Skip to main content
Vraag

Ik overweeg over te stappen op KPN TV+ - wat zijn de ervaringen met de TV+ decoder?

• 19 februari 2025
  • 46 reacties
  • 985 keer bekeken

Toon eerste bericht

46 reacties

PeterG
Superuser
  • 61765 reacties
  • 20 februari 2025

Terug naar Ziggo?

Dan krijg je de Next Mini met als enige uitgang de HDMI. Ook geen optische. 

Forum|alt.badge.img

Nee, onder geen enkel beding terug naar ziggo.

Maar toch waren die Horizon’s (bakplaten..) zo slecht nog niet.

Wij vonden de beeldkwaliteit top!

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 20 februari 2025
geen flauw benul schreef:

... maar heb wel de toezegging dat ik eventueel terug kan naar de 5202.

Heb je die toezegging "op papier"?

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
wjb schreef:

... maar heb wel de toezegging dat ik eventueel terug kan naar de 5202.

Heb je die toezegging "op papier"?

Ik ben vooral benieuwd wie die toezegging heeft gedaan, want voor zover ik weet is dit niet mogelijk.

Forum|alt.badge.img

Ik wil niemand in discrediet brengen dus ik doe qua naam er liever het zwijgen toe.

En nee, op papier heb ik niets.

Hoeft ook niet; ik heb genoeg vertrouwen op naleving van de gemaakte afspraak.

Tja, ik had er wellicht beter aan gedaan e.e.a. niet wereldkundig te maken.

edit: wat een gedoe eigenlijk over zo’n stom apparaatje!

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

Ik wil niemand in discrediet brengen dus ik doe qua naam er liever het zwijgen toe.

En nee, op papier heb ik niets.

Hoeft ook niet; ik heb genoeg vertrouwen op naleving van de gemaakte afspraak.

Het punt is dat er jou iets is beloofd wat niet kan. Zodra jij de TV+ ontvanger aansluit wordt jouw VIP5202 automatisch geblokkeerd. Die kun je daarna dus niet meer terug hangen. En als jij in de KPN systemen als TV+ klant te boek staat, weet ik niet of ze je dan maar een hele nieuwe VIP5202 kunnen opsturen. En zolang die TV+ ontvanger aan jouw abonnement hangt, kun je ook geen VIP5202 koppelen.

Het gaat verder ook niet om iemand in discrediet brengen, maar als er een KPN medewerker is die klanten dingen belooft die niet kunnen, dan moet die persoon daar wel even van op de hoogte worden gebracht.

Forum|alt.badge.img

Nogmaals, ik heb spijt van mijn loslippigheid….

Ik ga van het positieve uit; misschien bevalt de + wel.

Bij niet naleving van de afspraak (dus gedwongen behoud van de +) dan zit ik verder mijn contract uit.

Soms moet je immers op de blaren zitten

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

Ik heb even gekeken in de source code, en als de ontvanger wordt opgestuurd voor maandag dan heb je geluk en blijft je VIP5202 werken. Op maandag ga ik een update deployen waarbij die dus wel onbruikbaar wordt gemaakt. Dus ik hoop voor je dat je geluk hebt. Of dat de TV+ ontvanger gewoon heel goed bevalt, want dat is uiteraard de beste uitkomst.

Forum|alt.badge.img

Fijn, i.i.g. bedankt voor je begrip!

Ik hoop dat ik na een tijdje kan melden dat de plus bevalt….

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 februari 2025
Jeroen-bart Engelen schreef:

Op maandag ga ik een update deployen waarbij die dus wel onbruikbaar wordt gemaakt.

Ik neem aan dat dat niet voor alle aansluitingen gaat gelden want er zijn immers ook abonnees die legaal zowel een 5202 als een 7022 in gebruik hebben. 

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
wjb schreef:
Jeroen-bart Engelen schreef:

Op maandag ga ik een update deployen waarbij die dus wel onbruikbaar wordt gemaakt.

Ik neem aan dat dat niet voor alle aansluitingen gaat gelden want er zijn immers ook abonnees die legaal zowel een 5202 als een 7022 in gebruik hebben. 

Dit gaat gelden voor iedereen, alleen worden bestaande ontvangers niet ontkoppelt. Maar als er dan een nieuwe ontvanger aan het account wordt gehangen vind de evaluatie weer plaats. Voor zover ik weet was er alleen sprake van dat tijdens de eerste periode van de introductie van de TV+ ontvanger het werd getolereerd dat mensen hun oude ontvanger weer gingen gebruiken als ze ontevreden waren over de TV+ ontvanger. Maar als je overstapt naar TV+ mag je in principe alleen maar de TV+ ontvangers gebruiken. En dit wordt sinds half december al afgedwongen.

Forum|alt.badge.img

Voorlopige update: het testen van de plus is zojuist begonnen, spannend!

