Skip to main content

We hebben nieuwe tv-ontvangers gekregen. Tevens 2 superwifi punten. Bij de tv-ontvangers zitten 2 afstandsbedieningen. Nu hebben we het volgende probleem. Plotseling reageert de afstandsbediening niet meer. Alleen het volume kun je dan nog bedienen. Vervolgens komt er in beeld apparaat koppelen druk 79 in. Dit blijft maar heel kort in beeld. Vervolgens zou de afstandsbediening gekoppeld zijn. Dit is niet het geval en dienen we de tv-ontvanger en wifi opnieuw op te starten. Dan werkt alles weer. Klantenservice gebeld, gereset met cocktailprikker, maar niets werkt. Het is ook niet te zeggen wanneer dit optreedt. Je bent aan het tv kijken en plots treedt dit op. We hebben hulp gehad van de klantenservice met de installatie van de superwifis en men zou meteen een ticket aanmaken voor de afstandsbediening.  Binnen 1 tot 3 dagen zouden we gebeld worden door een expert. Omdat we na 2 weken nog niets gehoord hadden, heb ik de klantenservice weer gebeld, echter kon ze geen ticket vinden en het advies was resetten. Verteld dat we dat al gedaan hadden maakte niets uit. Ze moest de stappen doorlopen. Leverde dus niets op. Tot zover het verhaal, maar de afstandsbediening werkt nog steeds niet correct en de klantenservice bellen zie ik niet zo zitten. Krijg dan hetzelfde verhaal waarschijnlijk. 

Weet iemand raad?

Alvast bedankt voor de reactie

Er is een lopend issue met de verbinding van de afstandsbediening met de ontvanger. 

Hier kan ik het ondervangen doordat ie ook via de afstandsbediening van m'n tv werkt. Middels HDMI CEC. Daar hoef je niks voor te koppelen. Alleen HDMI CEC aanzetten in tv en ontvanger. 

Ook werkt het dan nog via de afstandsbediening functie van de Google Home app in m'n telefoon. 

Meestal koppelt ie na 1 tot enkele seconden vanzelf weer. Vandaar dat de instructie "houdt 7 en 9 beide ingedrukt" er dan ook maar kort staat. 

Hoi Peter, dank je wel voor de reactie. Ga even proberen of dit bij mij ook werkt. Wat betekent dat het een lopend issue is? Dat er meer klanten last van hebben en dat men bezig is dit te verhelpen?

Groeten Erwan

Dat er meer klanten last van hebben en dat men bezig is dit te verhelpen?

Ja, klopt. 

Hoi ​@Erwan, het is inderdaad iets wat vaker voorkomt zoals je in het bericht dat Peter deelt kunt zien. Daar hebben we ook om voorbeelden gevraagd zodat er aan een oplossing kunnen werken.

In de meest recente update voor de TV+ Box zit een deel van de oplossing, die wordt de komende paar dagen uitgerold: 

Het is dus ook mogelijk dat je het daarna niet of nauwelijks meer merkt.

Hoi Jasper, dankjewel voor de reactie. Krijgen we bericht over de update, of gaat dit vanzelf of moeten we de ontvangers resetten?

De update komt vanzelf. Vandaag of anders 19 december. 

Onder instellingen ⚙️,  informatie zie je de huidige versie op je ontvanger. Dan zie je gelijk of je al de nieuwe hebt.

De update komt automatisch inderdaad ​@Erwan. Vaak wordt die in de nacht binnengehaald, dan zie je het pas als je het versienummer controleert. En hopelijk ook doordat de verbinding met de afstandsbediening blijft natuurlijk.

Reageer