Zag dat mijn factuur €4.99 hoger was met 2 kastjes en heb husselabo sinds begin dit jaar.
Volgens de dame die ik sprak klopte dit niet en vroeg of ze het opnamepakket mocht verwijderen en opnieuw voor € 0,00 opnieuw mocht activeren waarmee ook mijn opnames waren verdwenen… Een dag later weer contact gehad met een andere dame die wist te vertellen dat KPN per 22 oktober 2024 bij iedereen het opnamepakket zonder aankondiging ging doorberekenen. Beetje slordig zonder aankondiging en is naast de afgelopen korting en toegestane indexering m.i. niet terecht om dit zomaar op te heffen. Net nog wel terug gebeld door een hoger in de lijn zijnde dame maar die schreeuwde alleen maar continue door het gesprek heen en verwees naar Google en wilde niet zeggen met wie ik gesproken had. Wat een aanfluiting deze dame en zit duidelijk niet op haar plek binnen de KPN. Ben er nog pissed over.. maar dat terzijde. Mijn vraag luidt klopt het dat IEDEREEN onaangekondigd deze verhoging van €4,99 voor zijn of haar rekening heeft gekregen ?
Bij mij staat op de laatste factuur, voor de periode 27 okt t/m 26 nov het Opneempakket gratis. Ik zou het heel vreemd vinden dat dit onaangekondigd opgevoerd wordt voor 4,99 zonder dat ik mijn abonnement heb gewijzigd.
Ik heb geen Hussel maar 2x KPN TV+
Hallo
Nee, niet iedereen hoeft nu voor het opnemenpakket te betalen.
Alleen de nieuwe klanten vanaf 22 oktober 2024 of klanten die iets wijzigen aan hun abonnementsvorm vanaf 22 oktober 2024.
edit : Ik bedoel daarmee bv een overstap op TV+.
Het blijft een zeer slechte zaak datr KPN daar niet goed over communiceert naar de klanten toe.
Hetzelfde geldt voor het (veel) duurder maken van het Pluspakket van €6,99 naar €9,99 per maand.
Ik heb nu 3 medewerksters gesproken maar men houdt voet bij stuk. Ik heb geen nieuw abo of wijzigingen. Enige is dat KPN er zelf een potje van maakt sinds ze mij over hebben genomen van Telfort. Ik betaalde blijkbaar v 1 kastje en voor het opnamepakket. Toen kreeg ik een mail u heeft 2 kastjes dus ik zeg klopt en dan bereken jullie die maar en vervalt het opname pakket bik 2 kastjes , Klopt mijnheer, dat wasin september toen ik deze mqnnelijke mesewerker sprak Nu betaal ik voor twee kastjes en €4.99 opnemen. Het is niet mijn fout dat KPN zijn adminstratie niet op orde heeft. Die 2 kastjes heb ik al vanaf het begin en zouden ze zelf ook moeten kunnen zien wat er op mijn adres draait. Omdat ik altijd 4.99 heb betaald vh opnemen heeft KPN hier geen schade aan geleden. Ik heb dus nog steeds hetzelfde abo met dezelfde aantal kastjes als toen ik bij de KPN ben overgenomen. Als je dan ook nog als een stuk str*nt behandeld wordt krijg ik vlekken in mijn nek...
HaHa
De tekst was:
Opnemen pakket niet meer gratis bij tweede tv-ontvanger
Vanaf 22 oktober is het Opnemen Pakket niet meer gratis bij een 2e tv ontvanger. Het Opnemen Pakket kan apart besteld worden voor €4,99 per maand.
Voor bestaande klanten die nu al het gratis Opnemen pakket hebben bij een 2e tv ontvanger, verandert er niets.
En uiteraard is daar vanuit onze groep ook zeker wat van gezegd. Lang niet iedereen is blij met zo'n maatregel. (Persoonlijk heb ik overigens niets met opnemen, dat doe ik zeker al zo'n 30 jaar niet meer.)
Voor bestaande klanten die nu al het gratis Opnemen pakket hebben bij een 2e tv ontvanger, verandert er niets.
Dat moet je misschien heel letterlijk nemen.
Als je nu nog steeds datzelfde Telfort abonnement hebt, dan klopt het misschien wel dat je moet betalen voor opnemen.
Bij KPN abonnementen was het zo dat je opnemen gratis kreeg bij 2 ontvangers. Maar dat was bij Telfort niet krijg ik het idee als ik zo ff rond google.