So far so good…..Opvallend is de betere beeldkwaliteit van Youtube streams (tot nu toe geen audio issue)

Wordt vervolgd zodra meer ervaring met de box opgedaan

Fijn weekeinde!

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • 22 februari 2025

Hoi ​@geen flauw benul, de eerste ervaringen zijn bemoedigend dus, dat is fijn. Bij zulke dingen is het altijd goed om te kijken naar wat de oorzaak is, zoals wjb eerder ook al noemde. Het vervangen van apparatuur is niet altijd de oplossing, maar in dit geval lijkt het wel een verbetering te geven dus. Hou het in de gaten, het ziet er goed uit voor nu begrijp ik.

Forum|alt.badge.img

Hallo allen,

Dat ik nu al reageer is veelbetekenend; de audio storing is nog niet opgetreden met de plus-box.

Hoera!

Zoals eerder gemeld vind ik de beeldkwaliteit van Youtube beter dan de Linux Vip5202.

Misschien is die van de tv-zenders een ietsepietse minder maar dat is geneuzel achter de komma: ook die is gewoon goed.

Teletekst is een beetje een dingetje: de ingebakken NOS-App heb ik vervangen door “Text TV” uit de Playstore.

Betere leesbaarheid en bovendien zijn o.a. ook ARD en ZDF op te roepen.

Zeer positief: het is nu mogelijk om in de subpagina’s te scrollen!

Ondanks een eerdere waarschwuwing lijkt de box tot nu toe absoluut stabiel maar misschien ligt dat aan het beperkte aantal geïnstalleerde Apps; ook hier geen flauw benul dus!

Wat ik niet begrijp is de Google menu-optie TV+  al dan niet te activeren. Heb ik gedaan maar zie nergens enige verandering. Weet iemand van jullie raad?

Rest me Xs4All/KPN te bedanken voor hun oplossingsgerichte handelen, top!

n.b.: ​@wjb   soms zijn dingen en uitkomsten niet verklaren; zou er dan toch meer tussen hemel en aarde zijn?

Mocht je geïnteresseerd zijn dan geef ik alsnog een opsomming van alle met de VIP verrichte (vergeefse) stappen.

Je bent gewaarschuwd: dat waren er vele…..

PeterG
Superuser
  • 61765 reacties
  • 24 februari 2025

Dito hier TEXT TV. 

En die menu optie doe inderdaad (nog) niks. Eh, waar staat ie ook al weer?

Forum|alt.badge.img

Geloof in de eerste (of toch tweede) laag instellingen “apparaat” 

PeterG
Superuser
  • 61765 reacties
  • 24 februari 2025

Hè hè. Gevonden. Onder toegankelijkheid. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 24 februari 2025

Misschien is die van de tv-zenders een ietsepietse minder maar dat is geneuzel achter de komma: ook die is gewoon goed.

Ik neem aan dat je de TV+ Box op multicast met automatisch de beste beeldkwaliteit ingesteld hebt staan.

Forum|alt.badge.img

Ja, gedaan maar ik zie eigenlijk geen verandering.

Maar nogmaals, ik heb zeker geen reden tot klagen.

Forum|alt.badge.img

Hallo allen,

Voor de goede orde nog even een laatste update na ruim twee weken TV+ gebruik:

Beeldkwaliteit: Youtube-App beter dan met voorgaande VIP5202

dito tv-zenders: goed maar wellicht ietsepietsie minder met multicast dan de                                    Arris=Linux

Geluidshaperingen:  hoera, niet meer voorgekomen!

Stabiliteit box: prima; geen enkele vastloper o.i.d.

Teletekst: prima dankzij geïnstalleerde App “Text TV”  (standaard ingebakken teletekst App voldoet niet)

het is nu eindelijk mogelijk tussen sub-pagina’s te scrollen!

Snelheid zappen: aanvaardbaar maar iets langer dan met de Arris

Ondertitels:  zeer positief dat nu spoelen in opnames met ingeschakelde ondertitels mogelijk is. (Arris: eerst 888 of soortgelijke TT-pagina’s uitzetten en daarna pas spoelen)

Ruimte voor verbetering is de leesbaarheid van begeleidende teksten; te klein voor onze bejaarde ogen

Samenvatting: we zijn blij met de TV+ box!

Waarom blijkt het ding in anderman’s handen dan toch ondermaats te presteren?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

Heel leuk dat je nog even reageert met jouw bevindingen! Zelf ben ik toevallig ook sinds een week of twee gebruiker van de TV+ Box en ik moet zeggen dat het mij ook erg goed bevalt. Op de community lees je natuurlijk vooral de gebruikers die wél problemen ervaren of die iets missen/extra's zouden willen hebben. Als je tevreden bent over je product, deel je dat meestal niet zo snel. Dat gezegd hebbende: superleuk om te lezen dat jij deze moeite wel neemt!

Reageer