Skip to main content
Beantwoord

Ik moet elke keer opnieuw inloggen om tv te kijken via tv.kpn.com

• January 12, 2026
  • 7 reacties
  • 116 keer bekeken

Sinds gisteren moet ik voor elke keer dat ik KPN TV wil kijken op mijn laptop een code invoeren. Dit was eerder niet zo. Waarom is dat? 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Robdol. Welkom op de community!. Wat Arjan van B hierboven schrijft klopt. Dit is een extra beveiligingsmaatregel om je account beter te beschermen. De code kan bijvoorbeeld gevraagd worden als je opnieuw inlogt, cookies zijn verwijderd, je een andere browser gebruikt of als er iets is gewijzigd in de beveiliging. Het is dus geen storing, maar een bewuste wijziging.

Je kan na het invoeren van de code kiezen voor ‘Onthoud dit apparaat’. Als je deze optie aanvinkt, hoef je de sms-code de volgende keer op dat apparaat niet opnieuw in te voeren. Let er wel op dat je dit alleen doet op je eigen, vertrouwde apparaten. Zo blijft je account goed beveiligd.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 12, 2026

Dat lijkt de me zogenaamde 2FA bij je KPN ID, maar dat is al in de zomer ingevoerd?

Maar als alternatief: wat als je inlogt met abonnementsnummer en pincode, in plaats van met je KPN ID?

Inloggen met abonnementsnummer op tv.kpn.com

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 14, 2026

Hoi ​@Robdol. Welkom op de community!. Wat Arjan van B hierboven schrijft klopt. Dit is een extra beveiligingsmaatregel om je account beter te beschermen. De code kan bijvoorbeeld gevraagd worden als je opnieuw inlogt, cookies zijn verwijderd, je een andere browser gebruikt of als er iets is gewijzigd in de beveiliging. Het is dus geen storing, maar een bewuste wijziging.

Je kan na het invoeren van de code kiezen voor ‘Onthoud dit apparaat’. Als je deze optie aanvinkt, hoef je de sms-code de volgende keer op dat apparaat niet opnieuw in te voeren. Let er wel op dat je dit alleen doet op je eigen, vertrouwde apparaten. Zo blijft je account goed beveiligd.

• Topper
  • January 15, 2026

Beste Vikash,

De optie “onthoud dit apparaat” lijkt heel handig, maar dat werkt niet. Iedere keer vink ik dat aan en de volgende keer moet ik weer inloggen met 2 staps verificatie.

Jammer

• January 15, 2026

Beste Vikash,

De optie “onthoud dit apparaat” lijkt heel handig, maar dat werkt niet. Iedere keer vink ik dat aan en de volgende keer moet ik weer inloggen met 2 staps verificatie.

Jammer

Staat jouw browsers op standaard instellingen? Of worden elke keer de cookies verwijderd? Of gebruik je een ander toontje wat dat steeds doet? Ccleaner bijvoorbeeld? 

• Topper
  • January 15, 2026

Dank voor je bericht, ik gebruik de edge browser met standaard instellingen 

Ik vermoed dat iedere keer alle cookies worden gewist vanwege de veiligheid 

• January 15, 2026

Ik vermoed dat iedere keer alle cookies worden gewist vanwege de veiligheid 

Dan werkt het dus niet. En standaard is dit ook niet zo in Edge.

Bovendien zijn cookies geen probleem voor de veiligheid. Er is niets onveilig aan een cookie. Wat betreft privacy is er wel wat van te zeggen. Maar dat is iets anders dan veiligheid. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 15, 2026

In het cookie api.kpn.com wordt ook je instelling onthoud dit apparaat opgeslagen. Dat cookie moet dus zeker blijven staan. 

Bovendien. Als je niet steeds uit logt maar tv.kpn.com gewoon wegklikt blijf je daarop gewoon ingelogd en hoef je nooit in te loggen. 

Bovenstaande alleen indien cookies, niet alleen api.kpn.com, gewoon blijven bij wegklikken van de browser. ​@pol47 

Meest logische is om op tv.kpn.com in te loggen met tv abonnementsnummer + pincode. Daarbij is geen 2fa.