En bij KPN ook niet bij alle abonnement trouwens. Ik heb jaren lang Alles-in-1 Instap gehad. Daar moet gewoon altijd betaald worden voor opnemen. Ook bij 2 ontvangers.
Dat moet je misschien heel letterlijk nemen.
Hi Marlon, ik heb vanaf het begin twee kastjes en bij twee kastjes gratis opname. Dat KPN het in haar admin verkeerd heeft staan en dit na 22 oktober aanpast is niet mijn fout…
Hi Marlon, ik heb vanaf het begin twee kastjes en bij twee kastjes gratis opname.
Hier schrijf je dat je betaalde voor opnemen:
Ik betaalde blijkbaar v 1 kastje en voor het opnamepakket.
Vandaar mijn reactie.
Nog een belangrijke toevoeging :
Vanaf 22 oktober is het Opnemen Pakket niet meer gratis bij een 2e tv ontvanger. Het Opnemen Pakket kan apart besteld worden voor €4,99 per maand.
Nieuwe klanten of bestaande klanten die overstappen naar een nieuw abonnement, gaan wel voor het Opnemen pakket betalen.
Dus
Heb je nog steeds een abonnement op de oude voorwaarden, dan hoor jij niet te hoeven betalen voor het opnemenpakket.
Maar : Stap je bv op/na 22 oktober 2024 over naar KPN TV+ : Dan ga je betalen voor het opnemenpakket.
Admin: bericht aangepast i.v.m. onjuiste informatie
Nog een belangrijke toevoeging :
Nieuwe klanten of bestaande klanten die overstappen naar een nieuw abonnement, gaan wel voor het Opnemen pakket betalen.
Dus
Heb je nog steeds een abonnement op de oude voorwaarden, dan hoor jij niet te hoeven betalen voor het opnemenpakket.
Maar : Stap je bv op/na 22 oktober 2024 over naar KPN TV+ : Dan ga je betalen voor het opnemenpakket.
Was mijn idee ook, thks voor de bevestiging !
Hi Marlon, ik heb vanaf het begin twee kastjes en bij twee kastjes gratis opname.
Hier schrijf je dat je betaalde voor opnemen:
Ik betaalde blijkbaar v 1 kastje en voor het opnamepakket.
Vandaar mijn reactie.
Klopt ik ben dus ingestapt via Telfort met 2 kastjes. Op factuur van KPN stond dus blijkbaar 1 kastje en doordat ik maar 1 kastje had betaalde ik voor het opnamepakket. Al eerder contact over gehad en de medewerker zei toen maakt toch niks uit, u betaald hetzelfde. Ja maar dit klopt toch niet ?. In oktober een mail dat ze zien dat ik twee kastjes had, ja duhhhh vanaf het begin. Daar moet u voor betalen, klopt maar dan het opname pakket gratis. Ik kan er niks aan doen dat de administratie niet op orde is na de transitie van Telfort naar KPN. Ik heb altijd twee kastjes gehad met een husselabo.
Hoi
Contact en klantenservice | KPN
(onderin de pagina kun je een terugbel afspraak plannen)
en nog even voor jou en de meelezers: Als jij zelf geen recente wijzigen hebt gedaan en alles is nog 'gewoon’ het oude abonnement dan zou je hier NIET extra voor moeten gaan betalen. Stel dat je via de terugbelafspraak er niet uitkomt en nog steeds het idee hebt dat er fouten aan onze kant gemaakt worden, laat het mij dan hier weten)
Hoi
en nog even voor jou en de meelezers: Als jij zelf geen recente wijzigen hebt gedaan en alles is nog 'gewoon’ het oude abonnement dan zou je hier NIET extra voor moeten gaan betalen. Stel dat je via de terugbelafspraak er niet uitkomt en nog steeds het idee hebt dat er fouten aan onze kant gemaakt worden, laat het mij dan hier weten)
Top, doe ik !
Hoi
Top, doe ik !
