Skip to main content

Telkens als ik op mijn TV naar de app NPO PLus ga moet ik weer inloggen en koppelen.

Waar ligt dit aan/hoe is dit op te lossen ?

Ik neem aan dat je bedoeld op de TV ontvanger van kpn.

Ik heb een maand (?) geleden dit al eerder gehad. Niet zelf, maar een topic. Volgens mij betrof dat toen de Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260. Bij jouw ook? Kan dat topic niet meer terugvinden, dus weet ook niet of daar een oplossing was. Ik had er in ieder geval geen afgezien van hieronder.

Leuk daar die apps op de ontvanger maar eigenlijk zijn de processors te traag. Ik heb er een kleine 2 jaar geleden de Nokia streamingbox 8000 voor aangeschaft (slaapkamer). Een verademing naast de apps op de HD-ontvangers.

In de huiskamer heb ik een smart-tv. Daar dus de apps op de kpn ontvanger niet in gebruik.

 


Moet ook vrij regelmatig opnieuw koppelen via de koppelcode op mobiel. Gebruik de Arris VIP5202. Kan in ‘wanneer wel of niet opnieuw te koppelen’ geen logica ontdekken. Voor mij is het koppelen op zich geen probleem, mijn ega roept al gauw: ‘NPO start doet het alweer niet!’ en begrijp niets van dat ‘gekoppel’. 

Via de smart-tv en de NPO start app werkt het (uiteraard) wel zonder te koppelen. Mijn ega werkt echter nog steeds het liefst via de tv-ontvanger (werkt goed en is overzichtelijk), ze heeft een haat/liefde verhouding met al die ‘moderne’ toestanden.  


@PeterG @Berrie_Kaas 

Allereerst dank voor jullie snelle reacties !

Mijn TV ontvanger is de Arris 5202 , processors blinken inderdaad niet uit in snelheid bij het laden van de Apps.

Mijn probleem of liever gezegd irritatie had ik ook gemeld bij NPO, van hen de reactie ontvangen dat hun mobile App een update heeft gehad mbt het inloggen/koppelen en advies was om app te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat gedaan en bij inschakelen TV kwam melding registratie en koppeling voltooid dus ik ben benieuw of dit blijvend is.

Zoals Berrie aangeeft is het allemaal geen big deal maar t stoort mij gewoon zeer als iets niet gewoon werkt 😉. 

Overigens vind ik de uitrol van de nieuw NPO app helemaal een lachertje omdat men er voor gekozen heeft dit gefaseerd te doen, dus bijvoorbeeld je favorieten/wat je volgt et c komen nog steeds niet op.


Vooral ook dat laatste, bij series kun je niet zien welke afleveringen je gezien hebt 


Wilde vanmiddag alvast deel 1 van the Tower zien, maar kreeg steeds code 404.

Kon wel deel 2 en 3 bekijken. Maar ja…


Heb al maanden last met npo plus app op de tv.

Steeds als je de app start, moet je weer inloggen koppelcode 

Niks loopt synchroon met de app op je telefoon 

Het is maar €3 pm wat je betaald , maar de problemen oplossen ho maar.

Ook met de Kpn app itv, precies hetzelfde probleem

De helpdesk bellen heeft geen nut je komt geen stap verder.

 

 

 

 


Hoi @Stoffie68 

Voor de npo app zul je contact met de npo moeten opnemen. Ik denk dat je gewoon automatisch uitgelogd bent als je 'm 2 à 3 dagen (...) niet hebt gebruikt. 

En de kpn app itv... welke bedoel je? Smartphone, tablet? Of die in de smart-tv?

Dat zijn ook weer verschillende apps. 


Ik heb meerdere keren contact gehad met de npo.

Maar ze hebben nog steeds geen oplossing er voor.

Want het ging altijd goed, maar naar een update ging het fout.

Want heb voorheen nooit problemen gehad dat ik steeds opnieuw moest inloggen 


Welke ontvanger heb je trouwens? Arris VIP2952,  ArrisVIP5202,  Arcadyan HMB2260, of TV+ (Sagemcom DIW7022)

Gebruikers van Apple TV kunnen sinds de nieuwe app bij mijn weten nog steeds niet inloggen. En hebben dus alleen npo start. 

Velen hebben hun npo plus stopgezet. En zijn naar NLziet. Zit dat aanbod ook in en meer.

Helaas kan kpn voor de npo app niks betekenen. 

Npo plus kun je ook kijken via de app in je telefoon en casten. 

En via de website http://npo.nl/start

 


Hallo Peter

 

Ik heb de Arris van kpn, wat ik zei voor de updates geen problemen gehad.

Ga het abonnement ook opzeggen bij npo

En heb hetzelfde met de app itv van Kpn exact hetzelfde probleem

Was opgelost door een goeie medewerker van kpn.

Maar na weer een update weer drama, en bel je om die medewerker aan de lijn te krijgen

Hoor je maar niks, bel je de klantenservice weer, wordt er gezegd 

Ja maar meneer dit probleem is er al maandenlang wordt aan gewerkt en weten niet wanneer het opgelost is

Met andere woorden je wordt gewoon als klant verkeerd geïnformeerd, en aan het lijntje gehouden.


Oh. zeker de Arris VIP2952. 

Daarvan gebruikte ik geen enkele app. Mijn smart-tv kan dat veel beter!!

Ook een smart-tv en niet ouder dan 2019, gebruik dan die voor de apps.

De 2952 komt uit een tijd, 2015/2016, dat het begrip streamingbox nog niet bestond. Kpn heeft het er met software echter wel van gemaakt.  Op zich al knap, maar de processorsnelheid en beschikbare geheugenruimte blijven wat krap bemeten voor die toepassing. Zeker hedendaagse apps. 

Op de nog wat oudere Arcadyan hmb2260 loopt de hele ontvanger vast bij openen van npo start.


@PeterH1957 Dat is natuurlijk bijzonder vervelend en ik hoop dat binnenkort is opgelost. Wellicht kan je, mits je de optie hebt, de app rechtstreeks op de tv draaien. Ik koppel jullie feedback terug!