dan als "nieuwe" klant.

- bij nieuw abbo vervallen alle oude kortingen.

Alles onder de streep, ik heb ook een oud abbo (gratis telefoon, die ik al jaren niet meer heb) en ben serieus aan het denken om met Black Friday een switch te maken naar een andere provider vanwege de kortingen en persoonlijk betere zenderpakketten.

Bij het veranderen van mobiele provider 2 jaar geleden, verviel het TV pluspakket, wat bleek die ene zender miste ik niet eens.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Nee, garanderen dat je dezelfde prijs blijft betalen, kan ik niet. De huidige abonnementen hebben andere voorwaarden dan het abonnement dat je nu nog hebt. En bij andere voorwaarden horen ook andere prijzen. Het is denk ik het beste als je zelf controleert wat jij gebruikt en welke prijzen erbij zouden horen als je dit in een nieuw abonnement zou gieten. Als je hier hulp bij wilt, dan kan je ook altijd contact met onze klantenservice opnemen. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.