Skip to main content
Beantwoord

Ik vind de term 'opgeslagen' raar voor opnames

• January 22, 2026
  • 5 reacties
  • 127 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De mediabox heeft bovenaan een item met een rare naam “Opgeslagen” (slechte vertaling? Niemand noemt dat zo). Als je een of meer opnames wilt wissen, heten deze terecht “opnames”. Waarom dan bovenin de navigatiebalk niet?

nog merkwaardiger vind ik dat je geen spraakcommando kunt geven om rechtstreeks naar opnames te gaan. Dat wordt niet herkend.  

ipv de gesponsorde knoppen Disney en Netflix heb ik liever een knop om direct naar mijn opnames te gaan. Ik kijk nl zelden live tv ivm de vele reclame. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@hansvantilburg, dank voor de feedback! 🙂
Zoals ik het heb begrepen gebruiken we de term opgeslagen omdat er bijvoorbeeld ook kijklijsten die je hebt opgeslagen in kunt vinden. Vandaar de wat meer overkoepelende term. 

Wat het spraakcommando betreft, welke heb je al geprobeerd? Bijvoorbeeld ook “ga naar opnames” of “ga naar opgeslagen programma's”? 
In een ouder topic lees ik dat het destijds ook niet werkte en dit is doorgegeven, dus voor de zekerheid neem ik deze ook mee in de meldingen naar de ontwikkelaars. 

Wat de knoppen betreft, ik kan me goed voorstellen dat het handig zou zijn om deze zelf in te kunnen stellen. Geen idee of dit een optie gaat zijn, maar ook deze wens neem ik mee! 

5 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 24, 2026

Hi ​@hansvantilburg, dank voor de feedback! 🙂
Zoals ik het heb begrepen gebruiken we de term opgeslagen omdat er bijvoorbeeld ook kijklijsten die je hebt opgeslagen in kunt vinden. Vandaar de wat meer overkoepelende term. 

Wat het spraakcommando betreft, welke heb je al geprobeerd? Bijvoorbeeld ook “ga naar opnames” of “ga naar opgeslagen programma's”? 
In een ouder topic lees ik dat het destijds ook niet werkte en dit is doorgegeven, dus voor de zekerheid neem ik deze ook mee in de meldingen naar de ontwikkelaars. 

Wat de knoppen betreft, ik kan me goed voorstellen dat het handig zou zijn om deze zelf in te kunnen stellen. Geen idee of dit een optie gaat zijn, maar ook deze wens neem ik mee! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 24, 2026

Hoi ​@Sanne van KPN . En ​@hansvantilburg .

Het is godsonmogelijk om met welke spraakopdracht ook bij de opnames, sorry, opgeslagen te komen. 

De spraakbesturing vereist nog véél verbetering. 

Tenzij het team het commando weet... ik ben 'm nog niet tegen gekomen. 

Vooralsnog gaat naar het opgeslagen scherm gaan alleen met de cursor besturing. 

(hier wordt ook alles via opnemen gekeken. Lekker 30 - 45 minuten later dan in de gids beginnen om de ruimte voor reclame skippen te hebben. Dat deed ik al met de HDD 20 jaar geleden!)

• January 24, 2026

De mediabox heeft bovenaan een item met een rare naam “Opgeslagen” (slechte vertaling? Niemand noemt dat zo). Als je een of meer opnames wilt wissen, heten deze terecht “opnames”. Waarom dan bovenin de navigatiebalk niet?

Wezenlijk klopt de term opgeslagen weldegelijk want we nemen niets op.  Het systeem zet een vlaggetje bij een uitzending zodat deze 12 maanden te zien is.

De term opnemen klopt helemaal niet.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het is godsonmogelijk om met welke spraakopdracht ook bij de opnames, sorry, opgeslagen te komen. 

De spraakbesturing vereist nog véél verbetering. 

Tenzij het team het commando weet... ik ben 'm nog niet tegen gekomen. 

Yeah, die feedback zie ik vaker langskomen. Dus fijn dat je dit bevestigt Peter! Daarom ook de vraag welke termen gebruikt worden, kunnen we die naar de ontwikkelaars gooien in de hoop dat het met een toekomstige update toegevoegd gaat worden. 
Of zij het geheime commando kennen ben ik ook wel benieuwd naar. 😄 Ik neem aan dat er al een hoop geprobeerd is, ze zijn in elk geval al op de hoogte dat het niet werkt zoals het hoort. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 25, 2026

Misschien moeten we het mummelen?

Open pgslgn 

Ofzo.