Skip to main content

Ik heb momenteel een 4K TV met Google TV als besturingssysteem, wat in principe dezelfde interface heeft als die van de KPN TV+ box, maar dan toch net iets uitgebreider en sneller.

Nu wil ik eigenlijk niet 2 keer een Google/Android omgeving hebben met dezelfde apps omdat dit verwarring veroorzaakt, dus was mijn idee om in plaats van het KPN TV+ kastje, de KPN TV+ app te installeren binnen de Google TV omgeving van de TV, maar deze lijkt geen 4K en Dolby Vision en dergelijke te ondersteunen. Ik ga uiteraard het liefst wel voor de beste kwaliteit.

Daarvoor zal ik dus alsnog het KPN TV+ kastje moeten gebruiken, maar ik wil eigenljik geen gebruik maken van het KPN TV+ kastje voor mijn apps, omdat de Google TV omgeving van mijn TV simpelweg sneller werkt en veel meer opties heeft.

Zijn er meer gebruikers met dit dilemma, en hoe hebben jullie dit opgelost? Is er eventueel een manier om de app-omgeving van het KPN TV+ kastje uit te schakelen?

4K heb je alleen als je ook het 4K pakket hebt.

Dat zijn maar 2 of 3 zenders.

De overige zijn hetzelfde (in HD)

Wel heb je met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) een mooier beeld bij tv kijken dan via de KPN app.

Ik (dus persoonlijk) heb ervoor gekozen om alles via de DIW7022 te doen.

Maar de keus is aan u. 

4K heb je alleen als je ook het 4K pakket hebt.

Dat zijn maar 2 of 3 zenders.

De overige zijn hetzelfde (in HD)

Wel heb je met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) een mooier beeld bij tv kijken dan via de KPN app.

Ik (dus persoonlijk) heb ervoor gekozen om alles via de DIW7022 te doen.

Maar de keus is aan u. 

Dat is dus ook wat ik al aangaf en niet de vraag die ik stelde. :) 

Klopt, dat had ik begrepen.

Maar de keus moet je zelf maken.

1. Alles via de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)
  2. App's via de Smart tv en alleen tv via de DIW7022 (je kan hem als tv ontvanger laten opstarten). 

De huidige smart-TV app van KPN levert een iets lagere beeldkwaliteit dan de TV+ Box in unicast mode en bij live televisie kijken een beduidend lagere beeldkwaliteit dan de TV+ Box in multicast mode.

Voor mij is de keuze/advies heel simpel. Kies voor de primaire televisie (woonkamer) altijd voor de TV+ Box als beeldkwaliteit belangrijk voor je is. Op een tweede en volgende televisie zou je het gebruik van de smart-TV app kunnen overwegen.

Binnenkort wordt de smart-TV app van KPN vervangen door de TV+ app voor smart TV's. Ik verwacht dat de bediening en functionaliteit vrijwel gelijk zal gaan worden als die van de TV+ Box echter de beeldkwaliteit zal naar alle waarschijnlijkheid wel minder blijven.

Hoi @MikeB92, onderaan de streep ben jij de enige die deze keuze kan maken. Jij weet het beste hoe en waar je tv kijkt. Met de ervaringen die de anderen delen heb je denk ik meer informatie die jouw keuze kunnen helpen.

Reageer