Dag Erwin, zojuist teruggebeld door ene Sandra van de klachtenafdeling. Ook hier krijg ik de gelegenheid niet om uit te leggen dat ik vanaf het begin al twee kastjes heb. Ratelende monoloog en had geen zin om op mijn vraag even te luisteren hoe het vanaf het begin is gelopen.Was al uitgezocht door de kortingsafdeling en ze sloot de zaak. Ik weet niet of jij nog iets kan betekenen anders ga ik verder naar de geschillencommissie want ik ben er 200% van overtuigd dat ze het bij het verkeerde eind hebben. Gaat mij niets een om de 5 euro maar om het principe. Op mijn vraag of ze even naar deze thread wilde kijken was het direct een NEE.
gr. Ron
Het is niet gebruikelijk maar ik wil wel even meekijken. Kun je je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?
Ok
Het is niet gebruikelijk maar ik wil wel even meekijken. Kun je je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?
Done
Heb even door mijn KPN mail heen gelopen.
Husselabo is 5 april dit jaar 2024 afgesloten en op 17 september jl. mailen ze mij zelf dat ik 2 tv ontvangers (zie printscreen) Ver voor 22 oktober 2024 dus geldt voor mij de oude regeling. betalen voor twee kastjes en dan vervalt het bedrag voor het opneempakket. Is geen hogere wiskunde lijkt mij. Heb het oude Telfort contract ook nog waar dit op staat dus heeft men zelf zitten slapen bij de migratie naar de KPN. Dat ze dit nu aanpassen kan mij niet worden aangerekend.
Staat er niet ook op de factuur een negatief verrekening voor het opnemen pakket? Dus -4,99 ?
Mijn gratis producten staan er positief én negatief op.
Staat er niet ook op de factuur een negatief verrekening voor het opnemen pakket? Dus -4,99 ?
Mijn gratis producten staan er positief én negatief op.
Hi Peter, nee er worden nu twee kastjes berekend en het opname pakket wordt berekend.
Wat ik nu kan zien is : wij dachten dat je één stb had en dus betaalde je voor opnamepakket
Wij hebben onze fout gecorrigeerd. ergo → 5 euro extra voor een tweede stb
Maar dan zou - conform de husselvoorwaarden - het opnemenpakket weer gratis worden.
Wat het nu verwarrender maakt is dat we dus net die voorwaarden hebben aangepast. Ik vermoed dat het daar spaak loopt.
Ik zie dat er een open klacht van jou in het systeem staat. Wacht tot iemand van KR jou gaat bellen. Ik zal ondertussen mijn bevindingen aan het dossier toevoegen.
Let wel: Ik ben niet de persoon die hier uiteindelijk over beslist. Dat doet mijn collega van de klachten afdeling.
Wat ik nu kan zien is : wij dachten dat je één stb had en dus betaalde je voor opnamepakket
Wij hebben onze fout gecorrigeerd. ergo → 5 euro extra voor een tweede stb
Maar dan zou - conform de husselvoorwaarden - het opnemenpakket weer gratis worden.
Wat het nu verwarrender maakt is dat we dus net die voorwaarden hebben aangepast. Ik vermoed dat het daar spaak loopt.
Ik zie dat er een open klacht van jou in het systeem staat. Wacht tot iemand van KR jou gaat bellen. Ik zal ondertussen mijn bevindingen aan het dossier toevoegen.
Let wel: Ik ben niet de persoon die hier uiteindelijk over beslist. Dat doet mijn collega van de klachten afdeling.
Dank je Erwin, weet je zeker dat ik nog gebeld ga worden want de dame die mij eergisteren belde wist te vertellen dat mijn case cloed was en dat ik het daar mee moest doen ? Wat is wijsheid , nog een keer een laatste formulier inschieten met de mail van 17 september ? Dan ben ik er daarna ook wel klaar mee en neem ik vervolgstappen want slapen doe ik ,s nachts
Ik neem het stokje toch even over,
Maar ik ga nu even mailen met die afdeling en navraag doen. Ik houd je op de hoogte. Als je vrijdag nog niks van mij hebt gehoord, stuur me dan hier even een reminder.
Ik neem het stokje toch even over,
Maar ik ga nu even mailen met die afdeling en navraag doen. Ik houd je op de hoogte. Als je vrijdag nog niks van mij hebt gehoord, stuur me dan hier even een reminder.
Dankje Edwin, ik heb overigens vanmiddag n.a.v. jouw vorige bericht, dat mijn call nog open staat, opnieuw het klachtenformulier ingestuurd. Nu met de eigen mail van 17 september jl. waarin men notabene zelf bevestigd dat ik 2 kastjes heb. Hoor ik niets dan reminder ik je even vrijdag. Vooralsnog hartstikke bedankt voor je hulp.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.