Skip to main content
Beantwoord

Ik mis wat instellingen en opties op de TV+ Soundbox

• August 16, 2025
  • 9 reacties
  • 163 keer bekeken

Bij de kpn tv+ soundbar mis ik na deze overgang veel instellingen. Vooral geluids instellingen. 

Ik zou heel graag in een update ook een soort equalizer zien waarin de hoog midden en laag appart kan instellen en wellicht ook nog dolby of spatial geluit en spraak instellingen.

Ook mis is een instelljng om met apparaten de soundbar te koppelen naar blue 

Toog. Nu moet je een koppeling malen via de soundbar naar mobiel en andersom kan niet

Ik vind de kwaliteit van het geluid echt erlrg tegen vallen in combinatie met het merk b&o en de 5 euro extra huurkosten per maand. Als hgeluidsunstellingen Niet verbeteren ij volgende update gaat hij terug en schaf ik een osse soundbar aan

Beste antwoord door Erik van KPN

Hey ​@BarryKanters, welkom! Jeff legt al uit hoe je de bluetooth koppeling tot stand kunt brengen zodat je geluid vanaf een ander apparaat op de Soundbox kunt afspelen. Dus dat heb ik bij dezen als antwoord gemarkeerd.

Peter heeft verder gelijk hierin:

De wens voor een equalizer ligt bij de ontwikkelaars. 

Verder is daarin op dit moment nog niets bekend.

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 16, 2025

Laten we 'm vooral Soundbox noemen. Een soundbar is wat anders. 

Als je de Soundbox als Bluetooth speaker voor bijvoorbeeld apps op je telefoon wilt gebruiken dan staat dat standaard aan op de Soundbox. Je telefoon koppelen is voldoende.

Zet de box op stand-by en koppel vervolgens via je telefoon. 

Volgens mij heeft ​@Michel.uit.Arnhem zo'n Soundbox. Hij kan je dan preciezer informeren. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 16, 2025

Als in met een mobiel scan op bleutooth zie ik deze soundbox er niet bij staan. Pas na instellen op box dat ik wil connecten met een andera apparaat, kan ik een ‘vaste’ koppeling tot stand brengen. Lijkt me niet de bedoeling dat het zo omslachtig gaat.  Moet toch standaard staan de broadkasten en vindbaar zijn voor andere blutooht apparaten?

Of is er misschien een nieuwe update die nog niet actief is waar een hoop basis bepertkingen zijn uitgehaald?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 16, 2025

Je zult 'm toch eenmalig moeten connecten. Ze moeten elkaar wel kennen. 

Als ze elkaar eenmaal kennen kun je de verbinding via de telefoon (de)activeren.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Laten we 'm vooral Soundbox noemen. Een soundbar is wat anders. 

Als je de Soundbox als Bluetooth speaker voor bijvoorbeeld apps op je telefoon wilt gebruiken dan staat dat standaard aan op de Soundbox. Je telefoon koppelen is voldoende.

Zet de box op stand-by en koppel vervolgens via je telefoon. 

Volgens mij heeft ​@Michel.uit.Arnhem zo'n Soundbox. Hij kan je dan preciezer informeren. 

Hoi ​@PeterG 

Ik weet niet waar je het vandaan hebt gehaald, dat ik ook een KPN TV+ Soundbox in huis zou hebben staan, want dat is namelijk helemaal niet het geval.

Ik heb al lange tijd Apple TV 4K in huis staan, en via deze mediabox verloopt alles.

Over de KPN TV+ Soundbox kan ik heel weinig vertellen, omdat ik hem nog nooit heb gehad.
Ik heb een dure soundbar bij mij LG OLED televisie staan, eveneens van LG, die veel beter geluid voort brengt dan de KPN TV+ Soundbox.

Dus TS ​@BarryKanters kan ik er niet bij helpen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 16, 2025

Oh, er is een kpn monteur die hem heeft. Maar wie weet ik dan ook even niet. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 16, 2025

Hè hè 

Wie zoekt…

Misschien kan ​@ikheetjeff je bijstaan in gebruik van de Soundbox als Bluetooth speaker ​@BarryKanters .

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 16, 2025

Thanks ​@PeterG, uiteraard wil ik dat! 

Wil je graag muziek afspelen op je Soundbox vanaf je mobiel en andere apparaten? Dus dat het geluid dan via de Soundbox te horen is? Dan moet je “bluetooth speaker mode” aanvinken. Op die manier fungeert de Soundbox als een bluetooth speaker.

Wil je juist het geluid van je Soundbox horen op je koptelefoon of externe box, dan moet bluetooth speaker mode uit. Het geluid speelt dan af op het bluetooth apparaat dat je hebt gekoppeld. De interne speakers van de Soundbox zelf zijn dan uit. 

Instellingen (helemaal naar onder) > Apparaat > Afstandbediening en accessoires

Hier eventueel ook een Kennisbank artikel: 

Als je concreter kan delen wat je graag via bluetooth wilt, krijgen we dat vast en zeker wel werkend. 

• August 17, 2025

Als in met een mobiel scan op bleutooth zie ik deze soundbox er niet bij staan. /Knip/Moet toch standaard staan de broadkasten en vindbaar zijn voor andere blutooht apparaten?

Bluetooth zou juist niet standaard mogen uitzenden zeker niet omdat het de frequentie met Wifi deelt. Alleen bij producten die geen andere mogelijkheid hebben. Zoals losse luidsprekers

Luisteren mag wel en is voor de afstandsbediening zelfs noodzakelijk. Hoe de koppel procedure verder werkt zou ik nog weer moeten lezen, maar wat ik in jouw tweede reactie lees is dat nagenoeg standaard.

Wat de audio betreft vraag ik mij sterk af of een equalizer functie veel gaat uithalen. De speakers die er in zitten veranderen niet het formaat daarvan is wezenlijk enkel geschikt voor een bepaald bereik. Nu is audio niet helemaal mijn expertise maar de betere systemen hebben niet voor niks luidsprekers met verschillende diameters.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 18, 2025

Hey ​@BarryKanters, welkom! Jeff legt al uit hoe je de bluetooth koppeling tot stand kunt brengen zodat je geluid vanaf een ander apparaat op de Soundbox kunt afspelen. Dus dat heb ik bij dezen als antwoord gemarkeerd.

Peter heeft verder gelijk hierin:

Verder is daarin op dit moment nog niets bekend.